صفحه نخست | دنیا با فتنه ها و ابتلائاتش دارِ امتحان است تا مبادا آنها که "ادعای فضل" می کنند باورشان شود که "اهل فضل" اند

دنیا با فتنه ها و ابتلائاتش دارِ امتحان است تا مبادا آنها که "ادعای فضل" می کنند باورشان شود که "اهل فضل" اند

بالاگریوه - تفاوتی نمی‌کند سیه‌چرده باشی یا سپیدروی، مرد باشی یا زن، در اروپا و آمریکا باشی یا در آسیا وآفریقا، ادواردو پسر میلیاردر ایتالیایی باشی و عاشق انقلاب یا ابوبکر و عایشه آفریقایی که بدون دیدن امامان انقلاب نام فرزندانشان را روح‌الله خمینی و سید علی خامنه‌ای گذاشتند و یا شیخ زکزاکی، عاشقی درنیجریه.


فرقی نمی‌کند برای خدا، مجاهد مجاهد است و مؤمن مؤمن. درِ خانه خدا هم که به‌روی همه باز است و آنها که مؤمن‌ترند مقرب‌ترند و آنها که مقرب‌ترند دربلا و امتحانند تا آنها که به زبان ایمان آورده‌اند نپندارند که رها گردیده‌اند وآزمایشی در پیش ندارند.(1) که دارندو این جهان با فتنه‌ها و آزمایش‌هایش دار ابتلائات است.


برخی با دنیا و مافیها آزموده می‌شوند و برخی با اعمال و اندوخته‌ها. گروهی امتحانشان با انواع جهادها در برابر دشمنان خدا و دین خداست و گروهی دیگر با مواضع و مصلحت‌هایشان در برابرمقام و منصب و حزب و قوم و خویش و فرزندان. و هرکس به‌شیوه‌ای مبتلاست، تا سره از ناسره مشخص شود و مؤمن از مدعی، و درانقلاب اسلامی ما، انقلابی از کاسب‌کار و نفوذی.


و امتحان برای آن است که انسانها محک بخورند و مسلمانهای زبانی با ایمانهای فصلی ازمسلمانهای قلبی با ایمانهای تنوری مشخص گردند تا مبادا آنها که عمری ادعای فضل کرده‌اندخود نیز باور کنندکه اهل فضلندو متوقع شوندو ازخدا و مردم طلبکار باشند، که اهل فضل، فضیلت دارند و برتری را ازخدا یافته‌اند که عزت دست خداست همان گونه که قلبها درتسخیر اوست.

 

اشتباه می‌کنند آنها که عزت را از غیرخدا می‌خواهندو ازغیرراهش جویای آن هستند و غلط می‌روند آنها که با عزیزان خدا در می‌افتند و به آنها حسودی می‌کنند و یا هر فکر دیگر که می‌کنند.

 

عزت از آن خدا و رسول است و مؤمنین(2) نه آنها که عمری درسایه عزیزان زندگی کردند و باخوبان همراه بودندو برسفره اسلام و انقلاب نشستند وخوردندو به نزدیکان خوراندند و پروریدند ولی در افول عمرشان چوب حراج به یک یک داشته‌ها زدند و خود نیز نمی‌دانند چه می‌کنند و به کجا می‌روند که شیطان اعمالشان را برایشان تزیین نموده و از راه راست بازداشته و...(3)


دردورانی به سر می‌بریم که امتحانهایی پی‌درپی درجریان و خیل ریزش‌ها و رویشها برقرار است. زیادند آنها که عمری به سن و سابقه خود، تجربه خود، انجام وظیفه خود و...بالیدند و نازیدند ولی درمعرکه امتحان و عمل ازجوانان، کم ‌تجربه‌ها، کم‌ سابقه‌هایی که به‌باور متفرعنان « تازه به دوران رسیده‌اند » و از پیش از این به دوران رسیده‌ها! جا ماندند و آنها که بی‌ادعا بودند و در میانه میدان و پا به رکاب، پیشی گرفتند و گوی سبقت ربودند و هنوز آن عده پرادعا و هزار فامیل همچون آنان که «جمع مالاً و عدّده»(4)، مشغول شمردن مفاخر خود خوانده بودند و مناصب پرشمار خود، مثل نشانهای لیاقت و افتخاری که ژنرالهای درباری به‌جای حضور در جنگ و جبهه، برای جشن تولد به یکدیگر هدیه می‌دهند یا عناوینی که پادشاهان برای تحمیق اطرافیان، بذل و بخشش می‌کنند.
_____________________________
1 ــ احسب الناس ان یترکوا ان یقولوا آمنّا و هم لایفتنون (سوره عنکبوت آیه 2)
2 ــ ... وللّه العزّة و لرسوله و للمؤمنین و لکن المنافقین لایعلمون (سوره منافقون آیه 8)
3 ــ ... و زیّن لهم الشیطان اعمالهم فصدّهم عن‌السبیل فهم لایهتدون (سوره نمل آیه 24)
4 ــ مالی گردآورد و برشمردش. (سوره همزه آیه 2)

18-11-1394, 15:32
بازگشت