یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
اجتماع
شناسه خبر: 3165
  • 0

دبیر مجمع مطالبه گران شهرستان در جلسۀ هیأت اندیشه ورز فرمانداری پلدختر مطرح کرد ؛

اعتقادات مذهبی و باورهای دینی نباید دستاویز رسیدن به مقاصد سیاسی قرارگیرد

وقتی برای همراه کردن جوان با اهداف و مقاصد سیاسی مان حتی باورهای دینی و اعتقادی جامعه را به چالش می کشیم جوان ازحرکت به سوی مسائل فرهنگی و مذهبی طفره می رود.

سومین جلسۀ هیأت اندیشه ورزشهرستان پلدختر صبح امروز یکشنبه ۱۸ تیرماه در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

 

گروه اجتماعی بالاگریوه ـ دراین جلسه که با موضوع بررسی راه های تقویت حضور جوانان در مراکز فرهنگی مذهبی تشکیل شده بود، اعضای هیأت اندیشه ورز نقطه نظرات و راهکارهای خود را پیرامون راهکارهای تقویت حضور جوانان در مراکز فرهنگی – مذهبی و مساجد بیان کردند .

حمید خادم فرماندار پلدختر نیز دراین نشست با بیان اینکه تشکیل و راه اندازی هیأت های اندیشه ورز ازابتکارات و رویکردهای دولت آیت الله رئیسی است افزود: باید به همۀ امورات نگاه فرهنگی داشته باشیم وبپذیریم که از لحاظ فرهنگی کم کار کرده ایم و کمبودها در این زمینه نشان می دهد باید تلاش های زیادی برای تقویت فرهنگ و فعالیت های فرهنگی انجام دهیم .

 

دبیر مجمع مطالبه گران شهرستان پلدختر در این جلسه با بیان اینکه بایستی به جای تذکر و برخوردهای بعضا نابجا جوانان را اولا باور کرد و ثانیا با واگذاری مسئولیت های اجتماعی به آنان زمینه و بستر بروز توانمندی ها و اثبات خودباوری جوانان فراهم نمائیم .

 

نورالدین احمدی با بیان اینکه بیائیم به موازات تشکیل اینگونه جلسات با جوانان صادق باشیم چرا که جوان وقتی مشاهده می کند ما برای همراه کردن او با اهداف و مقاصد سیاسی مان حتی باورهای دینی و اعتقادی جامعه را به چالش می کشیم ازحرکت به سوی مسائل فرهنگی و مذهبی طفره می رود.

 

وی اظهارکرد: برای اینکه باور کنیم دنبال حل مسائل و مشکلات جوانان هستیم ، ازمدیران محترم حاضر در این جلسه سوال می کنم آیا بینی و بین الله اگر درادارات شما یک فرصت استخدامی ایجاد شود حاضرین هرجوان تحصیلکردۀ بیکار را در آنجا بکاربگیرید یا اینکه اولین برخورد شما با این جوان آن است که سوال می کنید در انتخابات با چه کسی بوده است؟

«احمدی» اظهارکرد: آیا همین مسئول محترم کمیته امداد شهرستان که در کنار بنده نشسته اگر یک جوان بیکار که قصد دارد برای امرار معاش و گذران زندگی اش اقدام به ایجاد شغل آبرومندی نماید و برای دریافت وام و تسهیلات به کمیته مراجعه کند از او استقبال خواهد کرد ؟ یا اینکه اولین شرط کمک به آن جوان را رأی به فلان فرد یا جریان سیاسی می داند؟

 

دبیر مجمع مطالبه گران شهرستان پلدختر اظهارداشت: آیا مدیران محترم حاضر درجلسۀ هم اندیشی برای مسائل فرهنگی جوانان حاضرند جوانی راکه با هزاران سختی و مشقت برای  استخدام و اشتغال به یک شغل لیسانس یا فوق لیسانس گرفته بدون درنظر گرفتن جناح و رأی انتخاباتی او در ادارۀ خود بکار بگیرند؟

 

 « احمدی» خاطرنشان کرد: در روایات و احادیث نقل شده از معصومین و آموزه های دینی ما تأکید شده است که عمل و رفتارهای شما منشاء تربیت فرزندان و جوانان هستند، و وقتی جوان ما نظاره گر آن است که ما باورهای دینی ،علی (ع) و غدیر را نردبان و دستاویز اهداف و مقاصد سیاسی خود می کنیم درچنین فضائی او چه درسی خواهد گرفت.و آیا توصیه و ارشاد و هدایت به سوی آموزه های فرهنگی و دینی را از ما می پذیرد ؟

 

دبیر مجمع مطالبه گران شهرستان پلدختر درپایان اظهار امیدواری کرد که اگر می خواهیم مسائل و مشکلات مربوط به جوانان را بررسی کرده و درراستای کمک به جوان قدم برداریم بایستی جوان به عینه مشاهده کند که عمل و گفتارما دریک راستا و هماهنگ است. 

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید