یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 1774
  • 0

امتحان هائی برای تشخیص انقلابی از کاسب کارو نفوذی

عده ای درهردوره ای ازانتخابات به یک چهره درمی آیند

بالاگریوه - برخی با دنیا و مافیها ،بعضی با اعمال و اندوخته‌ها. گروهی با انواع جهادها دربرابر دشمنان خدا و دین خدا و گروهی دیگر با مواضع و مصلحت‌هایشان در برابر مقام و منصب و حزب و قوم و خویش و فرزندان. و هرکس به‌شیوه‌ای آزمایش می شوند تا سره از ناسره و مؤمن از مدعی، و درانقلاب اسلامی ما، انقلابی از کاسب‌کار و نفوذی تمیزداده شوند.

بالاگریوه - فرقی نمی‌کند سیه‌چرده باشی یا سپیدروی، مرد باشی یا زن، در اروپا و آمریکا باشی یا در آسیا و آفریقا، ادواردو پسر میلیاردر ایتالیایی باشی و عاشق انقلاب یا ابوبکر و عایشه آفریقایی که بدون دیدن امامان انقلاب نام فرزندانشان را روح‌الله خمینی و سید علی خامنه‌ای گذاشتند و یا شیخ زکزاکی، عاشقی در نیجریه. فرقی نمی‌کند برای خدا، مجاهد مجاهد است و مؤمن مؤمن. در خانه خدا هم که به‌روی همه باز است و آنها که مؤمن‌ترند مقرب‌ترند و آنها که مقرب‌ترند در بلا و امتحانند تا آنها که به زبان ایمان آورده‌اند نپندارند که رها گردیده‌اند و آزمایشی در پیش ندارند.(1) که دارند و این جهان با فتنه‌ها و آزمایش‌هایش دار ابتلائات است.

 

برخی بادنیا و مافیها آزموده می‌شوند و برخی با اعمال و اندوخته‌ها. گروهی امتحانشان با انواع جهادها در برابر دشمنان خدا و دین خداست و گروهی دیگر با مواضع و مصلحت‌هایشان در برابر مقام و منصب و حزب و قوم و خویش و فرزندان. و هرکس به‌شیوه‌ای مبتلاست، تا سره از ناسره مشخص شود و مؤمن از مدعی، و درانقلاب اسلامی ما، انقلابی از کاسب‌کار و نفوذی.


و امتحان برای آن است که انسانها محک بخورند و مسلمانهای زبانی با ایمانهای فصلی ازمسلمانهای قلبی با ایمانهای تنوری مشخص گردند تا مبادا آنها که عمری ادعای فضل کرده‌اند خود نیز باور کنند که اهل فضلند و متوقع شوند و از خدا و مردم طلبکار باشند، که اهل فضل، فضیلت دارند و برتری را از خدا یافته‌اند که عزت دست خداست همان گونه که قلبها در تسخیر اوست.

 

اشتباه می‌کنند آنها که عزت را از غیرخدا می‌خواهند و از غیرراهش جویای آن هستند و غلط می‌روند آنها که با عزیزان خدا درمی‌افتند و به آنهاحسودی می‌کنند و یا هر فکر دیگر که می‌کنند.عزت از آن خداورسول است و مؤمنین(2) نه آنهاکه عمری درسایه عزیزان زندگی کردندو باخوبان همراه بودند و برسفره اسلام و انقلاب نشستند و خوردند و به نزدیکان خوراندند و پروریدند ولی در افول عمرشان چوب حراج به یک یک داشته‌ها زدندو خود نیزنمی‌دانندچه می‌کنند و به کجامی‌روند که شیطان اعمالشان را برایشان تزیین نموده و از راه راست بازداشته و...(3) و به خدا پناه می‌بریم ازآنکه ایمان سالم به گورمان نبریم.


دردورانی به سر می‌بریم که امتحانهایی پی‌درپی در جریان وخیل ریزش‌ها و رویشها برقرار است. زیادندآنها که عمری به سن و سابقه خود،تجربه خود،انجام وظیفه خودو... بالیدند و نازیدند ولی در معرکه امتحان و عمل از جوانان، کم‌تجربه‌ها، کم‌سابقه‌هایی که به‌باور متفرعنان «تازه به دوران رسیده‌اند» و از پیش از این به دوران رسیده‌ها! جا ماندند وآنها که بی‌ادعا بودندو درمیانه میدان و پابه رکاب، پیشی گرفتند و گوی سبقت ربودندو هنوز آن عده پرادعا و هزارفامیل همچون آنان که «جمع مالاً و عدّده»(4)، مشغول شمردن مفاخر خودخوانده بودندو مناصب پرشمارخود، مثل نشانهای لیاقت و افتخاری که ژنرالهای درباری به‌جای حضور درجنگ و جبهه، برای جشن تولد به یکدیگر هدیه می‌دهند یا عناوینی که پادشاهان برای تحمیق اطرافیان، بذل و بخشش می‌کنند.


درروزگاری به سرمی‌بریم که دنیا پراست ازگرگان آدمخواری که پوست گوسفندنپوشیده‌اند،که کت وشلوار برتن کرده‌اندوکراواتی محکم بسته‌اند،مثل سران آمریکاواسرائیل ونوکران اروپایی‌اش،و یادشداشه وعقال و عبای عربی پوشیده‌اندمثل سران عربستان وبحرین وقطر ودیگران،جنایتکارانی شیک‌پوش و خوش‌عطر.برخی نیزگرگ نیستندوچیزی دیگرندمثل اردوغان که درآینه‌ای که آمریکاواسرائیل برای اوگرفته‌اندخودراشیرمی‌بیندکه نیست،آدم می‌کشندوبرگ بربرگ جنایاتشان،سیاهه می‌کنند.سعودی هم که مادرتروریستهاست وباپول نفت مسلمانان،شریک جنایت آنگلوساکسون‌ها. گروهی را به نام وهابی ولی در عمل ارهابی به وجود آوردند و پروبال دادند تا عفریت مرگ رادربلاد مسلمین قلاده گشوده باشند. وهابی، زادو ولد کردو فکرمسمومش همچون طاعون و وبا، بلاد اسلام را پیمود، در عراق داعش شد و درسوریه النصره، در ایران جندالله و درافغانستان طالبان، درآفریقاونیجریه گروهی تندرو و عاری ازشعور وشفقت به نام بوکوحرام شدندوبی‌پروا آدم کشتند و می‌کشند، مثل سایر کشورهای اسلامی.

در این دوران حساس و در این اوضاع پریشان که امتحانها یکی پس از دیگری پیش می‌آید و دلیران جهان و اسلام یک یک در آغوش مرگ و شهادت می‌خسبند و جان فدا می‌کنند، گروهی پرمدعا و به حاشیه رانده شده، به‌جای تدبیر و انجام تکلیف، تمام هم و غم خود را بر عقده‌گشایی و کینه‌ورزی مصروف کرده و غافل از هر چیز بر طبل تفرقه می‌کوبند و در اردوی خودی از فرجام رهبری می‌گویند! به‌جای انجام وظایف قانونی خود، سخنان دشمن شادکن می‌زنند و از ماه‌ها قبل گعده انتخاباتی خود گسترده‌اند. گویی هیچ تهدیدی انقلاب و کشورشان را تهدید نمی‌کند و آنها نیز هیچ تکلیفی به‌عهده ندارند. جهان اسلام بماند که مردم با سکوت محض این ژنرالهای مدال افتاده درمقابل گستاخی‌های دشمنان خو کرده‌اند. ازاین مجلس که جا ماندند به فکر مجلس بعدی‌اند و از این شکست بیرون نیامده برای آن یکی نقشه می‌کشند. این خبرگان نگاهشان به دوره بعدی است و غافل از وظایف اصلی که به‌عهده دارند و برای آن مسئولیت گرفته‌اند و امروزه بر زمین نهاده‌اند.
دم از قانون می‌زنند و خود فراموش کرده‌اند که 21 سال پیش، هم‌حزبی‌ها و رفقای کاربه‌دستشان، سخن از ریاست جمهوری مادام‌العمر می‌زدند و اینهامی‌شنیدند، وسخنی دراعتراض برزبان نمی‌آوردند، و مردم به یاد خواهند آورد که کدام وزیر اصلاح‌طلب پناهنده به انگلیس مقاله مادام‌العمری ریاست جمهور چهارم را نوشت و از ضرورت تغییر قانون اساسی سخن گفت و کدام...


اینان اکنون دم از مردم و قانونی می‌زنند که به‌سختی می‌توان باور کرد اصلاً اعتقادی به آن داشته باشند و تاریخ در سال 88 نشان داد وقتی مردم به آنها رأی ندادند بر جمهوریت شوریدند. حال که خود را از رأی مردم به‌دور می‌بینند از ترسشان به‌دنبال غائله‌ای دیگرند و از چگونگی نظارت شورای نگهبان و مجلس خبرگان می‌گویند و کسی نیست به آنها بگوید: فاین تذهبون‌، ای فراموشکاران؟!(5)

منابع: تسنیم، کیهان و...
_____________________________
1 ــ احسب الناس ان یترکوا ان یقولوا آمنّا و هم لایفتنون (سوره عنکبوت آیه 2)
2 ــ ... وللّه العزّة و لرسوله و للمؤمنین و لکن المنافقین لایعلمون (سوره منافقون آیه 8)
3 ــ ... و زیّن لهم الشیطان اعمالهم فصدّهم عن‌السبیل فهم لایهتدون (سوره نمل آیه 24)
4 ــ مالی گردآورد و برشمردش. (سوره همزه آیه 2)
5 ــ پس به کجا می‌روید؟ (سوره تکویر آیه 26)

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظرات

    • الف
    • 5 دی 1394 16:01
    • 0
    مواضع و مصلحت یعنی از خودی از پشت خنجر خوردن

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید