شنبه، 8 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 2023
  • 0

ضرورت خانه تکانی درانتخاب های فامیلی و طایفه ای

وقتی که عضو شورای شهرخود پیمانکار و یاشریک پیمانکار باشد!

زمانی که عضو شورای شهرخود پیمانکار و یا شریک پیمانکار باشدبا وظیفه ی نظارتی خود درجهت مخالف حرکت خواهد نمود

به گزارش بالاگریوه شوراها درکشور مابه طور رسمی ازدهه 70 عملی گردیده و چهارمین دوره آن نیز هم اکنون درحال فعالیت و در آستانه ی ورود به حال و هوای انتخابات پنجمین دوره ی آن می باشد و لذا ضرورت دارد که باتوجه به تجربیات چهار دوره ی آن یک نوع آسیب شناسی بعمل آمده تابابرطرف نمودن کاستی ها، دوره پنجم مراحل تکامل خودرا طی کرده و شاهد شورایی در شأن شهر و دیار دارای تاریخ و تمدن چند هزار ساله ی خود باشیم.

مردم بایدتعلقات نفسانی را ازقبیل فامیلی و طایفه ای کنارگذاشته و آستین همت بالا زده و شایسته ها، باتجربه ها و متخصص ها را درهمه ی زمینه ها از جمله عمرانی، معماری، فرهنگی، مدیریتی و ... گزینش کرده و آنان را راهی شورای شهر نمایند، افرادی که خود را به شورا و تفکر شورایی مقید بدانند.

کسانی راانتخاب نمایندکه ماه ها و سال ها ازعمر شورا را به هدر نداده و درابتدایی ترین تصمیمات خود از جمله انتخاب رییس شورا و گزینش و انتخاب شهردار عاجز نباشند که متاسفانه این اتفاق تلخ در دوره ی چهارم اتفاق افتاد بطوریکه شورا در آستانه انحلال قرار گرفت.

عدم انتخاب رییس شورا باتوجه به شایستگی ها و نهایتاً کار به قرعه کشی ختم شدن، خاطره ای تلخ در یادها به جای گذاشته است. شاخ و شانه کشیدن بعضی از اعضاء در دوره ی اخیر مشکل آفرین بوده که با روح شورا و تفکر شورایی سازگار نبوده است.

مردم باید در انتخاب اعضای شورا تفاوت شهر نشین و شهروند را قائل شده و کسانی را به صرف شهرنشینی انتخاب ننمایند.

مگر رسالت اعضای شورای شهر استخدام فامیل و دوستان می باشد؟!!که متاسفانه قصه پرغصه ی تورم نیروهای بیکار و پشت میز نشین و حقوق بگیر مشکلی است که به آسانی حل نخواهد شد.

زمانی که عضو شورای شهرخود پیمانکار و یا شریک پیمانکار باشدبا وظیفه ی نظارتی خود درجهت مخالف حرکت خواهد نمود. توصیه می گردد کنشگران اجتماعی و NGO های مردمی تیم قوی ، مجرب و متعهد به شهر و دیارمان را شناسایی و به جامعه معرفی و در عین حال پشتیبانی نموده تا مردم هم از بین آنان انتخابی شایسته را داشته باشند.

این درحالی است که انسان موجودی الهی و از طرف خداوند بعنوان برگزیده، خلیفه و جانشین او در زمین انتخاب شده و در عین حال موجودی سراپا اسرار و شگفتی است.

 نیمی از او ملکوتی و نیمه دیگرش مادی است که با توجه به این ابعاد همواره تلاش دارد تا به کمال برسد.

درمسیر تکامل خود آزادی را دوست دارد و درپی آن همواره تلاش می کندو در راستای این آزادی بدنبال گزینش و انتخاب است و دوست دارد بهترین ها را گزینش نماید البته این گزینش و انتخاب در همه ی زمینه ها، چه مادی و چه معنوی صورت می گیرد.

اگر انتخاب با غالب بودن بْعد الهی و معنوی صورت گیرد، گزینشی بی نقص خواهد بود ولی از آنجا که گاهی بعد مالی غالب است، گزینش و انتخاب با مشکل و نقص مواجه می شود.

برای نمونه مسایل نفسی، منافع شخصی، گروهی و طایفه ای انتخاب را با چالش روبرو نموده و برون داد، نتیجه و خروجی انتخاب طوری خواهد شد که جامعه هم ضمن متضرر شدن از آن به نوعی از این فرآیند (انتخابات) دلسرد شده و گاه جو حاکم باعث می شود که جمعی آرزو کنند کاش از بنیان این انتخابات نباشد.  سفیرافلاک

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظرات

    • آبسری تخت چان وبرکان
    • 13 تیر 1395 13:34
    • 0
    این حراج کردن سرنوشت شهر ازجانب خودمردم است که موقع انتخابات رأی به فامیل وکس وکار می دهندو دنبال اصلح نیستند!
    • پیشگو
    • 11 تیر 1395 10:39
    • 0
    باسلام ودورودبرآقای احمدی به نکته خیلی جالبی اشاره کرده ایدواقعا"فسادوتبانی بعضی ازاعضای شورای شهربیدادمیکندولی نمیدانم جراباوجودی که حتی مردمی که درمتن شهرداری نیستنداماازهمه چیزخبردارنددستگاهای نظارتی (سازمان بازرسی .فرمانداری .......)هنوزهیچگونه برخوردقاطعی ازخودنشان نداده اندچنان شورش رادرآورده اندکه براحتی میتوان برنده هرمزایده ومناقصه ای که بعدا"قراره برگزاربشه مشخصه
    • امیر دریکوندی
    • 10 تیر 1395 13:14
    • 0
    تذکر کتبی یعنی صدای ما مردم حوزه انتخابیه مگه باید از دولت ترس وواهمه داشت دولت هم خدمتگذار است ونباید از صدای مردم ناراحت گردد وحق هم ندارد که ناراحت گردد وخواهش میکنم یه بار هم که شده متن تذکرات راببین تذکرات مال کم کاری نمایندگان قبلی پلدخترودولتهای گذشته وفعلی است باهم اون وقت نظر شما اینه نباید تذکر داد بنظر من که نباید ساکت نشست تو مجلس وطبق    اغتنم الفرص    باید لحظه ای نماینده آرام وقرار نداشته باشد والا حق پلدختر وحومه دوباره هوتوتو میشه آقای احمدی لحظه ای تفکر !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ===
    بالاگریوه
    جواب شما درپاسخ نظرقبلی داده شد ، اما گویا به دنبال موضوع دیگری هستید، کجای پاسخ ما نشان دهنده ترس از دولت و یا ندادن تذکر بود مسلمان ؟
    لزومی به دیدن تذکرات احساس نشد، اشتباه نکنید اینجا محل تبلیغ برای افراد و جریان ها نیست
    • مهدی
    • 10 تیر 1395 11:57
    • 0
    درود بر حاج احمدی بزرگوار """""منتظر «عملکرد» می ماند """"
    • امیر دریکوندی
    • 10 تیر 1395 10:56
    • 0
    آقای احمدی پور ازحق نگذریم فعالیت شما جانبدارانه است اگر به آرشیو بالا گریوه سری بزنی پراست از اخبار این گونه ای نماینده سابق که انعکاس دهنده خوبی بودید.ما روستایی ها هم چنان تیزبین ودر صحنه ایم وطرفدار حرف حساب برا اینکه بدانی من نه بانماینده سابق ارتباطی داشتم نه با سید اما حرف حساب خوبه مثلا بعضی اقدامات مثل تذکرات کتبی به 9وزیر در جهت رساندن فریاد ما محرومینه که در 30روز شروع به کار مجلس دهم رخ دادلا اقل میتونستی مثل خبرگزاریهای مطرح استان شما هم خبربدی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ===
    بالاگریوه
    باتشکر از تیزبینی و درصحنه بودن و انتقادتون
    تذکر به مسئولان اجرائی حق قانونی نمایندگان است اما هنوز کاری انجام نشده که منجر به تذکر بشه هرگاه عملا کار انجام شد بالاگریوه به رسالت خود عمل خواهدکرد/حساب کنید اگر روند تذکر ها به همین شکل باشه درمدت 60 ماه 540 تذکر داده خواهد شد و آنوقت آیا دولت خودرا ملزم به انجام تعامل و همکاری برای رفع مشکلات شهرستان خواهددید ؟
    • پلدختری
    • 10 تیر 1395 08:20
    • 0
    حاج احمدی سلام.در موردنماینده شهرستان و فعالیتها و صحبتهایش هم چیزی بنویس.مگه داریم؟
    ===
    بالاگریوه
    بالاگریوه حرف و وعده و « می شود» و « خواهدشد» و ... منعکس نمی کند ، منتظر «عملکرد» می ماند

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید