شنبه، 8 اردیبهشت 1403
اجتماع
شناسه خبر: 3217
  • 0

سوء استفاده « امین حوزه » از اعتماد حجت الاسلام صدیقی دلیل اصلی فضاسازی های اخیر

حوزه علمیه امام خمینی (ره) تهران با صدور بیانیه‌ای درباره جنجال‌های اخیر مربوط به مالکیت زمین این حوزه توسط اشخاص حقیقی، اعلام کرد: دستور بازگشت زمین به حوزه صادر و مراحل اداری آن در حال انجام است و پس از نهایی شدن، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش بالاگریوه به نقل از تسنیم ، مدرسه علمیه امام خمینی (ره) یکی ازحوزه‌های علمیه معروف تهران در محله ازگل است که در سال ۱۳۸۲ به همت حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی آغاز به کار کرد. این حوزه علمیه هر سال اقدام به جذب جوانان برای آموزش علوم دینی می‌کند و آموزش‌ها از سطح اول تا درس خارج فقه ادامه دارد. 

 

مدتی پیش خبری در رسانه‌ها مخابره شد مبنی بر اینکه بخشی از زمین این حوزه علمیه به نام حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، واعظ و سخنران دینی مشهور، و همچنین دو فرزندشان ثبت شده است. 

 

پس از انتشار این خبر بود که پاسخ‌هایی برای رفع شبهه از سوی حوزه علمیه امام خمینی (ره) و همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی اعلام شد. 

 

در آخرین واکنش صورت گرفته، ساعاتی پیش، حوزه علمیه امام خمینی (ره) با صدور بیانیه‌ای با اشاره به جزئیاتی جدید از ماجرای زمین مربوط به این حوزه، اعلام کرده است: دستور بازگشت مالکیت زمین به حوزه صادر و مراحل اداری آن در حال انجام است و پس از نهایی شدن، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

در متن بیانیه جدید حوزه علمیه امام خمینی (ره) آمده است: 

 

پیرو مباحث مطرح شده در خصوص حوزه علمیه حضرت امام خمینی (ره) تهران و حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی، تولیت محترم این حوزه، با احترام به حساسیت جامعه نسبت به حفظ اموال عمومی و احترام به مطالبه افکار عمومی به اطلاع می‌رساند:

 

۱- حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی از زمان تأسیس حوزه علمیه امام خمینی (ره) در سال ۱۳۸۲ در نظر داشتند مجتمعی فرهنگی-آموزشی به منظور فعالیت‌های فرهنگی و جدب نوجوانان ذیل حوزه علمیه تأسیس نمایند. به همین منظور، ثبت مؤسسه‌ای فرهنگی-آموزشی وابسته به حوزه علمیه در دستور کار قرار گرفت تا امکان بهره‌مندی از مزایای قانونی موسسات آموزشی فراهم گردد.

 

۲- با توجه به فراهم نبودن شرایط و امکانات، این مهم به تأخیر افتاد تا اینکه در آبان‌ماه ۱۴۰۲، فردی که سال‌ها امین مجموعه حوزه بوده و خدماتی به حوزه داشت، مأمور انجام کار می‌شود اما در فرآیند ثبت اساسنامه، امضای تولیت محترم و برخی دیگر از اعضا جعل و اساسنامه‌ای با عنوان «غیرتجاری» اما با شرح وظایف تجاری و با سهام افراد حقیقی، برای این مؤسسه تنظیم و ثبت می‌گردد.

 

۳- بعد از ثبت مؤسسه مذکور با عنوان «مؤسسه غیرتجاری پیروان اندیشه‌های قائم» تولیت حوزه با اعتماد به فرد مذکور در تنظیم اساسنامه بر مبنای توافقات و خط مشی تعریف شده، با حضور در دفترخانه، سند بخشی از زمین حوزه را به مؤسسه مذکور منتقل کرده و آن را امضاء می‌‌کند.

 

۴- بعد از اطلاع از تخلفات صورت گرفته در تحریف اساسنامه وجعل امضاء، دستور بازگشت زمین به حوزه صادر و مراحل اداری آن در حال انجام است و پس از نهایی شدن، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

۵- در حال حاضر، اموال حوزه امام خمینی (ره) تهران از جمله ملک مذکور، در اختیار کامل این حوزه است و هیچ تصرفی از طرف مؤسسه و افراد حقیقی در آن انجام نشده است.

 

در پایان ضمن دعوت از اصحاب رسانه به رعایت تقوی و اصول اخلاقی، شیوه‌های پیچیده و هدفمند جنگ ترکیبی دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی ایران را یادآور شده و اعلام می‌دارد بهترین راه برای مقابله با این تهاجمات، پرهیز از اظهار نظرهای عجولانه و مبتنی بر حدس و گمان است.

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید