شنبه، 8 اردیبهشت 1403
جهاد و مقاومت
شناسه خبر: 3190
  • 0

پایان تحریم های موشکی شورای امنیت علیه ایران / بیانیۀ مهم وزارت دفاع

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوص پایان تحریم‌های موشکی شورای امنیت سازمان ملل بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش بالاگریوه : وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوص پایان تحریم‌های موشکی شورای امنیت سازمان ملل بیانیه‌ای صادر کرد.

 

متن این بیانیه به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

« ولینصرن ا... من ینصره ان ا... لقوی عزیز» ( الحج-آیه ۴۰)

 

حمد و سپاس بیکران خداوند متعال را که با تحقق وعده نورانی مبنی بر نصرت یاری کنندگان دین خویش، توفیق پیشرفت و کسب دستاوردهای درخشان در عرصه های گوناگون علمی، فناورانه، سیاسی، امنیتی و دفاعی را نصیب ملت شریف ایران اسلامی نمود تا در مسیر رسیدن به قله سعادت به الگوی موحدان و آزادگان عالم مبدل شود. الگویی که باعث گردید مستکبران و زورگویان عالم، ناباورانه این توفیقات را به نظاره نشسته و کینه توزانه تلاش نمایند با تشدید تهاجم ترکیبی، اتهام پراکنی و طرح ریزی های فتنه گرانه، به زعم خویش حرکت ایران اسلامی در مسیر پیشرفت را متوقف سازند.

 

خط و نشان سردار بلندپایه سپاه برای اسرائیل: جنایت در غزه متوقف نشود، شوک دیگری در راه است

 

روایت فرمانده کل ارتش از شباهت عملیات طوفان الاقصی و جنگ تحمیلی ایران/ پرواز غافلگیرانه ۲۰۰ فروند جنگنده نیروی هوایی

 

امروز به موجب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، محدودیت هشت ساله این شورا در خصوص فعالیت های موشک بالستیک ایران و نیز عرضه، فروش و انتقال مواد، تجهیزات، فناوری و اقلام و کالاهای مرتبط با توسعه توانمندی موشکی ایران به پایان می رسد و همانطور که جمهوری اسلامی ایران در تجربه نشان داده است، این مقطع زمانی را فرصتی می داند تا از آن در جهت اثبات اقتدار و حقانیت خود و همچنین تقویت توانمندی های دفاعی بهره گیری نماید؛ حتی اگر برخی کشورها در ادامه رفتارهای متناقض خود حاضر به اجرای تعهداتشان ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل نباشند.

 

جمهوری اسلامی ایران مانند هر کشور دیگری، بر اساس حقوق بین الملل محق به انتخاب ابزار دفاعی خود است. تقویت قابلیت های موشکی ایران نیز در راستای رفع نیازمندی های دفاعی مشروع و زمینه سازی برای اجرای «دفاع از خود» مطابق با ماده ۵۱ منشور ملل متحد است. در این راستا، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در چارچوب مأموریت های ذاتی خود، مصمم به پیگیری تقویت قابلیت های موشکی و تسلیحاتی براساس الزامات دکترین امنیت ملی کشور می باشد.

 

از سوی دیگر، وقوع تحولات جدید در صحنه نظام بین الملل از جمله حوادث اخیر در سرزمین های اشغالی فلسطین را باید به مثابه خط بطلانی بر تمامی ادعاهای صلح طلبانه کشورهای غربی دانست؛ چراکه در این حوادث ثابت شد نظام لیبرال دموکراسی غربی نه تنها با شعارهای دروغین آزادی و حقوق بشری طی دهه های گذشته به دنبال سیاست های سلطه طلبی و استثمار نوین ملت های دیگر بوده است، بلکه اکنون این ملت های مظلوم در برخی نقاط جهان هستند که باید هزینه سیاست های توسعه طلبانه غربی ها و متحدان منطقه ای آن ها را بپردازند.

 

امروز شاهد اوج وحشیگری رژیم منحوس و جعلی صهیونیستی علیه مردم بی گناه فلسطین هستیم که صرفا در چارچوب دفاع از حقوق مشروع خود از جمله اصل حق تعیین سرنوشت و منطبق با اصول حقوق بین الملل در مقابل اشغالگرانی که حق حیات و کرامت انسانی آنان را سال ها لگدمال نموده اند، به دفاع برخاسته؛ لکن حامیان این رژیم سفاک با صراحت از این جنایت ها حمایت نموده و با به کارگیری استانداردهای دوگانه نه تنها جای ظالم و مظلوم را جابجا نموده، بلکه آشکارا اصول مسلم حقوق بین الملل و سازمان های بین المللی که مدعی آن هستند را بی اعتبار ساخته اند و اکنون این رژیم کودک کش با حمله به بیمارستان المعمدانی غزه و به شهادت رساندن بیگناهان، در میان بهت و ناباوری جهانیان جنایتی تاریخی را رقم زده و سند بی ارزش شمردن التزام به قوانین بین المللی در سایه حمایت حامیان غربی را بیش از پیش نمایان ساخته و وقیحانه دیگران را مقصر و متهم این واقعه معرفی می نمایند.

 

نمایی دیگر از این بهره برداری ابزاری و اتهام زنی های بی اساس را ائتلاف نظامی ناتو چندی پیش ( ۲۰ تیرماه ۱۴۰۲) در نشست سران در ویلنیوس لیتوانی به نمایش گذاشت که ناظر بر دو واقعیت ضعف و ناتوانی در جلوگیری از پیشرفت روز افزون و اقتدار ملت ایران و همچنین تلاش برای پنهان نمودن ضعف های اساسی نظام سیاسی غرب و فرافکنی بحران ها و چالش های خود، اتهامات بی پایه و اساسی را در موضوعات مختلف متوجه ایران اسلامی نمود تا زمینه ساز خلف وعده و عدم وفای به عهد سیاست مداران خود در عرصه ای دیگر باشند.

 

در این مقطع، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر هوشیاری در مقابل هرگونه توطئه سازی غرب و ناتو و اهداف آن ها در اتهام زنی های بی اساس برای فرار از شکست و ناکامی ها، بر محورهای زیر تاکید می‌نماید:

 

۱. در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران، احترام به حاکمیت ، تمامیت ارضی و استقلال کشورها و همچنین پایبندی عادلانه به معاهدات بین المللی مورد تاکید می باشد.

 

۲.تجربه چهار دهه گذشته، ملت ایران را در دستیابی به مولفه های قدرت ملی متکی بر منابع مادی و معنوی مصمم تر ساخته است و اکنون جمهوری اسلامی ایران به اقتدار دفاعی و امنیتی قابل ملاحظه ای دست یافته که موجب دگرگون شدن پیش فرض ها و معادلات غرب و ناتو گردیده و اتهامات جدید علیه کشورمان صرفا برای احیای سیاست بازدارندگی غربی صورت می گیرد.

 

۳. جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که اتهامات در خصوص دخالت در جنگ اوکراین مبتنی بر اطلاعات ساختگی است که صرفا با اهداف مغرضانه مطرح می شود. منازعه ای که ریشه آن را باید در زیاده خواهی ناتو به ویژه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی جستجو کرد که پس از وقوع نیز به جای تلاش برای پایان بخشی به آن، خود مشوق استفاده از سلاح های مختلف از جمله تسلیحات ممنوعه در این جنگ هستند.

 

۴. وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد، اقدامات و تحرکات برخی کشورهای عضو ناتو در حمایت از تروریسم، تجزیه طلبی و افراط گرایی که هزینه های زیادی را متوجه ملت های منطقه و ایران نموده، پایان یابد و ناتو از تجربیات شکست در منطقه به ویژه در عراق، سوریه و افغانستان درس عبرت بگیرد.

 

۵. جمهوری اسلامی ایران در قبال همه اتهامات غرب، در جایگاه مدعی قرار دارد. ایران در عین حال که بزرگ ترین قربانی تروریسم در منطقه است، پر افتخارترین کشور در خط مقدم مبارزه با تروریسم می باشد و در این مسیر، بزرگترین اسطوره های ضد تروریسم را تقدیم آرمان های والای الهی و انسانی نموده است. این در حالیست که برخی کشورهای عضو ناتو تبدیل به میزبان و پناهگاه امن برای تروریست ها شده اند که خود آشکار کننده اجرای استاندارد دوگانه در حمایت تروریسم است و باز مهندسی آن را در منطقه و جهان به طور جدی در دستور کار قرار داده اند.

 

اکنون با پایان یافتن همه محدودیت های تسلیحاتی اعمال شده در قطعنامه ۲۲۳۱ ، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با ایجاد و تقویت همکاری های دفاعی دوجانبه و چندجانبه، به پیگیری برنامه های خود برای تقویت تجارت قانونی تسلیحات و همچنین رفع نیازمندی های مرتبط با امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران ادامه داده و مصمم تر از گذشته بر نقش آفرینی در محیط بین المللی خواهد پرداخت و بدخواهان نیز بدانند ایستادگی و پایبندی ملت ایران نسبت به آرمان های اصیل انقلاب اسلامی در مقابل آماج اتهامات و دروغ پردازی های دشمنان متوقف نخواهد شد. در این راستا، این وزارتخانه همگام با همه ارکان نیروهای مسلح کشور تحت هدایت ها و تدابیر ابلاغی ضمن تاکید بر آمادگی در دفاع همه جانبه از منافع ملت و دستاوردهای انقلاب اسلامی، گام های محکم تری را در مسیر ارتقای اقتدار ملی و دفاعی از طریق امید آفرینی، امنیت سازی و مدیریت جهادی همراه با علم و معنویت برخواهد داشت.

 

والسلام علیکم و رحمت ا... برکاته  /فارس

دسته بندی: جهاد و مقاومت
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید