شنبه، 8 اردیبهشت 1403
اجتماع
شناسه خبر: 3196
  • 0

حجت الاسلام و المسلمین موسوی امام جمعه پلدختر :

مجلس انقلابی نمایندۀ انقلابی می طلبد/ متولیان جهادکشاورزی وکمیسیون رفع تداخلات حق کشاورزان را نادیده گرفته اند

امام جمعه پلدختر: با توجه به این‌که در این شهرستان صنعتی وجود ندارد و درآمد ناشی ازکشاورزی منبع درآمد خانواده‌ها است، رفع تداخلات برای جامعه کشاورزی شهرستان امری لازم و ضروری و مطالبه کلی آنان است.

امام جمعه پلدختر گفت: با توجه به این‌که در این شهرستان صنعتی وجود ندارد و درآمد ناشی ازکشاورزی منبع درآمد خانواده‌ها است، رفع تداخلات برای جامعه کشاورزی شهرستان امری لازم و ضروری و مطالبه کلی آنان است.

به گزارش بالاگریوه حجت الاسلام والمسلمین سید محسن موسوی ظهر امروز درخطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: با توجه به اینکه در این شهرستان زیرساخت های صنعتی و اشتغالزا وجود ندارد و درآمد ناشی از کشاورزی منبع درآمد خانواده‌ها است، رفع تداخلات برای جامعه کشاورزی شهرستان امری لازم و ضروری و مطالبه کلی آنان است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی افزود:اراضی کشاورزی در بیشتر مناطق شهرستان زمین‌های با ارزش و مرغوبی هستند که نمی.شود روی آن قیمت گذاشت اما علی‌رغم از بین رفتن برخی از این زمین‌ها درجریان سیل ۱۳۹۸ حق کشاورزان در پساسیل دیده نشده و ضربه خوردند این درحالی است ، که مسوولان جهاد کشاورزی شهرستان نیز بارها به این مطلب اذعان کردند.

امام جمعه پل‌دختر اظهار امیدواری کرد دستگاه قضایی درپرونده های ارجاعی مربوط به تداخلات کشاورزی  حق و حقوق کشاورزان را مد نظر قرار داده و از صدور آرائی که به ضرر قشر کشاورز شهرستان است  پرهیز نماید.

وی حمایت از کشاورز را از مولفه‌های افزایش تولید دانست و افزود: متاسفانه علی‌رغم اینکه مسئولان بصورت شعاری حامی کشاورز هستند اما متولیان امر جهاد کشاورزی و کمیسیون رفع تداخلات در این زمینه حق کشاورز نادیده گرفته و کشاورزان با مراجعه خود اعلام کردند که نقشه این موضوع هم‌چنان بر اساس سال ۱۳۴۱ به صورت هوایی نقشه برداری می‌کنند.

حجت الاسلام موسوی یادآورشد: دولت اعلام می‌کند درمناطقی از شهرستان مانند واشیان براساس کمیسیون ماده واحده کشاورز حق هیچ‌گونه اعتراضی ندارد که در این زمینه ضرورت دارد دستگاه قضا و متولیان امر برای جلوگیری از آسیب بیشتر به کشاورزان و حمایت از آنان فکر عاجلی کنند.

وی افزود: پل‌دختر ۵۵ پلاک ثبت شده کشاوری دارد که از این تعداد ۲۱ پلاک رفع تداخل با اموراراضی صورت نگرفته، حدود ۳۴ پلاک رفع شده که هزار و ۵۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان آزاد شدند.

امام جمعه پلدخترگفت: با این حساب سهم کشاورز در بحث رفع تداخل اراضی خیلی ناچیزتر از سهمی است که برای دولت می‌باشد و این موضوع امروز دارد به معضلی تبدیل می‌شود، بنابر این ضرورت دارد در کنار قوانین مربوط به رفع تداخلات، کشاورز نیز باید دیده شود.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به ۱۶ آذر روز دانشجو، دانشجویان را بلندگوی مطالبه گری انقلاب و کشور دانست و افزود: دانشجویان نقش مهم و تاثیرگذاری در پیشبرد اهداف نظام اسلامی دارند وبا توجه به درک موقعیت و شرایط امروز کشور باید براساس تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای رفع مشکلات گام بردارند.

وی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا به ویژه سه شهید دانشجوی دانشگاه تهران مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی، مهدی شریعت رضوی که بدست دژخمیان ستمشاهی در سال ۱۳۳۲ به شهادت رسیدند، افزود: دانشجویان با بصیرت و آگاه در این روز با رعایت حرمت ایام فاطمیه روز خود را گرامی می‌دارند.

امام جمعه پل‌دختر به ایام فاطمیه اشاره کرد و بر ضرورت حفظ حرمت این ایام تاکید کرد وگفت: جایگاه و حرمت ایام مربوط به شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) باید حفظ شود و قبح این ایام شکسته نشود.

وی به دهم آذر سال‌روز شهادت شهید مدرس و روز مجلس اشاره کرد و با تسلیت سال‌گرد شهادت این شخصیت بزرگ تاریخ کشور ، افزود: شهادت مدرس به روز مجلس نام‌گذاری شده و این نماینده نترس مجلس ملی آن روز برای دفاع از شریعت اسلام و قرآن جانانه از حق مردم مظلوم مردم دفاع کرد و در این راه به شهادت رسید.

حجت الاسلام موسوی به قرارگرفتن در آستانه رخداد انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و ویژگی‌های افراد اصلح برای ورود به مجلس اشاره کرد و یاد آورشد: مجلس انقلابی نماینده انقلابی می‌طلبد و مجلس در تراز انقلاب اسلامی باید نمایندگان با  روحیه انقلابی‌گری داشته باشد.

امام جمعه پل‌دختر با بیان این که آیت الله سید حسن مدرس تراز یک نماینده مردمی، کوشا و مجاهد را برای مجلس، نشان می‌دهد که برای عزت و عظمت ایران و اسلام سال‌ها تبعید جانکاه، سختی‌ها و مشقت‌ها را تحمل کرد، گفت: مردم نیازمند مجلس توانمند، با سواد، کارآمد و ولایی هستند و امید است مجلسی با این ویژگی ها در۱۱ اسفند در کشور فراهم آید.

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید