شنبه، 8 اردیبهشت 1403
اجتماع
شناسه خبر: 3193
  • 0

رئیسی در چهارمحال و بختیاری : اگر لازم باشد ۱۰ بار دیگر به این استان سفر می‌کنم تا مشکلات حل شود

رئیس جمهور در نهمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به چهارمحال و بختیاری رفت.

بالاگریوه؛ سید ابراهیم رئیسی در سفر یکروزه خود به چهارمحال و بختیاری، علاوه بر بررسی کیفیت و میزان اجرای مصوبات سفر اول دولت مردمی به این استان، پروژه‌های آبرسانی و برق‌رسانی به بخش‌های مختلف استان چهارمحال و بختیاری را نیز افتتاح خواهد کرد.

 

رئیس جمهور همچنین پس از دیدار عمومی با مردم شهرستان شهرکرد، دیدارهایی نیز با نخبگان و فعالان اقتصادی استان و جمعی از سران عشایر داشته و پس از جمع‌بندی نتایج سفر از سوی اعضای دولت در نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان، در نشست خبری پایانی، نتایج این سفر یکروزه را برای مردم و اصحاب رسانه تشریح می‌کند.

 

رئیسی: نباید شاهد محرومیت و بیکاری باشیم/ مشکلات آبرسانی چهارمحال و بختیاری برطرف می‌شود

 

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امروز پس از ورود به استان چهارمحال و بختیاری از طریق فرودگاه شهرکرد در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: توفیقی است که امروز در شهرکرد هستیم. استان چهارمحال و بختیاری جلوه کار و تلاش و مردمان خونگرم است. ترک‌ها، لر‌ها و فارس‌های این استان مردم با صفا و با وفا نسبت به انقلاب اسلامی هستند و من نسبت به ۲۵۰۰ شهید و ۷ هزار جانباز و ایثارگر، خانواده معزز شهدا و سرداران استان ادای احترام می‌کنم.

 

رئیس جمهور گفت: در سفر اول مصوباتی داشتیم که باید اجرایی می‌شد، خوشبختانه با تلاش مدیران اجرایی امروز شاهد اجرای طرح‌ها و پروژه‌هایی هستیم که در دور اول سفر تصویب شد و باید اجرایی می‌شد، یکی از این طرح‌های مهم استان آبرسانی است.

 

وی بیان داشت: این استان زمین‌های حاصلخیز، آب فراوان و .. دارد و باید به خوبی از این‌ها استفاده کرد تا مشکلات این استان حل شود. خوشبختانه مشکل نیمی از جمعیت مردم این استان در خصوص آبرسانی حل می‌شود و طرح‌ها و پروژه‌های قابل توجه انجام شده است. استانی که این میزان از استعداد در آن نهفته است نباید شاهد محرومیت و بیکاری و مسائل این چنینی در استان باشیم.

 

رئیسی در پایان خاطرنشان کرد: از همه کسانی که برای رفع محرومیت استان چهارمحال و بختیاری تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنم. امروز پیگیر مصوبات دور اول سفر هستم و به دنبال انجام کار‌هایی هستیم که رضایت خداوند متعال را جلب کنیم و اعتماد مردم را افزایش دهیم.

 

یقین بدانید که دست انتقام الهی رژیم کودک‌کش صهیونیستی را ذایل خواهد کرد/ تاکید براهمیت مدیریت صحیح در شکوفا شدن ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری

 

دکتر سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به چهارمحال و بختیاری، در اجتماع باشکوه مردم شهرکرد با بیان اینکه این روزها همه شما و ما و جامعه بشری غصه‌دار غزه هستیم، اظهار داشت: امروز همه بشریت با تمام وجود از نظام رژیم صهیونیستی و حامیان غربی‌اش در نظام سلطه ابراز تنفر و انزجار کرده و از فلسطینیان مظلوم و مقتدر حمایت می‌کنند.

 

رئیس جمهور صف‌آرایی امروز شکل گرفته در جهان امروز را تقابل حق و باطل و شرافت و شرارت توصیف و تصریح کرد: در کنار این رنج و غم باید نویدی خدمت شما بدهم که یقین بدانید همین کودک‌کشی رژیم صهیونیستی باعث بیرون آمدن دست انتقام الهی شده و به عمر صهیونیست‌ها پایان خواهد بخشید تا فلسطینیان به حقوق حقه خود برسند.

 

دکتر رئیسی در ادامه با ابراز خرسندی از حضور در جمع صمیمی و باصفای مردم چهارمحال و بختیاری و با بیان اینکه این استقبال گرم شما مربوط به بنده نیست، بلکه پاسداشت انقلاب و نظام اسلامی و ارزش‌های الهی و اعلام وفاداری به ولایت است، گفت: مردم این خطه امتحان خود را در ایستادگی مردانه پای انقلاب اسلامی و ارزش‌های الهی پس داده‌اند و ۲ هزار و ۵۰۰ شهید و ۷ هزار جانباز و ایثارگر این استان نشان صدق این ادعاست.

 

رئیس جمهور خدمت به مردم را افتخاری بزرگ برای خود و همه دولتمردان دانست و افزود: در ۲ سال گذشته خدمتگزاران شما کاری جهادی و خالصانه انجام دادند و سرعت انجام کارها به شکلی بود که طرح‌هایی با ۱۳ تا ۱۴ سال تاخیر در این مدت تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

 

دکتر رئیسی با قدردانی از تلاش‌ها و مجاهدت همه کسانی که در تکمیل این طرح‌ها از جمله طرح عظیم آب‌رسانی به استان مشارکت داشتند، خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌های فراوانی از جمله آب فراوان، اراضی حاصلخیز و معادن غنی دارد که مدیریت صحیح می‌تواند این ظرفیت‌ها را شکوفا کند. طرح‌هایی که امروز افتتاح شدند حدود ۶۵ درصد از مشکلات بخش آب استان را برطرف می‌کنند و تلاش‌ها برای رفع باقی مشکلات نیز ادامه خواهد داشت.

 

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما در کشور کمبود آب نداریم و آنچه باید آب انجام شود مدیریت آب است، گفت: کارهایی که در حوزه آبرسانی در استان چهارمحال بختیاری انجام شد می‌توانست در سال‌های گذشته با مبلغی کمتر انجام شود. مثلاً برخی طرح‌ها همچون «سد باباحیدر» با ۱۵۰ میلیارد تومان قابل حل بود اما امروز باید با ۱۳۰۰ میلیارد تومان انجام بگیرد. امروز بهره‌برداری از سد باباحیدر انجام شد و مردم می‌توانند از این نعمت الهی بهره‌مند شوند.

 

دکتر رئیسی با اشاره به مسئله صنعت در استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت ۸ برابر افزایش پیدا کرده است؛ یعنی صنایع استان به نسبت قبل از دولت سیزدهم رشد خوبی داشته است اما ما هنوز قانع نیستیم و معتقدیم باید کارهای بیشتری صورت بگیرد.

 

رئیس‌جمهور تاکید کرد: تاکنون ۶۸ واحد صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل در استان در چرخه تولید قرار گرفته و اشتغال را افزایش داده است.

 

دکتر رئیسی آمار بیکاری در چهارمحال و بختیاری را کاهشی دانست و گفت: بازگشت واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل به چرخه تولید، فعالیت‌ها در حوزه کشاورزی و دیگر مزایای موجود در استان می‌تواند به رشد اشتغال کمک کند.

 

رئیس‌جمهور با اشاره به مصوبات دور اول سفر به استان چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون بخش قابل توجهی از مصوبات دور اول سفرها اجرایی شده و بخش دیگر نیز در حال اجرا است.

 

دکتر رئیسی با تاکید بر ضرورت افزایش میزان صادرات کشور گفت: صادرات غیر نفتی در استان چهارمحال و بختیاری  رشد ۲۰۰ درصدی داشته است.

 

رئیس‌جمهور رفع مشکل مسکن به ویژه برای خانواده‌های پرجمعیت و جوانانی که به تازگی ازدواج کرده‌اند را حائز اهمیت دانست و گفت: حضور ما در استان چهار محال بختیاری با بهره‌برداری از ۴ هزار مسکن همزمان بوده و ۲۰۰ هکتار زمین نیز برای افراد متقاضی مسکن آماده شده است.

 

دکتر رئیسی با بیان اینکه این کار به عنوان نهضت تولید مسکن باید با قوت در استان چهارمحال و بختیاری  دنبال شود، گفت: ممکن است در مرکز استان زمین به اندازه کافی وجود نداشته باشد اما در سایر شهرستان‌ها که مشکل زمین وجود ندارد، باید مسئله ساخت مسکن با قوت دنبال شود.

 

رئیس‌جمهور مسکن را مسئله مهم دولت سیزدهم دانست و با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های جدی که به صورت روزانه دنبال می‌کنم، مسئله مسکن در سراسر کشور است، خاطرنشان کرد: مسئولان این مهم را می‌دانند و بیشتر هم بدانند که ما نهضت تولید مسکن را تا حصول نتیجه کامل برای عموم مردم به ویژه جوانان دنبال خواهیم کرد.

 

دکتر رئیسی با تاکید بر اینکه مردم لر، ترک، فارس، بختیاری و عشایر عزیز در همه عرصه‌ها امتحان خوبی پس داده‌اند، گفت: اگر مردم به ادارات و سازمان‌ها مراجعه می‌کنند باید کار آنها بدون فساد، پارتی‌بازی و روابط ناسالم انجام شود. انتظار مردم این است که وقتی سر و کارشان با سازمان‌ها قرار می‌‌گیرد، اموراتشان با دلسوزی و محبت انجام بگیرد.

 

رئیس‌جمهور تصریح کرد: به همه همکاران اداری دراستان وسراسرکشور تاکید می‌کنم که وظیفه ما این است که مردم احساس کنند خدمتگزاران آنها با اخلاص به آنها خدمت می‌کنند.

دکتر رئیسی انتظار مردم از دستگاه‌ها را سلامت اداری و پیگیری امور آنها دانست و گفت: ما نباید اجازه بدهیم که فساد در ادارات و شرکت‌ها لانه کند؛ این زیبنده نظام اسلامی ما نیست. در این مسئله باید آنچنان عمل کنیم که رضایت خدا و مردم را داشته باشیم.

 

رئیس جمهور شهدا و جانبازان را جلوه‌های قدرت کشور دانست و خاطرنشان کرد: ما در صنعت نظامی صنایع پیشرفته‌ای داریم که برای کشور ایجاد قدرت کرده است و هیچکس در عالم نیز حتی در ذهن خود تعرض به خاک جمهوری اسلامی را نمی‌پروراند زیرا ایران بسیار قوی است و در برابر همه دشمنان خواهد ایستاد؛ اما همچنان که صنایع نظامی و نیروهای مسلح ایجاد قدرت می‌کنند، قدرت اقتصادی، علم و فناوری و حضور شما مردم نیز ایجاد قدرت می‌کند.

 

دکتر رئیسی با تاکید بر اینکه خون شهدای ما ایجاد قدرت کرده و می‌کند، گفت: قدرت جمهوری اسلامی را شهدا و ایثارگران برای ما ایجاد کردند. این قدرت را باید با تلاش جهادی حفظ و ایجاد کنیم.

 

دکتر رئیسی در ادامه با بیان اینکه اگرلازم باشد ۱۰بار دیگربه استان چهارمحال و بختیاری سفر می‌کنم تا مشکلات استان حل شود، خاطرنشان کرد: سفر ما به این استان عدد ندارد چراکه هدف، حل مسائل کشور است.

 

رئیس‌جمهور هدف دشمن را مأیوس کردن مردم توصیف کرد و گفت: دشمن دنبال این است که دل‌ها را خالی و یأس را بر آنها حاکم کند اما وظیفه ما ایجاد امید است. وظیفه همه ما مسئولین در ادارات و سازمان‌ها این است که در دل مردم به ویژه جوانان ایجاد امید کنیم. هیچکس حق ندارد ناامید شود زیر آینده بسیار روشن است.

 

دکتر رئیسی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه خستگی و ناامیدی ممنوع است زیرا تا رسیدن به قله راهی نمانده ،اظهار داشت: امیدوارم به برکت حضور شما مردم و به لطف پروردگار، ایران همچنان در عرصه‌های مختلف به قله برسد. ممکن است برخی در این مساله با ناامیدی تردید کنند اما ما در اراده پولادین مردم تردید نداریم.

 

با اهتمام دولت تنش آبی ۱۱۷ روستای استان مرتفع شده است

 

دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در مراسم بهره‌برداری از ۱۵ پروژه آبرسانی و برق‌رسانی استان چهارمحال و بختیاری با ابراز خرسندی از به ثمر نشستن بخش قابل توجهی از وعده‌های دولت به مردم استان در دور اول سفرهای استانی در بخش آبرسانی، بر اهمیت مدیریت منایع آبی تاکید کرد و گفت: اگر بتوانیم آب را به درستی در چهارمحال و بختیاری مدیریت کنیم، آب شرب و صنعت در این استان تامین خواهد شد.

 

دکتر رئیسی در ادامه تاخیر ۱۴ ساله در بهره‌برداری از «سد بابا حیدر»، را موجب ۱۰ برابر شدن هزینه احداث آن عنوان کرد و افزود : اجرا و بهره‌برداری از پروژه سد باباحیدر که ۱۴ سال به طول انجامیده است، اگر در سال‌های گذشته این پروژه به ثمر می‌نشست هزینه آن ۱۵۰ میلیارد تومان بود اما گذشت زمان باعث شد هزینه آن ۱۰ برابر شود. رئیس‌جمهور با اشاره به اهتمام دولت برای رفع تنش آبی در روستاهای استان چهارمحال و بختیاری، گفت: امروز تنش آبی ۱۱۷ روستای استان حل شده است و امیدواریم که این عدد به ۲۰۰ روستا برسد.

 

دکتر رئیسی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های آبرسانی در استان چهار محال بختیاری جز با کار جهادی، انگیزه و اخلاص مدیران قابل حل نبود، گفت: ۷۰ درصد پروژ‌های آبرسانی در استان مربوط به دوره دولت سیزدهم و ۳۰ درصد مربوط به گذشته است. بیشترین جذب اعتبارات هم در این دوره انجام شده است و مسئولین با کار جهادی موجب تامین آب پایدار و با کیفیت برای مردم استان شده‌اند.

 

رئیس جمهور با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ایجاد امید در جامعه، کار و تلاش جهادی و شبانه‌روزی را در این زمینه بسیار موثر دانست و با بیان اینکه اجرای طرح‌های آبرسانی در استان چهارمحال و بختیاری ۱۳ برابر قبل شده است، اظهار داشت: این مساله نشانگر این است که ما می‌توانیم در زمان کوتاهی از پروژه‌ها بهره‌برداری کنیم و در موارد دیگر هم با اقدامات جهادی، پروژه‌ها نیمه‌تمام را به ثمر برسانیم.

 

رئیس‌جمهور همچنین تاکید کرد:علاوه بر ضرورت اجرا و بهره‌برداری از پروژه‌های آبرسانی، توجه به مساله فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری هم اهمیت بسیار زیادی دارد که باید مدنظر مدیران و دست‌اندرکاران قرار بگیرد.

 

دکتر رئیسی مردم و عشایر استان چهارمحال و بختیاری را نجیب، مقاوم و غیور توصیف کرد و گفت: این مردم سرمایه‌های کشور محسوب می‌شوند بنابراین نباید پروژه‌های نیمه تمامی که تحقق آنها می‌تواند موجب خرسندی مردم شود را بلاتکلیف رها کنیم.

 

رئیس‌جمهور نهضت پایان طرح‌های نیمه تمام را مساله‌ای اولویت‌دار برای دولت دانست و با تاکید بر اینکه ادامه مسیر خدمت‌رسانی به مردم به مساعدت همه بخش‌ها نیاز دارد، گفت: امروز بسیاری از طرح‌های آبرسانی و برق‌رسانی در استان چهارمحال و بختیاری آغاز به کار می‌کند که امیدوارم برای همه مردم موجب برکت و خرسندی باشد. هنر ما این است که بتوانیم رضایت مردم را در همه کارها جلب کنیم و این رضایت تنها با اقدام و عمل ما محقق خواهد شد.

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید