شنبه، 8 اردیبهشت 1403
جهاد و مقاومت
شناسه خبر: 925

با همت امام جمعه این شهر

يادواره «يادامام وشهدا»درمعمولان برگزارشد

بالاگریوه : بمناسبت بزرگداشت حضرت امام (رض) و85 شهيد معمولان دومين يادواره شهداي اين بخش باعنوان"يادامام وشهدا" برگزارگرديد.

به گزارش بالاگریوه در اين مراسم معنوي که به همت حضرت حجه الاسلام والمسلمين عابديني امام جمعه معمولان، با همكاري سپاه ناحيه پلدختر و بخشدار معمولان در مسجدالمهدي (عج) معمولان برگزار شد و درحقيقت بزرگترين مراسم و برنامه فرهنگي تاريخ معمولان بود، نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، ائمه جمعه شهرهاي پلدختر، سراب دوره چگني، اشترينان، نماينده ولي فقيه در سپاه لرستان، نماينده مردم پلدختر در مجلس شوراي اسلامي، فرمانداران پلدختر و دوره چگني، فرمانده انتظامي استان، معاون هماهنگ کننده سپاه  لرستان، مديران کلّ اطلاعات، اوقاف و امور خيريه، بنيادشهيد، کميته امداد لرستان، جمعي از مديران استاني، فرماندهان سپاه و نيروي انتظامي و اعضاي شوراي اداري شهرستان پلدختر و معمولان، خانواده هاي معظم شهدا، ايثارگران، جانبازان، رزمندگان دوران دفاع مقدّس و اقشار مختلف مردمي خصوصاً جوانان حضور داشتند.

  

دراين مراسم باشکوه وبي نظيرحضرت حجتالاسلام والمسلمين سيد احمدميرعمادي نماينده محترم ولي فقيه دراستان لرستان وامام جمعه خرم آباد بابيان اينکه صاحب اصلي اين مملکت امام زمان (عج) است افزود:

حضرت امام در هشت سال دفاع مقدس چشم اميد و طمع به بيگانگان نداشت و دست بسوي بيگانگان دراز نکرد و هرگز نشد که خواسته اي از بيگانگان درخواست کند.

            

وي با تاکيد بر اينکه نبايد چاره حل مشکلات کشور را در گرو حمايت آمريکا و دشمنان ببينيم، گفت: نبايد خود را براي زرق و برق ومتاع دنيا کوچک و ذليل کنيم و بلكه بايستي همانگونه که امام وارستگي ايجاد کردند دراين مسيرگام برداريم.

          

نماينده ولي فقيه دراستان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بيان اينکه مکتب امام مکتب وارستگي بود افزود: امام خميني (ره) در دوران دفاع مقدس فرمودند يا پيروزي واقعي را بدست ميآوريم و ياشهادت نصيبمان ميشود که هردو ارمغانش عزت است اين همان شعار"هيهات من الذله"امام حسين(ع)است.

     

حجت الاسلام مير عمادي بابيان اينکه امروز خط و انديشه امام در مقام معظم رهبري تجلي يافته است، عنوان کرد:مقام معظم رهبري در برهه هاي حساس از امام زمان (عج) استمداد طلبيده و کشور را نجات دادند.

حجت الاسلام ميرعمادي تصريح کرد: درماجراي فتنه 88 که تحليلگران،انقلاب ونظام راساقط شده مي دانستند دست خدا ازآستين رهبري بيرون آمد و نظام جمهوري اسلامي را از گزند توطئه هاي دشمنان حفظ کرد استمداد مقام معظم رهبري ازامام زمان درنمازجمعه تهران دلهارامنقلب كردوبا تدبير رهبر فرزانه انقلاب فتنه خاموش شد. و کليه معادلات دشمنان را برهم خورد.

نماينده ولي فقيه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد به كمك امدادهاي الهي به انقلاب اسلامي ايران اشاره کرد و گفت: در ماجراي طبس دشمن بانقشه هاي نظامي قوي واردشده بودولي نصرت خداوندريگها وشن هاي طبس رابه حرکت درآورد وماراياري کرد.

حجت الاسلام ميرعمادي به نقش امداد الهي در آزاد سازي خرمشهراشاره کرد و گفت: امام راحل اهل مبالغه نبودند که فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وي افزود:مکتب امام خميني(ره)مکتب عزت و نه ذلت بودوامام فرمودندمردم ايران بايدآقايي کنندنه نوکري که اين سخن را در 15  خرداد به شاه خائن فرمودند که ما مي خواهيم که آقايي کنيد و نه نوکر اجنبي هاباشيد.   

نماينده ولي فقيه دراستان لرستان و امام جمعه خرم آباد ويژگي هاي مکتب امام خميني(ره) را قدرت و عزت را از آن خدا دانستن و نهراسيدن از دشمن و تکليف گرايي دانست و گفت: نصرت و پيروزي از آن خداوند متعال است.

حجت الاسلام ميرعمادي خطاب به مردم افزود: هيچ نگراني،خوف و اندوهي نداشته باشيد زيرا ما از امام حسين(ع) درس آموخته ايم و بايد مکتب امام راحفظ کنيم و وظيفه امروزمااين است که وقتي با گروه متجاوز برخورد کرديد ثبات قدم و ايستادگي داشته باشيد.

وي گفت: در قرآن آمده که زياد به يادخدا باشيدتارستگارشويدواطاعت خدا،رسول خداوولايت ازديگر وظايف ما درعصرحاضر است.

نماينده ولي فقيه در استان لرستان وحدت و اتحاد را موجب افزايش قدرت و ثمره آن را رمز پيروزي در برابر دشمن دانست و تصريح كرد: خداوند وعده داده است كه صابران را ياري كند بايد استقامت ورزيده و اختلافات را کناربگذاريد زيرا هرجاکه اختلاف باشدپاي شيطان درميان است .

                

در اين برنامه معنوي حاج محمّدعرب نجفي که خود فرزند و برادر شهيد و از شهرستان شاهرود دعوت امام جمعه معمولان را پذيرفته بود به مدّاحي پرداخت و يكي از شعراي معمولان در وصف شهدا شعرخواني كرد.

همچنين روشني مدير کلّ بنياد شهيداستان لرستان كه ازجانبازان دوران دفاع مقدس ميباشدپس ازبيان خاطراتي از شهداي عمليات هاي مختلف بر ضرورت توجه به ايثارگران ،خانواده هاي شهدا و يادگاران دوران دفاع مقدس تأكيد كرد.

           

درابتداي اين مراسم حجّت الاسلام عابديني امام جمعه معمولان ضمن خيرمقدم به مهمانان ومدعوّين، هدف ازتشکيل ستاديادواره "ياد امام وشهداي"بخش معمولان که امسال دوّمين سال آن مي باشدرااشاعه انديشه حضرت امام(ره) وزنده نگهداشتن يادوخاطره شهداء در جامعه دانستند.

دراين مراسم معنوي بسته هاي فرهنگي شامل چفيه و کتابهائي با موضوع شهداي لرستان توزيع شد.

دسته بندی: جهاد و مقاومت
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید