یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 2165
  • 0

امام جمعۀ پلدختر :

رروشنگری های حضرت زینب (س) مانع از تحریف قیام عاشورا شد/ مدیرکل ارشاد لرستان توبه کرده و ازمردم ایثارگر استان عذرخواهی کند

حجت الاسلام و المسلمین سوری گفت: خطبه خوانی ها و افشاگری های حضرت زینب (س) و حضرت سجاد(ع) مانع فراموشی ، ابهام و تحریف قیام عاشورای ابا عبدالله الحسین (ع) گردید.


حجت الاسلام و المسلمین سوری گفت: خطبه خوانی ها و افشاگری های حضرت زینب (س) و حضرت سجاد(ع) مانع فراموشی ، ابهام و تحریف قیام عاشورای ابا عبدالله الحسین (ع) گردید.

به گزارش بالاگریوه حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری درخطبه های این هفته نماز سیاسی-عبادی جمعه پلدختر با بیان مطلب فوق افزود: گاهی تلاش می شود عمل، رویداد یا واقعۀ مهمی که درتاریخ نقش عبرت آموزی و بیدارکنندگی جوامع را دارد درهاله ای از ابهام بماند، منعکس نشود و یا تحریف شود.

خطیب جمعۀ پلدختر حضرت زینب سلام الله علیه و امام سجاد(ع) را الگو و نمونۀ پیام رسانی عنوان کرد و اظهارداشت :این دو بزرگوار باخطبه خوانی و روشنگری خفتگان شام و کوفه را بیدارکرده ، قیام ابا عبدالله الحسین علیه السلام را از تحریف نجات داده ، و باعث ایجاد قیام هائی همچون قیام مختار و...گردیدند.

 


حجت الاسلام و المسلمین سوری اتتقال پیام هرانقلاب به جوامع دیگر ونسل های بعد را مهم ترازاصل انقلاب عنوان کرد و یادآورشد:چه بسا اگر روشنگری ها و خطبه خوانی های حضرت زینب(س)  نبود قیام کربلا و پیام شهدای کربلا به فراموشی سپرده می شد و مردم درطول تاریخ از حادثۀ کربلا بی اطلاع می ماندند.

 


« سوری » درادامه به 24 مهر ماه روز پیوند اولیاء و مربیان اشاره و خاطرنشا کرد: درهیچکدام از ادیان به اندازۀ اسلام به علم آموزی و تعلیم و تربیت سفارش نشده است و اولیاء محترم بایستی خود را درتعلیم و تربیت  فرزندانشان سهیم بدانند.

 


امام جمعۀ پلدختربا انتقاد ازخصوصی سازی اماکن ورزشی درشهرستان پلدخترگفت: به دلیل محرومیت و وضعیت نامناسب اقتصادی مردم شهرستان ازمدیرکل محترم ورزش وجوانان استان می خواهیم که تدابیری بیاندیشند تا ازواگذاری امکانات و اماکن ورزشی به بخش خصوصی جلوگیری بعمل آمده و جوانان بااستعداد این شهرستان که هیچگونه منبع درآمدی ندارند، بتوانند از اماکن ورزشی بهره مند گردند.


حجت الاسلام و المسلمین سوری با اشاره به قتل عام و شهیدو مجروح شدن بیش از 700 نفر از مردم یمن در یک مراسم ختم توسط هواپیماهای رژیم وهابی آل سعود عربستان گفت: معلوم نیست چرا مجامع بین المللی و مدعیان دفاع از حقوق بشر درقبال به خاک و خون کشیدن مسلمانا بی گناه بی تفاوت بوده و سکوت مرگبار می کنند. ؟

 


امام جمعه پلدختر با طرح این سوال که آیا اگر چنین فاجعه ای دریک کشور اروپائی اتفاق می افتاد بازهم مجامع بین المللی و حقوق شری بی تفاوت بوده و یا سکوت می کردند ؟ خاطرنشان کرد: این فجایع باید مسلمانان را بیدارکند تا با اتحاد ویکپارچگی و بدون توقع و انتظار کمک از سران کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر ، دربرابر کفر جهانی ایستادگی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری درپایان با انتقاد ازحمایت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ازاکران نمایشی که فرهنگ ایثارو شهادت را به سخره گرفته بود گفت : علیرغم آنکه توجه و اهتمام جدی به مسائل فرهنگی از دغدغه های مقام معظم رهبری است اما درسایه سکوت معنی دار ، بی تفاوتی و رضایت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس و فرهنگ انقلاب اسلامی درقالب یک نمایش مضحک به چالش کشیده شده و به سخره گرفته می شود .

 


امام جمعۀ پلدختربابیان اینکه درهیچ خانواده ای ازاستان لرستان نیست که بسیجی، رزمنده وایثارگر وجود نداشته باشدو لذا صدورمجوز برای چنین نمایشی ونیزحمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از اجرای آن اهانت به همۀ مردم لرستان تلقی می گردد افزود: جادارد مدیرو متولیان فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان توبه کرده و ازمردم ولایتمدار و ایثارگر این استان عذرخواهی کنند.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید