شنبه، 8 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 801

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور:

برخي امروز احقاد بدریه،خیبریه وحنینیه خود راسرعلی خالی می‌کنند

ذوالنور:کسانی که درکنار امام بودنشان همچون مسلمان شدن برخی درفتح مکه بود، امروز احقاد بدریه، خیبریه و حنینیه خود را سرعلی خالی می‌کنند.

بالاگريوه-حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور دبیرستاد کنگره شهدای روحانی کشوردرمراسم یادواره شهدای مدرسه علمیه الهادی(ع)قم، یکی ازعوامل تأثیرگذار در تقویت بنیه اعتقادی رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی را روحانیت ذکر کرد و گفت:‌نقش روحانیت دردفاع مقدس غیر قابل انکار بود.

به گزارش خبرگزاری رسا،وی بابیان این‌که حضورروحانیت به ویژه مراجع تقلیدوعلمادرجنگ تحمیلی سبب افزایش روحیه رزمندگان می‌شد، ابراز کرد: حضور چنین افرادی به جنگ مشروعیت می‌داد و قطعا نقش روحانیت در جنگ تحمیلی جایگزینی نداشت.

دبیر ستاد کنگره شهدای روحانی کشور با یاد آوری نقش تأثیر گذارحضرت امام خمینی(ره) درجنگ تحمیلی،‌اظهار کرد:زمانی که امام خمینی(ره)‌ فرمودند مهران باید آزاد شود هر چند در واقع این امر با محاسبات جنگی محقق نمی‌شد اما این امر فرمان ولی فقیه و تکلیف آور بود از این رو به نتیجه نیزرسید.

حجت‌الاسلام ذوالنورنقش مدیریتی ومسؤولیتی روحانیت درجنگ تحمیلی رامورداشاره قراردادوافزود:‌روحانیت تقش عمده وتأثيرگذاري برافکارعمومی جامعه داشتندو بخش عمده‌ای ازمدیریت جنگ دراختیارآنها بود.

وی عرصه رزمی و تبلیغی را از دیگر نمونه‌های حضور روحانیت در جنگ تحمیلی خواند و گفت: حضور مراجع تقلید، علما و طلاب در مناطق جنگی خط مقدم جبهه‌ها را تبدیل به مساجد کرده بود.

دبیرستاد کنگره شهدای روحانی کشور ادامه داد: حضورنیروهای تخصصی و رزمی ازمیان طلاب و روحانیان نیز درجبهه‌های نبرد حق علیه باطل بسیار چشمگیر و تأثیرگذار بود.

حجت‌الاسلام ذوالنور با تأکید براین‌که روحانیت در زمان جنگ تحمیلی توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کردند،خاطرنشان کرد:بنده در دوران جنگ تحمیلی از حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی که درآن زمان مدیرحوزه‌های علمیه بودند درخواست نیرو ازمیان طلاب را کردم و ایشان فرمودند یک روزبه من وقت بدهید، ‌وقتی فردای آن روزخدمت ایشان رسیدم،‌ گفتندبه هر اندازه که نیروی طلبه می‌خواهید به جبهه‌ها ببریدحتی اگرمنجربه تعطیلی حوزه‌ها شود،دلیل این امرراازحضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی پرسیدم که چراهمان روزنخست این مسأله را نفرمودید، ایشان گفتند بارهبری تماس گرفتم و ایشان فرمودند که اجازه دهید طلاب به جبهه‌ها بیایند.

وی نقش امروز روحانیت دردفاع از نظام اسلامی رابه مراتب سهمگین تر و سخت تر از دوران جنگ تحمیلی توصیف کرد و گفت:درگذشته جبهه دشمن آشکار بود اما امروز دشمن با فتنه، آمیختن حق وباطل و غبار آلود کردن فضا وارد میدان شده تامردم رادچار تردید کند.

دبیر ستاد کنگره شهدای روحانی کشور تأکید کرد: اگر روحانیت امروز بی تفاوت بود، سکوت کرد و پیشتازی خود را رها کرد، حداقل تأثیر سکوت خواص و روحانیت کاشتن بذر تردید در دل مردم است.

حجت‌الاسلام ذوالنورباتأکید براین‌که روحانیت نقش چراغ وراهنمارابرای مردم بر عهده دارد، ابرازکرد: چراغ بایدنوردهدو جلودارباشد اما اگر چراغی خاموش بود باید آنرا کنار گذاشت.

وی با بیان این‌که امروز عده‌ای برای مجلس خبرگان نقشه می‌کشند،اظهار داشت:کسانی که می ‌دانند تاکنون نتوانسته‌اند در رهبری و مسیر امام تغییری ایجاد کنند و کسانی که در کسوت روحانیت در مقام رییس جمهوری قرار گرفتند و گفتند که ما روی نظرات امام درباره ولایت فقیه حرف داریم یا کسانی که حتی ولایت فقیه را قبول نداشتند چه رسد به ولایت مطلقه فقیه اما می‌گفتند به خاطر ترس از امام جرأت بیان نداشیم، حالا به میدان آمده‌اند.

دبیر ستادکنگره شهدای روحانی کشور ادامه داد:کسانی که درکنار امام بودنشان همچون مسلمان شدن برخی درفتح مکه بود، امروز احقاد بدریه، خیبریه و حنینیه خود را سرعلی خالی می‌کنند.

حجت‌الاسلام ذوالنور با بیان این‌که امروز روحانیت نبایددر برابرتوطئه‌ها بی تفاوت و ساکت باشد، افزود:برخی سال‌ها است دارند آدم سازی می‌کنند و ستاد تشکیل داده‌اند که تنها راه ایجاد تغییرات مد نظرشان که آرمان‌های امام است را ازسر راه بردارندو امروز برای رسیدن به این اهداف خود به دنبال تصرف خبرگان هستند.

وی با اشاره به این‌که امروز لجنه‌های منحوسی در حوزه علمیه قم فعال هستند که هدفشان امام زدایی و زیر سؤال بردن ایشان است، ابراز کرد: این افراد امروز در برخی از مساجد شهرها حلقه‌هایی را درست کرده‌اند تا جوانان را از مسیر اسلام ناب و انقلاب منحرف کنند و متأسفانه برخی به خاطر لباس به آنها اعتماد می‌کنند.

دبیر ستاد کنگره شهدای روحانی کشور ادامه داد: اگر دیروز تشییع جنازه یک شهید، جوان غافلی را به خاطر فطرت پاکش منقلب می‌کرد، امروز دشمن به دنبال تغییر باطن جوانان است.

حجت‌الاسلام ذوالنور امروز طالبان شیعه، لندن نشین‌ها وکسانی که انگلستان هزینه ترویج شیعه رابه آنهامی‌دهد درحوزه مشغول فعالیت هستند، اظهار کرد:دشمنان امروز از پایه به جان نظام و انقلاب افتاده‌اند و نقش روحانیت امروز بسیارسنگین و حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: امروزمعضل بزرگ لندن نشین ها، ولایت فقیه است و برای رسیدن به اهداف شوم خودمساجدماراعرصه فعالیت‌های خود قرار داده‌اند.

دبیر ستاد کنگره شهدای روحانی کشور با بیان این‌که امروز دستگاه تبلیغاتی دشمن صدها برابر قوی تر از زمان امام علی(ع) است، گفت: امروز دشمن با امکانات فضای مجازی توطئه می‌کند؛ کسانی که دیروز می‌توانستند یک شتر را به عنوان مظهر تقدس جا بیندازند، آیا امروز نمی‌توانند یک شخصیت منحرف سیاسی را به خورد نسل جوان بدهند؟

حجت‌الاسلام ذوالنور با اشاره به این‌که دشمن امروز با جایزه نوبل و انواع امکانات چهره سازی سیاسی می‌کند، افزود: دشمنان با دادن جایزه قلم به برخی از دختران شخصت‌های سیاسی که از ارکان نظام هستند، مرده‌های سیاسی فتنه را زنده می‌کنند.

دبیر ستاد کنگره شهدای روحانی با بیان این‌که مبانی فکری و آموزشی دانشگاه‌های ما از نشخارهای فرهنگ مبتذل و منحط غربی شکل گرفته است، اظهار داشت: این که ما دانشگاه را گسترده می‌کنیم آیا خوراک نیز فراهم کرده‌ایم؛ آیا توانسته‌ایم شبهات ولایت فقیه را پاسخ دهیم و به فراخور ذائقه و هجوم دشمنان توانسته‌ایم دفاع خود را سامان دهی کنیم.

وی با بیان این‌که سنت‌های الهی ثابت است و برنده کسی است که از این سنت‌ها به بهترین شکل استفاده کند، ابراز کرد: اگر جبهه خودی دارای تشتت شد این یک سنت الهی است که شکست به وجود خواهد آمد./927/پ201/ج

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید