شنبه، 22 اردیبهشت 1403
اجتماع
شناسه خبر: 3228
  • 0

استاندار لرستان : تورم نیروی انسانی از مهم ترین معضلات شهرداری هاست

استاندار لرستان گفت: تورم نیروی انسانی یکی ازمهمترین معضلات شهرداری‌هاست وکارکنان شهرداری مأمور به سایر دستگاه‌ها باید ظرف یک سال به دستگاه محل خدمت خود در شهرداری بازگردند.

به گزارش بالاگریوه ابوطالب شفقت درجلسه با شوراهای اسلامی و شهرداران استان اظهار داشت: تورم نیروی انسانی یکی ازمهمترین معضلات شهرداری‌هاست و نیروهایی که توسط شهرداری‌ها جذب سایر ادارات شده و مأمورهستند باید ظرف یک سال با ایجاد شغل به بدنه شهرداری برگردند.

 

وی شوراها را پل ارتباطی دولت و مردم  که می‌توانند زمینه مشارکت مردم را در حکمرانی با دعوت و تشویق آنها به وجود آورند عنوان کرد و افزود: هرجا از حضور و مشارکت مردم در امور اقتصادی، عمرانی و تولیدی غفلت شد به شکست منتهی شد.

 

استاندار لرستان با بیان این که شهرداران و شهرداری‌ها مسئول ایجاد نشاط اجتماعی فردی و عمومی هستند، گفت: تمامی اقدامات شهرداری‌ها از جمله ایجاد فضای سبز، ایجاد نماهای شهری، کاهش ترافیک و تنظیف زمینه‌ساز نشاط فردی و اجتماعی هستند.

 

شفقت با اشاره به اینکه در شهرهای کوچک باید شرایطی فراهم شود که باعث تشویق مردم برای مهاجرت به آنها شوند.تأکید کرد : با توجه به ازدیاد پروژه‌های خرد در شهرداری‌ها جهت گردش مالی در داخل استان برای اجرای آنها از پیمانکاران بومی استفاده شود.

 

استاندار لرستان با بیان اینکه شوراها محل مطالعات نظری و عملی شهرداران هستند، عنوان کرد: آبخیزداری و آبخوانداری در مناطق سرچشمه ایجاد سیل باید توسط دستگاه‌های مربوطه انجام شود و در شهرهایی مانند خرم‌آباد و پلدختر که رودخانه‌ها از میان شهر عبور می‌کنند باید تعاملات لازم با دستگاه‌های ذی‌ربط انجام شوند.

 

وی با توجه به نقش مهم نمایندگان شهرهای کوچک در مجلس شورای اسلامی به‌جهت تدوین قوانین محرومیت‌زدایی در این شهرها گفت: نمایندگان شهرهای کوچک در مجلس می‌توانند با تشکیل فراکسیون‌های لازم قوانینی را در جهت ایجاد زیرساخت‌ها و محرومیت‌زدایی از این شهرها تدوین کنند.

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید