شنبه، 8 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 864

عضو مجلس خبرگان رهبري :

همه ي فِرَق اسلامي به انديشه ي"پيروزي نهائي حق برباطل"مؤمن ومعتقدند

بالاگريوه- حضرت حجه الاسلام سيدمجتبي طاهري خرم آبادي بمناسبت نيمه شعبان سالروزميلادمنجي عالم بشريت حضرت مهدي موعود(عج)پيام تبريكي صادركردند .

به گزارش بالاگريوه متن پيام نماينده مردم ايلام درمجلس خبرگان رهبري بدين شرح است :

« بسم الله الرحمن الرحیم »

اندیشه پیروزی نهایی نیروی حق و صلح و عدالت بر نیروی باطل وظلم،گسترش جهانی ایمان اسلامی واستقرارکامل و همه جانبه ارزشهای انسانی و بالاخره تشکیل مدینه ی فاضله وجامعه ی ایده آل بوسیله ی شخصیتی مقدس وعالیقدرکه درروایات فراوان اسلامی ازاوبه«مهدی موعود»(عج)تعبیرشده است،اندیشه ای است که کم وبیش همه ی فرق اسلامی-با اختلافاتی اندک– بدان مؤمن و معتقدند.

زیرا این اندیشه به حسب اصل و ریشه،یک اندیشه ی قرآنی است.این قرآن شریف است که با صراحت و قاطعیت تمام وعده ی پیروزی نهایی ایمان اسلامی و غلبه ی صالحان و متقیان و نیز کوتاه شدن دست ستمکاران و جباران را برای همیشه اعلام می فرماید.

«هوالذی ارسل رسوله بالهدی ودین الحق لیظهره علی الدین کله ولوکره المشرکون» سوره توبه/33 –سوره صف/9

«ولقدکتبنا فی الزبورمن بعدالذکر ان الارض یرثهاعبادی الصالحون » سوره انبیاء/105

«ونریدأن تمن علی الذین استضعفوافی الارض ونجعلم ائمه ونجعلم الوارثین » قصص/5

براین اساس کاروان بشریت درمسیری که پیش روی خودداردباوعده ی تخلف ناپذیرخداونددرانتظارچنین روزی وتحقق چنین اهدافی به راه خودادامه میدهد.واین همان چیزی است که درفرهنگ اصیل اسلام وخصوصأشیعه ازآن به انتظارفرج تعبیرشده است.البته انتظار بردو نوع است:

1.انتظاری که سازنده،نگهدارنده،تعهدآور،نیروبخش وتحرک آفرین است.بگونه ای که میتواندنوعی عبادت وحق پرستی بشمارمیآید.

2.انتظاری که ویرانگراست،گناه است ،اسارت بخش وفلج کننده ی فردواجتماع است.

البته انتظاری که ماقائل هستیم ازنوع اول است.واین برگرفته ازتعالیم عالیه ی قرآن وفرامین معصومین علیهم السلام است.

حدیث معروفی دررابطه باوجودمقدس حضرت مهدی(عج)واردشده است که شاهدمدعای ماست.«یملأالله به الارض قسطأوعدلأ بعدماملئت ظلمأوجورا/خداوندبه وسیله ی اوزمین راپرازعدل ودادمیکند،بعدازآنکه ازظلم وجورپرشده باشد».

چون در این حدیث سخن از گروه ظالم است،که مستلزم وجود گروه مظلومانی است که استحقاق حمایت دارند، پس حدیث می رساند که قیام آن حضرت برای حمایت از گروهی است که اهل ایمان و حقند. شاهد دیگر ما روایتی است که شیخ صدوق (ره) از امام صادق «علیه السلام» نقل میکند و مضمون حدیث اینست که: این امر (قیام حضرت مهدی«عج») تحقق پیدا نمیکند مگر اینکه هریک از شقی و سعید به نهایت کار خود برسند. یعنی سخن در این نیست که سعیدی در کار نباشد و فقط اشقیاء به منتهی درجه ی شقاوت باید برسند تا حضرت قیام کنند. بلکه سخن در اینست که گروه سعداء و گروه اشقیاء هر کدام به نهایت کار خود برسند.

علاوه براین موارد در روایات اسلامی سخن از گروهی زبده است که به محض ظهور امام عصر (عج) به آنحضرت می پیوندند.واین روشن است که چنین گروهی یک مرتبه وبدون سابقه خلق نمیشوند.بلکه درحالی که ظلم و فساد رواج دارد،زمینه های عالی وجود دارد که چنین گروهی زبده را پرورش میدهد که دراین دنیای پر از ظلم و فساد و فحشا، حقیقت نه تنها به صفر نرسیده بلکه اگر فرضأ اهل حق از نظر کمیت در اقلیت باشند، ولی از نظر کیفیت و ازدیدگاه اسلام ارزنده ترین مردم اند و در راه مبارزه با تباهی ها و مقاومت برای استقرار حکومت عدل جهانی در ردیف یاران سیدالشهداء «ع» هستند.

نتیجه اینکه: چون بر طبق وعده ی خداوند بزرگ و بیانات پیامبر گرامی اسلام (ص) و سایر معصومین،قیام و انقلاب حضرت مهدی (عج) امری حتمی و مسلم است،ما بعنوان شیعیان آن بزرگواران وظایف سنگینی بعهده داریم و در این رابطه باید روز به روز تلاش بیشتری داشته باشیم.برشناخت خود نسبت به وظایف دینی بیفزاییم و در راه انجام آنها از هیچ کوششی فروگذار نکنیم تا زمینه سازظهور پر برکت حضرتش باشیم.

به امیدروزی که پرچم عدالت اسلامی به دست با کفایت آن حضرت بر بام جهان به اهتزاز در آید و سایه ی شوم ظالمان و ستمگران از جهان بشریت رخت بربندد. انشاالله.

اینجانب این عیدبزرگ رابه محضرمقام معظم رهبری،علماومراحع تقلیدوهمه ی دوستداران وارادتمندان آن حضرت،مخصوصأمردم شریف استان های لرستان وایلام تبریک گفته؛ازخداوندمتعال فرج عاجل آن حضرت رابرای نجات مستضعفین عالم طلب مینمایم./و السلام 

 

                         سيدمجتبي  طاهري خرم آبادي

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید