شنبه، 8 اردیبهشت 1403
اجتماع
شناسه خبر: 3166
  • 0

۶۴۸۷ نفر از بهزیستی پلدختر مستمری دریافت می کنند

رئیس اداره بهزیستی پلدختر گفت: تعداد ۶ هزار و ۴۸۷ نفر تحت پوشش بهزیستی پلدختر هستند .

رئیس اداره بهزیستی پلدختر گفت: تعداد ۶ هزار و ۴۸۷ نفر تحت پوشش بهزیستی پلدختر هستند . 

 

گروه اجتماعی بالاگریوه ـ عبدالرضا پاپی الوار با بیان این مطلب در نشست سه شنبه های خبری پلدختراظهار کرد: ۲۷۲پرونده پشت نوبتی که طی سالهای گذشته برای تحت پوشش قرار گرفتن بهزیستی پشت نوبت بودند در پایان سال گذشته تحت پوشش بهزیستی پلدختر درآمده اند و الان پرونده ای در این زمینه پشت نوبت نداریم .


وی افزود: به۲۵۷معلول شدید تحت پوشش بهزیستی پلدختر ماهیانه به مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حق پرستاری پرداخت می شود.


رئیس اداره بهزیستی پلدختربا بیان اینکه ماهیانه یک میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان مستمری به مددجویان بهزیستی پلدختر پرداخت می شود ، گفت: کل پرونده های تحت پوششی بهزیستی پلدختر۳ هزار و ۱۹پرونده است که درقالب ۶ هزار و ۴۸۷ نفر ازبهزیستی مستمری دریافت می کنند.


وی اظهار کرد: همچنین ۴۳۳ پروند پشت نوبتی برای حق پرستاری معلولین هستند . 


پاپی الوار با اشاره به اشتغالزایی بهزیستی پلدختر برای مددجویان تحت پوشش خود ، تصریح کرد: ۱۹۱ نفر درحوزه بهزیستی پلدختر از محل تسهیلات تبصره ۱۶ در سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۱۶ میلیارد و ۱۶۰میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی دریافت کرده اند.

 

پاپی الوار افزود: همچنین از محل تسهیلات تبصره ۱۸بنیاد برکت و صندوق کارآفرینی نیز به تعداد ۵۷ نفر تسهیلات ارزان قیمت ۷۰میلیون تومانی مبلغ 3 میلیارد و ۹۹۰ تومان تسهیلات پرداخت شده است .

 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه بهزیستی پلدختر برای ساختمان فرسوده سابق این اداره گفت: ساختمان سابق بهزیستی پلدختر در منطقه کوی پاسداران فاقد ایمنی بوده و نشست پیدا کرد و بهزیستی به ناچار دو سال بعد از بهره برداری از این ساختمان ، آن را ترک کرد .

 

وی با بیان اینکه ناحیه مقاومت بسیج پلدختر به دنبال تملک بخشی از این زمین برای ساخت کلینیک تخصصی درمانی است ،گفت: متولی ساخت ساختمان سابق بهزیستی اداره راه و شهرسازی بوده و سند نیز بنام مسکن شهرسازی است که برای تهاتر و واگذاری و فروش با مشکل مالکیت مواجه هستیم و به محض رفع مشکل سند مالکیت در این زمینه اقدام خواهیم کرد .

 

رئیس اداره بهزیستی پلدختر ادامه داد: ۴۴ کودک کار در شهرستان پلدختر شناسایی شده است که ازاین تعداد ۲۴کودک کارتحت پوشش بهزیستی قرار گرفته و از مستمری ماهیانه این دستگاه استفاده می کنند.

 

وی افزود: متولی جمع آوری کودک های خیابانی شهرداری و نیروی انتظامی است و بهزیستی نیز در زمینه نگهداری وظیفه دراد که در این خصوص ما کوتاهی نکرده ایم.

 

پاپی الوار با بیان اینکه کلاس های متعددی باری پیشگیری از کودک آزاری توسط بهزیستی پلدختر برگزار شده است ، گفت : کلاهای پیشگیری متعددی در این خصوص و همچنین آسیب های اجتماعی در مدارس شهرستان برگزار کرده ایم و تلفن گویای ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بهزیستی نیز آمادگی دارد موارد گزارش شده در خصوص آسیب های اجتماهی نظیر زنان طلاق ، کودک آزاری ، خشونت خانگی ، همسر آزاری و .. را دریافت کرده و در این زمینه پیگیری کند.

 

وی گفت: شورای مبارزه با موادمخدر حتی یک مورد معتاد متجاهر در پلدختر شناسایی نکرده اما برخی معتادین در پلدختر وجود دارند که مشکل معیشتی داشته و برای تامین معیشت خانواده اقدام به زباله گردی و اقداماتی از این دست می کنند و حاضر به مراجعه مراکز درمانی و کمپ های ماده 16 هم نیستند .

 

وی ادامه داد: برخی ادارات و بانک های شهرستان اقدام لازم را در خصوص مناسب سازی معابر خود انجام نمی دهد که در این زمینه ما خیابان 7 تیر را به عنوان پایلوت مناسب سازی در نظر گرفته ایم اما بانک ملی و ثبت در این خیابان هنوز مناسب سازی را برای معلولین انجام نداده اند .

 

وی با اشاره به برنامه های دفتر پیشگیری از معلولیت های بهزیستی پلدختر نیز گفت : سنجش بینایی کودکان ۳ تا ۶ ساله شهری و روستایی به تعداد ۴۶۱ نفر و ارجاع رایگان ۱۶نفر به اپتومتریست ،غربال شنوایی نوزادان و شیرخواران به تعداد ۲۱۴نفر و معرفی خانواده های دارای سابقه معلولیت به مرکز مشاوره ژنتیک و معرفی زنان باردار جهت انجام آزمایشات و غربال گری های دوران بارداری به صورت رایگان از فعالیت های مهم انجام گرفته در چهار ماه نخست سال جاری بوده است.

 

پاپی الوار ترخیص ۲۳۹ نفر ، ۳۰۰ جلسه مستمر بهبودی در کمپ ها توسط مددکاران ، ۴۰ جلسه مهارت های زندگی در کمپ ها و.. از عمده ترین فعالیت ها ی بهزیستی شهرستان بوده است .

 

وی بیان کرد:  ۳ میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان کمک هزینه ساخت مسکن به ۵۸ نفر از معلولین شهرستان از سوی بهزیستی پلدختر در سال ۱۴۰۱ پرداخت شده است . 

 

رئیس اداره بهزیستی پلدختر گفت : به ۱۵ نفر ازمددجویان شهرستان پلدختر نیز مبلغ ۱۸۸میلیون تومان کمک هزینه ودیعه مسکن ویژه معلولین مستاجر پلدختر پرداخت شده است .

 

وی افزود: همچنین کمک هزینه ازدواج به تعداد ۱۶۲ نفر از مددجویان تحت پوشش مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است

 

وی خاطرنشان کرد :تعداد ۱۶۲زوج که ازسال ۹۷ درنوبت کمک هزینه ازدواج بودند . که دردولت آیت الله رئیسی همگی کمک هزینه دریافت کردند و هیچ مورد یا پرونده ای در نوبت نداریم .


 پاپی الوار گفت : سه کارگاه آموزش پیش از ازدواج و ۳ کارگاه آموزش زندگی خانوار به تعداد ۱۵۰نفر و غربالگری اضطراب در کوکان ۳تا ۶ساله نیز به تعداد 23 نفر از سوی بهزیستی پلدختر در چهار ماه اخیر انجام گرفته است .

 

وی با اشاره به فعالیت های انجام گرفته دفتر اعتیاد بهزیستی پلدختر نیز گفت : پرداخت تسهیلات اشتغالزایی یک ساله به مبلغ 4 میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان در بخش خدماتی و دامداری ، پرداخت یاری برگ درمان اعتیاد به خانواده معتادین در کمپ ها شامل ۱۴۰ میلیون تومان به ۲۷ نفر ، ۱۹ مورد بازدید از کمپ ها توسط رئیس و کارشناس بهزیستی به همراه گشت مشترک ، پذیرش ۳۰۳ نفر در کمپ های ترک اعتیاد از اقدامات بهزیستی شهرستان در این ارتباط هستند.

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید