شنبه، 8 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 2111
  • 0

امام جمعه پلدختر:

آل سعود مزدور آمریکا و مانع بهره مندی مسلمانان ازحج ابراهیمی هستند

امام جمعه پلدختر گفت: حرم امن الهی درکنترل وهابیون آل سعود است که نمی گذارند مسلمین جهان ازمناسک حج بهره مند شوند


امام جمعه پلدختر گفت:  متأسفانه حرم امن الهی درکنترل وهابیون آل سعود است که نمی گذارند مسلمین جهان از مناسک حج بهره مند شده و از دشمنان اسلام اعلام برائت کنند.


به گزارش بالاگریوه حجت الاسلام و المسلمین محمدسوری درخطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به سالروز کشتار حجاج بیت الله الحرام درسال 1366 توسط رژیم سرسپردۀ آل سعود گفت: به دستورحاکمان بی کفایت آل سعود راهپیمائی آرام برائت از مشرکین درآن سال مورد هجوم پلیس عربستان قرارگرفت و بیش از 200 نفر ازحجاج ایرانی درحرم امن الهی به شهادت رسیدند .


امام جمعه پلدخترافزود :همانطوری که حضرت امام (ره) درمورداین حادثه فرمودندکه اگرما ازقدس ،ازصدام و ازکسانی که به مابدی کردندبگذریم نمی توانیم ازقضیه حجازبگذریم ،ملت ایران هیچگاه جنایت رژیم سعودی را در به خاک و خون کشیدن زایران خانۀ خدارا فراموش نخواهدکرد.


«سوری» درادامه به حادثۀ منا اشاره کردو بابیان اینکه رژیم وهابی عربستان امنیت حجاج ایرانی را همواره به خطر می اندازد افزود: ملت مسلمان ایران و مسلمانان عالم هیچگاه حادثه دلخراش و ننگین منا را فراموش نمی‌کنند.

 

 

خطیب نمازجمعۀ پلدخترسپس به سی ام ذیقعده (12شهریور) سالروزشهادت امام جواد(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: تسلیت شهادت امام جواد(ع) گفت:‌ شایسته است مردم مسلمان و ولایتمدارما درمراسم حزن و اندوه اهلبیت بابرگزاری مراسم های عزاداری احترام و ارادت خودرا به اهلبیت عصمت و طهارت نشان دهند ومراسم های عروسی و شادمانی خودرا که متأسفانه معمولا با سازو آواز و موسیقی های آنچنانی همراه می باشد، درایام شهادت ائمه اطهار برگزارنکنند.


حجت الاسلام و المسلمین سوری درادامه به اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و حضرت علی علیه السلام اشاره کرد و یادآورشد: درسی که ما ازازدواج آسمانی و زندگی این دوبزرگوار باید بگیریم آسان گرفتن درازدواج و ساده زیستی است.


امام جمعه پلدختر سبک بودن مهریه وعدم تحمیل خریدجهیزیه توسط خانواده عروس را یادآورشدو افزود: ما بعنوان مسلمان و پیرو ائمۀ اطهاربایستی توجه داشته باشیم که مهریه سنگینی که معمولا براساس چشم و هم چشمی تعیین می شوند خوشبختی برای زندگی به همرا ندارند.


«سوری» باتقبیح برگزاری عروسی های پرهزینه همراه بابرنامه های لهو لعب و اینکه استفاده ازبرنامه های ماهواره ای دربرگزاری مراسم عروسی زمینۀ طلاق رافراهم می آورد،گفت: وقتی زندگی دوجوان با برنامه های خلاف شرع و یا ساز و آواز درایام شهادت ائمۀ اطهار آغازمی شود نباید انتظارخوشبختی ، آرامش واستحکام آن خانواده را داشت.


وی حضرت زهرای مرضیه را الگوی کامل عفاف و پاکدامنی عنوان کرد و افزود: همسرداری آن حضرت و تربیت الهی فرزندانی همچون امام حسن و امام حسین و حضرت زینب بایستی برای هرانسان مسلمان و ارادتمند به ائمۀ اطهارالگو وسرمشق باشد.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سوری با اشاره به دیداراخیرهیأت دولت با مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآورشد: مقام معظم رهبری درتوصیه‌های خود به قوای سه‌گانه برای جبران خدشه وارد شده به اعتماد مردم درجریان مسئله حقوق‌های نجومی به دولت توصیه کردند که درراستای پیشگیری ازمفاسددیگربرخورد بدون اغماض و گزینشی نبودن برخوردها با افراد مفسد تلاش کند.


وی تأکید کرد : توصیه های  مهم مقام معظم رهبری به دولتردان دراین دیدارسرعت بخشیدن به کارهای اجرائی، اولویت دادن به موضوع اقتصاد کشور و معیشت مردم و اقدام محسوس و قابل قبول درراستای اجرای اقتصاد مقاومتی است.


امام جمعۀ پلدختر با بیان اینکه مقام معظم رهبری دراین دیدار دولتمردان را ازورود زودهنگام به بحث انتخابات برحذرداشته و بهترین تبلیغ را کارو تلاش برای مردم دانستند افزود: با وجود اینکه چندین ماه از آغاز اجرای اقتصاد مقاومتی می گذرد اما مردم هنوز ثمرۀ اجرای آن را درزنگی خود لمس نکرده اند.


حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری قراردادهای مشکوک نفتی را از نتایج برجام عنوان کرد و افزود: دولت بایستی توجه کند که چنانچه این قراردادها روشن و شفاف نباشند احتمال می رود به نفع دشمنان و به ضرر ملت بزرگ ایران تمام شده و ضربه بزرگ و جبران ناپذیری به اقتصاد وآیندۀ کشور واردشود .

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید