شنبه، 8 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 1862
  • 0

احسب الناس ان یترکوا ان یقولوا آمنّا و هم لایفتنون

دنیا با فتنه ها و ابتلائاتش دارِ امتحان است تا مبادا آنها که "ادعای فضل" می کنند باورشان شود که "اهل فضل" اند

گروهی امتحانشان با انواع جهادها در برابر دشمنان خدا و دین خداست و گروهی دیگر با مواضع و مصلحت‌هایشان در برابرمقام و منصب و حزب و قوم و خویش و فرزندان. و هرکس به‌شیوه‌ای مبتلاست، تا سره از ناسره مشخص شود و مؤمن از مدعی، و درانقلاب اسلامی ما، انقلابی از کاسب‌کار و نفوذی.

بالاگریوه - تفاوتی نمی‌کند سیه‌چرده باشی یا سپیدروی، مرد باشی یا زن، در اروپا و آمریکا باشی یا در آسیا وآفریقا، ادواردو پسر میلیاردر ایتالیایی باشی و عاشق انقلاب یا ابوبکر و عایشه آفریقایی که بدون دیدن امامان انقلاب نام فرزندانشان را روح‌الله خمینی و سید علی خامنه‌ای گذاشتند و یا شیخ زکزاکی، عاشقی درنیجریه.


فرقی نمی‌کند برای خدا، مجاهد مجاهد است و مؤمن مؤمن. درِ خانه خدا هم که به‌روی همه باز است و آنها که مؤمن‌ترند مقرب‌ترند و آنها که مقرب‌ترند دربلا و امتحانند تا آنها که به زبان ایمان آورده‌اند نپندارند که رها گردیده‌اند وآزمایشی در پیش ندارند.(1) که دارندو این جهان با فتنه‌ها و آزمایش‌هایش دار ابتلائات است.


برخی با دنیا و مافیها آزموده می‌شوند و برخی با اعمال و اندوخته‌ها. گروهی امتحانشان با انواع جهادها در برابر دشمنان خدا و دین خداست و گروهی دیگر با مواضع و مصلحت‌هایشان در برابرمقام و منصب و حزب و قوم و خویش و فرزندان. و هرکس به‌شیوه‌ای مبتلاست، تا سره از ناسره مشخص شود و مؤمن از مدعی، و درانقلاب اسلامی ما، انقلابی از کاسب‌کار و نفوذی.


و امتحان برای آن است که انسانها محک بخورند و مسلمانهای زبانی با ایمانهای فصلی ازمسلمانهای قلبی با ایمانهای تنوری مشخص گردند تا مبادا آنها که عمری ادعای فضل کرده‌اندخود نیز باور کنندکه اهل فضلندو متوقع شوندو ازخدا و مردم طلبکار باشند، که اهل فضل، فضیلت دارند و برتری را ازخدا یافته‌اند که عزت دست خداست همان گونه که قلبها درتسخیر اوست.

 

اشتباه می‌کنند آنها که عزت را از غیرخدا می‌خواهندو ازغیرراهش جویای آن هستند و غلط می‌روند آنها که با عزیزان خدا در می‌افتند و به آنها حسودی می‌کنند و یا هر فکر دیگر که می‌کنند.

 

عزت از آن خدا و رسول است و مؤمنین(2) نه آنها که عمری درسایه عزیزان زندگی کردند و باخوبان همراه بودندو برسفره اسلام و انقلاب نشستند وخوردندو به نزدیکان خوراندند و پروریدند ولی در افول عمرشان چوب حراج به یک یک داشته‌ها زدند و خود نیز نمی‌دانند چه می‌کنند و به کجا می‌روند که شیطان اعمالشان را برایشان تزیین نموده و از راه راست بازداشته و...(3)


دردورانی به سر می‌بریم که امتحانهایی پی‌درپی درجریان و خیل ریزش‌ها و رویشها برقرار است. زیادند آنها که عمری به سن و سابقه خود، تجربه خود، انجام وظیفه خود و...بالیدند و نازیدند ولی درمعرکه امتحان و عمل ازجوانان، کم ‌تجربه‌ها، کم‌ سابقه‌هایی که به‌باور متفرعنان « تازه به دوران رسیده‌اند » و از پیش از این به دوران رسیده‌ها! جا ماندند و آنها که بی‌ادعا بودند و در میانه میدان و پا به رکاب، پیشی گرفتند و گوی سبقت ربودند و هنوز آن عده پرادعا و هزار فامیل همچون آنان که «جمع مالاً و عدّده»(4)، مشغول شمردن مفاخر خود خوانده بودند و مناصب پرشمار خود، مثل نشانهای لیاقت و افتخاری که ژنرالهای درباری به‌جای حضور در جنگ و جبهه، برای جشن تولد به یکدیگر هدیه می‌دهند یا عناوینی که پادشاهان برای تحمیق اطرافیان، بذل و بخشش می‌کنند.
_____________________________
1 ــ احسب الناس ان یترکوا ان یقولوا آمنّا و هم لایفتنون (سوره عنکبوت آیه 2)
2 ــ ... وللّه العزّة و لرسوله و للمؤمنین و لکن المنافقین لایعلمون (سوره منافقون آیه 8)
3 ــ ... و زیّن لهم الشیطان اعمالهم فصدّهم عن‌السبیل فهم لایهتدون (سوره نمل آیه 24)
4 ــ مالی گردآورد و برشمردش. (سوره همزه آیه 2)

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظرات

    • متخصص
    • 20 بهمن 1394 13:22
    • 0
    خداوند همه ماها بخصوص نخبگان بی بصیرت راهدایت کند./.ان شاءالله
    • عزیزی
    • 18 بهمن 1394 17:56
    • 0
    احسنت  قاطع و واضح و جامع و مانع  بیان فرموده اید بسیار جالب است
    آیا اگر کسی ادعا کند راننده ماهری است حتی اگر 1000 راننده کامیون برای او طومار امضا کنند به صرف ارایه طومار به او گواهی نامه میدهند؟
    هرگز .... باید برابر ضوابط در انواع ازمون رانندگی شرکت ودر صورت قبولی گواهی نامه میگیرد
     و نیز اگر تمام اهالی کوهدشت طومار بنویسند که فلان کاندیدا دکتر است کسی به وی مدرک دکتری میدهد ؟
    هرگز .... وی یا از ازمون ..... یا خود را .... برتر حس کرد.... 

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید