پنج شنبه، 9 فروردین 1403
اجتماع / اقتصاد
شناسه خبر: 3001
  • 0

گام مهم رفاهی دولت آیت الله رئیسی

رئیسی: متناسب‌سازی حقوق با تورم برای همۀ اقشارضروری است

رئیس‌جمهور گفت : متناسب‌سازی حقوق با تورم یک امر ضروری است و باید همه گروه‌های شغلی را شامل شود.

رئیس‌جمهور گفت : متناسب‌سازی حقوق با تورم یک امر ضروری است و صرفاً به یک قشر تعلق ندارد و باید همه گروه‌های شغلی را شامل شود.

 

به گزارش بالاگریوه ، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور روزیکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت شناخت دقیق از وضعیت اقتصادی کشور را لازمه تصمیمات اقتصادی دانست و اظهار داشت: اعداد و ارقام مرتبط با وضعیت اقتصادی کشور باید بر مبنای شاخص‌های درست و پایدار باشد، لذا ضرورت دارد سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی «گزارش شناخت» از آخرین وضعیت اقتصادی کشور تهیه کنند تا برمبنای آن تصمیم‌گیری‌ها انجام شوند.

 

وی تصریح کرد: تصمیمات اقتصادی، نباید به‌هیچ‌عنوان پایه پولی کشور را افزایش دهد.

 

رئیس‌جمهور اصلاح ساختار بودجه را موضوعی ضروری و حائز اهمیت دانست و گفت: اصلاح ساختار بودجه جزو اولویت‌ها و برنامه‌های مهم دولت است و لازم است بودجه، واقعی و عملیاتی تدوین شود.

 

رئیسی اختلاف موجود در نرخ تورم اعلام‌شده توسط بانک مرکزی و مرکز آمار ایران را موجب تضییع حقوق مردم دانست و گفت: نرخ تورم با حقوق مردم ارتباط مستقیم دارد و اختلاف موجود در این رابطه موجب تضییع حق‌الناس است که نباید به‌سهولت از کنار آن گذشت و باید برای رسیدن به آمار متقن، تدبیر شود.

 

وی با تأکید بر اینکه وظیفه دولت اسلامی اجرای عدالت است، تصریح کرد: متناسب‌سازی حقوق با تورم یک امر ضروری است و صرفاً به یک قشر تعلق ندارد و باید همه گروه‌های شغلی را شامل شود.

 

رئیس‌جمهور برنامه‌ریزی برای کاهش هزینه‌ها، افزایش درآمد‌ها و انضباط مالی را مورد تأکید قرار داد و گفت: انضباط مالی یکی از ویژگی‌های کار انقلابی است و لازم است همه دستگاه‌ها آن را در دستورکار خود قرار بدهند.

 

آیت الله رئیسی تلاش همه‌جانبه برای رفع تحریم‌ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: دولت همزمان با این تلاش‌ها، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را برای استفاده از منابع و ظرفیت‌های داخلی به‌کار خواهد گرفت تا در تکانه‌های اقتصادی وضعیت مردم دچار مشکل نشود.

 

در این جلسه سازمان برنامه و بودجه گزارشی از عملکرد منابع و مصارف عمومی کل کشور و پیش‌بینی‌های انجام‌شده تا پایان سال جاری ارائه کرد. / تسنیم

دسته بندی: اجتماع / اقتصاد
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید