شنبه، 8 اردیبهشت 1403
اجتماع
شناسه خبر: 3177
  • 0

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان در پلدختر مطرح کرد؛

مجمع خیرین یاریگران زندگی پشتوانۀ محکم صیانت از رهائی یافتگان بلای خانمانسوز مواد مخدر است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان : تشکیل و آغاز بکار مجمع خیرین یاریگران زندگی اقدام بسیار موثری در زمینۀ کمک به رهائی یافتگان از بلای خانمانسوز اعتیاد است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان گفت: تشکیل و آغاز به کارمجمع خیرین یاریگران زندگی اقدام بسیار موثری در زمینۀ کمک به معتادان بهبود یافته از این بلای خانمانسوز می باشد.

 

به گزارش گروه اجتماعی بالاگریوه اردشیر صفا پور درجلسۀ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان پلدختر در سالن اجتماعات فرمانداری اظهارداشت : در بحث مبارزه با مواد مخدر مهم ترین و اصلی ترین موضوع « اقدامات فرهنگی » است .

 

وی تصریح کرد: بایستی در بخش اقدامات فرهنگی تمامی دستگاه های متولی فرهنگ و آگاهی بخشی به جامعه ازجمله دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ، آموزش و پرورش ، رسانه ها ، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، ائمۀ محترم جمعه و جماعت به میدان بیایند .

صفاپور ضمن قدردانی از فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان پلدختر بخاطر کشف و توقیف محمولۀ قریب ۴۵ کیلوگرمی مواد مخدر ، برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و جمع آوری معتادان متجاهر را از اقدامات ضروری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد. 

 

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان لرستان با اشاره به تشکیل مجمع خیرین یاریگر زندگی در استان لرستان اظهار امیدواری کرد این مجمع  می تواند در راستای پیشگیری از مصرف مواد مخدر و هم در زمینۀ صیانت ( توجه ویژه به زندگی بهبود یافتگان از مواد مخدر) بسیار تأثیر گذار باشد.

 

فرهنگ سازی مهم ترین مقوله در بحث مبارزه با مواد مخدر است


فرماندار پلدختر در این جلسه بر ضرورت فرهنگ سازی  در خصوص  شفاف سازی آسیب های  افتادن در ورطۀ خانمان برانداز مواد مخدر تأکید کرد و افزود: بایستی رسانه ها و دستگاه های فرهنگی برای آگاهی بخشی به جامعه با تمام توان و ظرفیت پای کار بیایند.

حمید خادم با قدردانی از فرماندهی انتظامی شهرستان پلدختر در کشف و توقیف محمولۀ بزرگ مواد مخدر اظهار کرد: همۀ دستگاه های اجرائی شهرستان برای کمک به نیروی انتظامی آمادگی دارند.

 فرماندار پلدختر به نقش رسانه ها در مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: گستردگی  حوزۀ فعالیت رسانه ها و شبکه های اجتماعی طلب می کند که  این ظرفیت در موضوع مبارزه جدی با مواد مخدر بکار گرفته شود.

 

نورالدین احمدی دبیر قرارگاه مردمی مبارزه با مفاسد شهرستان و مدیرمسئول رسانۀ بالاگریوه نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بایستی بستر و زمینۀ اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و پذیرش رهائی یافتگان از این بلای خانمانسوز از لحاظ فرهنگی فراهم گردد، پیشنهاد کرد یکی از مصوبات جلسۀ امروز شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان  عدم سخت گیری بانک ها و موسسات اقتصادی به بهبود یافتگان از مواد مخدر در پرداخت تسهیلات و هموار کردن  راه بازگشت آنان به جامعه و زندگی  عادی و روزمره باشد.

در ادامه این جلسه  بخشداران مرکزی پلدختر و معمولان ، اعضای کارگروه های شورای مبارزه با مخدر شهرستان و روسای شورای اسلامی شهرهای پلدختر و سرابحمام نکته نظرات خود را مطرح کردند و در جمع بندی نهائی مقرر شد: 

 

الف) شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نسبت به اختصاص سهمیه مراکز ماده۱۶ به شهرستان اقدام نمایند که این درخواست  مورد موافقت آقای صفاپور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قرار گرفت .

ب) مناطق آلودۀ شهری و روستائی پاکسازی شود.

ج) در مناطق  آلودۀ شهری و روستائی خدمات حمایتی و بهداشتی  ارائه گردد.

د) در امر مبارزه با مواد مخدر بکارگیری اقدامات فرهنگی  از طریق دستگاه های فرهنگی در اولویت باشد.

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید