شنبه، 8 اردیبهشت 1403
جهاد و مقاومت
شناسه خبر: 848

شادی های ما مرهون رنج های چه کسانی است؟

شادي ها و جوش و خروش عيد مارا از يادشهدا غافل نكند

درجنب و جوش و شور و علاقه برای آماده شدن آغازسال جدید یادمان نرود که مردانی بودند که برای تحقق آرامش امروز ما از گرانبهاترین و بالاترین سرمایه خویش گذشتند و با تحمل سختيها و دشواريها در برابر تجاوز و خود خواهي های دشمنان ایستادند و از مرز و بوم کشورمان دفاع کردند

بالاگريوه-بنیاد شهید به فرمان امام خمینی (ره) در بیست و دوم اسفند ماه سال 58 تأسیس شده و همچنین این روز مطابق مصوبه شورای عالی فرهنگی روز بزرگداشت شهدا در تاریخ و تقویم ایران ثبت و ضبط شده است.

روز بزرگداشت شهدا در ماه و روزی نام‌گذاری شده که هر فردی در کشور ما درحال آماده شدن برای عید نوروز است و آحاد جامعه در این ماه به ویژه اواخر اسفند ماه در تهیه و تأمین نیازهای اساسی و ضروری زندگی است.

ولی در لابه‌لای این جنب و جوش و شور و علاقه برای آماده شدن آغازسال جدید باید یادمان نرود که مردانی بودند که برای تحقق آرامش امروز ما از گرانبهاترین و بالاترین سرمایه خویش گذشتند و با حضور در جنگ تحمیلی و تحمل سختيها و دشواريها در برابر تجاوز و خود خواهي های دشمنان ایستادند و از مرز و بوم کشورمان دفاع کردند.

مردانی که با دادن خون خودزمین ایران را به رنگ سرخ آغشتند و به دشمنان اسلام نشان دادند در جایی که آنها به اعتقادات و ارزشهای اسلامی بی‌احترامی کنند و یا برای کم‌رنگ كردن این ارزش‌ها توطئه کنند، حاضرند از والاترین و شیرین‌ترین سرمایه خود یعنی جانشان بگذرند ولی یک قدم از آرمان و اهداف‌شان که دراسلام تعیین و تبیین شده است، کوتاه نیایند.

به همین دلیل نامگذاری روز بزرگداشت شهدا در اسفندماه تلنگری بزرگ برای مردم ایران است که هرسال جدید را بایک بیعت مجدد با شهدا‌ی انقلاب اسلامی آغاز کنند تا در شروع هرسال بیش از گذشته حافظان شایسته ارزشهای اسلامی ونظامی وآرمانهای امام وشهدا باشندوباتلاش مضاعف درراستای ترویج ایثاروشهادت وشناخت وکسب معرفت ازآنان گام‌های بسزایی رابردارند.

اين روزهافرصت خوبي است تاحق بزرگی که شهدابرگردن مادارندبرای آحادجامعه تبیین شودوبازنده نگه داشتن یادوخاطره وآشنا شدن باآرمان‌های والای این شهیدان باادامه دادن راه این دلیرمردان دین خودرانسبت به آنان اداکنیم وباتحقق این مهم رضایت‌شان راکسب کنیم./فارس

دسته بندی: جهاد و مقاومت
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید