شنبه، 8 اردیبهشت 1403
اجتماع
شناسه خبر: 2183
  • 0

امام جمعۀ پلدختر با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی انتخابات ازسوی رهبرانقلاب

بایدکاندیداهائی برای انتخابات تأئیدشوندکه گل سرسبدجامعه باشند

امام جمعه پلدختر گفت: براساس تأکید مقام معظم رهبری درابلاغیه سیاست های کلی انتخابات،باید افرادی تأئید صلاحیت و به مردم معرفی شوند که از هرحیث گل سرسبد جامعه باشند


امام جمعه پلدختر گفت: براساس تأکید مقام معظم رهبری درابلاغیه سیاست های کلی انتخابات، هیأت های اجرائی و نظارت پس از بررسی دقیق ثبت نام کنندگان افرادی را تأئید صلاحیت کرده و به مردم معرفی کنند که از هرحیث گل سرسبد جامعه باشند.

به گزارش بالاگریوه حجت الاسلام و المسلمین محمدسوری درابتدای خطبۀ دوم نمازجمعۀ این هفته پلدخترپس ازتوصیۀ خود ونمازگزاران به رعایت تقوای الهی به سوم آبان ماه سالروز تأسیس سازمان ملل درسال 1945 میلادی اشاره کردوگفت: سازمان ملل درخدمت آمریکا وکشورهای مستکبر است وهرتشکیلاتی که ابرقدرتها درآن دست داشته باشنددرواقع به نفع آنهاعمل می کندهراسمی که داشته باشدخواه سازمان ملل یاحقوق بشربا وضع قوانینی همچون قانون حق ناحق وتو که بیشتربه قانون جنگل شباهت دارددرواقع به دنبال بلعیدن ملل مستضعف و ظلم به مسلمانان و ملت های محروم هستند.

 

درقانون ناحق حق وتو اختیار جهان دردست چند کشور انگشت شمار است


وی بابیان اینکه درقانون حق ناحق وتو چندکشور انگشت شماراجازۀ قانونی یافته اندکه هرقانونی به نفع خودشان نباشد آنرا وتو و غیرقابل اجرا کنندخاطر نشان کرد: آمریکا بعنوان نمادظلم یک روز داعش را برای رسیدن به اهداف پلید خود ایجاد کرده  و با قراردادن انواع سلاح های مرگبار و کشتار جمعی در اختیار آنان مسلمانان شیعه و سنی را قتل عام می کند و روز دیگری که احتمال می دهد به ضررخودشان هم تمام شود ائتلاف ضد داعش تشکیل داده و با آنها می جنگد.

 

 

هدف نهائی دنیای استکبار و صهیونیزم بین المللی از ایجاد داعش و حمایت از آن
 قتل عام مسلمانان و نابودی سرمایه های انسانی و اقتصادی آنان به دست خودشان است

 

« سوری » افزود: همۀ آگاهان عالم می دانند که داعش مولود تفکر آمریکا و صهیونیزم است و به هیچ آئینی اعتقاد ندارد و هدف نهائی آمریکا و صهیونیزم ایجاد فتنه های مذهبی درخاورمیانه و به جان هم انداختن مسلمانان شیعه و سنی است تا از این طریق نیروها و امکانات آنهارا بوسیله خودشان ازبین ببرند و نقطۀ اصلی و هدف پنهان ابرقرت ها از ایجاد اینگونه چالش ها اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی است .

 

سکوت مرگبارمجامع بین المللی وحقوق بشری درقبال قتل عام ملت های
 مستضعف وعلی الخصوص مسلمانان یمن شرم آورو مایۀ روسیاهی این نهادهاست


امام جمعۀ پلدختربا طرح این سوال که اگرهدف آمریکا مبارزۀ با تروریسم است چرا رژیم کودک کش و وهابی سعودی راتقویت کرده وحمایت می کند؟ وبه چه دلیل هیچ قطعنامه ای ازطرف سازمان های مدعی حقوق بشری که همگی گوش به فرمان آمریکا هستندعلیه حاکمان سعودی که اعتقادی به حقوق انسانها وآموزه های دینی ندارندصادر نمی شود؟ تأکیدکرد :جهانیان مشاهده می کنندازآنجاکه رژِم سعودی درراستای اهداف آمریکا و صهیونیزم حرکت می کندعلیرغم بمباران مراکز آموزشی، بیمارستان ها ،مراسم های شادی وختم مردم یمن وبه خاک و خون کشیدن 900 نفر ازمردم بی گناه  فقط دریک مراسم ختم با موشک ها و سلاح های ساخت و اهدائی آمریکا ،و همچنین کشته شدن هزاران زائر خانۀ امن الهی درمنا ، کمترین واکنشی از طرف مدعیان حقوق بشری دیده نمی شود .

حجت الاسلام و المسلمین سوری خاطر نشان کرد: سردمداران آمریکا گستاخی را به جائی رسانده اندکه وزارت خارجۀ آن کشور با دخالت درامور قضائی جمهوری اسلامی  ایران تهدید به تحریم و فشار اقتصادی درصورت محاکمه جاسوسان و خیانتکاران به مردم و نظام جمهوری اسلامی می کنند.
خطیب جمعه پلدختر یادآورشد: ابرقدرت ها ودررأس آنها آمریکا تصورمی کنند ملت مابا اینگونه تهدیدهاو فشارها تسلیم شده و ازاهداف و آرمان های بلندخوددست می کشدکه زچنین تصوری زهی خیال باطل است و ملت انقلابی و مسلمان ایران با تأسی به آموزه های دینی و قرآنی دربرابرعربده کشی های سران استکبار شعارش هیهات من الذله بوده و مرگ با عزت را برزندگی با ذلت ترجیح می دهند و هیچ اعتمادی به دشمن ندارند.

 

ملت پیرو ولایت ایران اسلامی هیچگاه با دشمنان مستکبرکنارنخواهد آمد


امام جمعه پلدخترافزود: حاکمان مستکبر آمریکا بارصدرفتارها و مواضع برخی دولتمردان ماپیشنهاد داده انداگرمی خواهیددرانتخابات آتی پیروز شوید می توانیدروی حمایت ماحساب بازکنیدو به ما اعتمداد کنید درحالی که مردم مسلمان  ایران تحت زعامت ولایت مطلقۀ فقیه قطعا با دشمنان کنارنخواهد آمد.

 

 

حضرت امام خمینی (ره) روز پذیرش قانون کاپیتولاسیون
توسط رژیم طاغوت را روز عزای ملت ایران اعلام کردند


حجت الاسلام والسلمین سوری درادامۀ خطبۀ دوم نماز به چهارم آبان ماه سالروز سخنرانی افشاگرانۀ حضرت امام خمینی (ره) علیه پذیرش قانون ننگین کاپیتولاسیون درسال 1343 توسط رژیم پهلوی اشاره کرد و گفت: براساس این قانون خفت بار به اتباع آمریکا و دیگرابرقدرت ها مصونیت قضائی داده می شدتا هرجرم وجنایتی درایران و کشورهائی که این قانون را می پذیرند انجام دهند هیچ مقامی حق بازخواست آنان را نداشته باشد.

خطیب جمعۀ پلدختر اظهارداشت : کاپیتولاسیون یعنی این که درصورت ارتکاب هرجرم و جنایتی توسط اتباع آمریکا درکشورهای تحت سیطرۀ آنان، بایستی صرفابه کنسولگری آمریکا ارجاع داده شده و آنوقت اگر آمریکائی ها صلاح دانستند خودشان با آنان برخورد می کردند.

وی افزود: این قانون ننگین درکشورما نیزدرزمان حاکمیت عنصربی خاصیتی همچون محمدرضا پهلوی پذیرفت شد و به دنبال آن حضرت امام(ره)  طی یک سخنرانی افشاگرانه خطاب به علما، مراجع  و مردم ایران روز پذیرش این قانون توسط رژیم را روز عزای ملت ایران خواندند و با قرائت آیه استرجاع احساسات دینی و انقلابی مردم را واداربه واکنش و ایستادگی درمقابل این جنایت رژیم کردند ودرحالی که ایام میلاد حضرت فاطمۀ زهرا (س) دختر دردانۀ پیامبرگرامی اسلام بود و مردم مسلمان ما درجشن و شادمانی بسر می بردند دربخشی ازسخنان خود فرمودند: من تأثر قلبی خودم را نمی توانم انکار کنم. قلب من درفشار است. ایران دیگر عید ندارد.عید ایران را عزا کردند ما را فروختند، استقلال ایران را فروختند.عزت ما پای کوب شد.عظمت ایران از بین رفت. عظمت ارتش ایران را پایکوب کردند.

 

نهادهای نظارتی و اجرائی درانتخابات افرادی را تأئید صلاحیت و به مردم معرفی
کنند که گل سرسبد جامعه بوده و رأی دهندگان پس از انتخاب آنان پشیمان نشوند


حجت الاسلام و المسلمین سوری درپایان به ابلاغ سیاست های کلی انتخابات از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: رهبرمعظم انقلاب برچند نکتۀ مهم درسیاست های 18گانۀ انتخابات تأکید فرموده اند که مهمترین آن تأکید بر ارتقاء سلامت انتخابات و سلامت منتخبین است.

« سوری » افزود: سلامت منتخبین یعنی اینکه هیأت های اجرائی و نظارت باید افرادی را از بین ثبت نام کنندگان تأئیدصلاحیت کرده و به مردم معرفی کنند که ازهرحیث گل سرسبد شهرستان باشند.

امام جمعه پلدخترافزایش آگاهی رأی دهندگان رانسبت به کاندیداها از نکات مورد تأکیدمقام معظم رهبری در ابلاغیه سیاست های انتخاباتی دانست و اظهارداشت: براساس تأکید مقام معظم رهبری مردم بایستی آنچنان شناخت و آگاهی درمورد کاندیداها به مردم داده شود که اگر فردی را انتخاب کردند پس ازگذشت یکسال از انتخاب خود پشیمان نشوند.

 به تأکید مقام معظم رهبری باید مشخص شود هزینه های

بسیارسنگین تبلیغاتی برخی کاندیداها ازکجا وبا چه اهدافی تأمین می شود


حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری شفاف سازی هزینه های تبلیغاتی کاندیداهارا ازدیگرنکات موردتأکید مقام معظم رهبری درسیاست های کلی انتخابات عنوان کرد و گفت : ازمنظر مقام معظم رهبری بایستی مشخص شودکه برخی کاندیداها پول های هنگفت و خارج ازقاعده و قانون را ازکجاها تأمین کرده اند.

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید