شنبه، 8 اردیبهشت 1403
اجتماع
شناسه خبر: 3215
  • 0

امام جمعۀ خرم آباد : شورای نگهبان سخنان شفاهی معترضین به انتخابات را هم بشنود حتی اگر منجر به بازشماری گردد

انتظار داریم شورای نگهبان و هیأت مرکزی نظارت برانتخابات سخنان شفاهی افراد را هم بشنوند،حتی اگر منجر به تصمیم به بازشماری آرا در حوزه‌های انتخابیه شود.

به گزارش بالاگریوه حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی درخطبه‌های این هفته نمازجمعه با بیان اینکه اصرار بر ترکیب خاص یک هیئت اجرایی بسترهایی را فراهم می‌کند که سبب آسیب‌هایی شود ، اظهار داشت: انتظار داریم که شورای نگهبان و ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات سخنان شفاهی افراد را هم بشنوند، حتی اگر منجر به تصمیم به بازشماری آرا در حوزه‌های انتخابیه شود.

 

امام‌ جمعه خرم‌آباد عنوان کرد: اعتراض‌هایی در هفت حوزه انتخابیه این استان گزارش شده‌ است که معترضان لازم است مدارک و مستندات خود را در سامانۀ موردنظر بارگذاری کنند.

 

وی بیان کرد: تعیین سلامت یا عدم سلامت، تصمیم به بازشماری آرا در بخشی از صندوق‌ها یا همه صندوق‌ها در اختیار شورای نگهبان و هیئت مرکزی انتخابات در تهران است.

 

شاهرخی گفت: بصیرت سیاسی و اشراف به قانون انتخابات حکم می‌کند که هرکس مدارکی دارد آن را در سامانۀ انتخابات برای رسیدگی به اعتراضات ثبت کند.

 

نماینده ولی‌فقیه دراستان لرستان ابرازکرد: برخی اعتراض دارند که بعضی ازمسئولان فلان سازمان برخلاف قانون انتخابات دخالت‌هایی داشته‌اند و برخی هم نسبت به ناظر و مجری اعتراض دارند و همه این موارد را باید به شورای نگهبان ارائه دهند.

 

شاهرخی تصریح کرد: انتظار داریم که شورای نگهبان و هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات سخنان شفاهی افراد را هم بشنوند،حتی اگر منجر به تصمیم به بازشماری آرا در حوزه‌های انتخابیه شود.

 

امام جمعه خرم‌آباد بیان کرد: قانون انتخابات گویا وشفاف است، درهمین خطبه‌ها ازشهریورماه همه این‌ها را تذکردادیم که افرادی بر صندوق‌های رأی قرار دهند که افکار عمومی نگویند این افراد به فرد یا جناح خاصی تمایل دارند.

 

وی گفت: ازشورای نگهبان و هیئت مرکزی نظارت برانتخابات درخواست می‌کنم که روند انتخابات درهفت حوزه انتخابیه لرستان را با دقت کامل، بدون اغماض و مسامحه مورد بررسی قرار دهند. 

 

وی افزود: کلیپ‌هایی که درفضای مجازی پخش می‌شود باید بررسی شوند و چنانچه صحیح باشند کسانی که تخلف کرده‌اند در موردشان اقدام قانونی صورت گیرد و اگر هم صحیح نیستند باید به افکار عمومی توضیح داده شود.

 

شاهرخی گفت: دخالت درعزل و نصب‌ها در برخی ازحوزه‌های انتخابیه، عدم ملاحظه پیامدهای چنین دخالت‌هایی و اصراربر ترکیب خاص یک هیئت اجرایی بسترهایی را فراهم می‌کند که سبب آسیب‌هایی شود.

 

امام جمعه خرم‌آباد، افزود: دخالت درعزل و نصب‌ها گاهی در لرستان به‌روی برخی افراد بسته می‌شود، اما ازطریق وزارتخانه فشار می‌آورند و یک مسئول را از جایی به‌جای دیگر منتقل می‌کنند.

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید