چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 1537
  • 0

نماینده ولی فقیه درکاشان :

مدیری که هنگام تحویل دادن مسؤولیت ناراحت می شود اهل پست و مقام است

بالاگریوه/آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه درکاشان : اگر مدیری که هنگام رسیدن به مسؤولیت خوشحال می شود ، هنگام تحویل مسؤولیت ناراحت شد؛ مشخص می شود که اهل پست و مقام و منصب است، لذا بزرگان ما هیچ گاه شانه خود را زیر بار مسؤولیت قرار نمی دادند.

به گزارش بالاگریوه - آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه درکاشان درآخرین روز از هفته دولت در دیدار با فرماندار، معاونین و بخشداران این شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر گفت: علت تکریم از شهدای دولت، شهید رجائی و باهنر برای این است که آنها کار را برای رضایت خدا انجام می دادند و با همین هدف با ارزش بود که در خط مقدم مبارزه با استبداد و استکبار قرارداشتند.
وی افزود: شهیدان رجایی و باهنر زمانی در خط مقدم مبارزه با استبداد قرارداشتند که هیچ کس فکر پیروزی انقلاب اسلامی در مخیله اش وجود نداشت  که انقلاب اسلامی به پیروزی برسد و حکومت اسلامی تشکیل شود و روزی برسد که به عنوان نخست وزیر و رییس جمهور برای خدمت به مردم تلاش کنند و عاقبت نیز در این راه به شهادت برسند.
به گفته وی، انگیزه نسل اول انقلاب برای مبارزه با ساواک و شاه فقط خدا بود و در حالی که حتی امام خمینی(ره) نیز تصور نمی کرد انقلاب اسلامی به پیروزی برسد، انقلاب به پیروزی رسید و حکومت اسلامی تشکیل شد.
نماینده ولی فقیه در کاشان با مقایسه تفکر نسل اول انقلاب و نسل بعد از انقلاب برای گرفتن مسؤولیت ها گفت: نسل جدیدی که امروز در پست های مدیریتی نسل اول انقلاب قرار می گیرند باید همان تفکر نسل اول انقلاب که مدیریت را جایگاهی برای خدمت به مردم می دانستند داشته باشند.
آیت الله نمازی تأکید کرد: اگر این تفکر نسل بعد از انقلاب اصلاح شود و مدیریت برای آنها جایگاهی برای خدمت به مردم باشد همان گونه که در زمان رسیدن به پست و منصب خوشحال می شوند نباید هنگام تحویل آن ناراحت باشند.
به گفته وی اگر مدیری که هنگام رسیدن به مسؤولیت خوشحال شد و هنگام تحویل مسؤولیت ناراحت شد؛ مشخص می شود که اهل پست و مقام و منصب است، لذا بزرگان ما هیچ گاه شانه خود را زیر بار مسؤولیت قرار نمی دادند.
نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری گفت: چنانچه از پیشنهاد مسؤولیت و پست و مقام شاد شدیم مشخص می شود اهل معامله هستیم، لذا برای کارگزاران نظام باید تبیین شود پذیرفتن مسؤولیت برای خدمت به مردم باشد.
عاشقان پست و مقام، معایب  معشوق را نمی بینند
آیت الله نمازی در ادامه صحنه انتخابات را میدانی برای آزمایش و آزمون افراد دانست و گفت: شهری که یک یا دو  سهیمه کرسی مجلس دارد، ده تا بیست  نفر نامزد و کاندیدای رسیدن به مجلس هستند و هر بیست نفر هم خود را پیروز صد در صد این میدان می دانند ، لذا افرادی عاشق پست و مقام، معایب  معشوق را نمی بینند و تنها معشوق است که در نظر عاشق جلوه دارد.
وی با اشاره به این که کار برای خدا وخدمت به مردم نباید با اختلاف و دعوا همراه باشد افزود: همه کاندیداهای انتخابات فرزندان ایران و انقلاب و اسلام هستند و همه متعهد به  اسلام و انقلاب و ولایت بوده و هیچ کدام از آمریکا و اسرائیل نیامده اند، لذا اگر کار برای خدا باشد، دعوا و اختلاف و درگیری معنایی ندارد.
پست و مقام هرچه قدر بالاتر و حوزه مدیریتی هرچقدر وسیع تر باشد خطر آن بیشتر است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه ما همیشه و در همه حال در شرایط آزمون الهی قرارداریم افزود: پست و مقام هرچه قدر بالاتر باشدو حوزه مدیریتی و فرماندهی هرچقدر وسیع تر باشد خطر آن نیز بیشتر است.
وی افزود: در چنین میدانی مسؤولین باید پشتیبان و در کنار یکدیگر قرار داشته باشند و مراقب باشند در جاده مسؤولیت پنجر نشوید تا کارها را به شکل شایسته و به درستی انجام دهند.
نماینده ولی فقیه درکاشان یاد آورشد: اخلاص در کارها و خدمت برای مردم به عنوان راهنمای مسؤولان در مسیر حرکت مدیریت آنها است و باید مراقب باشند برای کسی به غیر از خدا حساب باز نکنند.
به گفته وی، مدیران باید مواظب باشند از جایگاهی که به آنها داده شود در راه خدمت به مردم بیشترین بهره برداری را داشته باشند چرا که ایام خدمت به مردم زود گذر است و به سرعت خواهد گذشت، لذا از مدیران می خواهم در حوزه فعالیت های خود هوای مردم را داشته باشید و به گونه ای رفتار کنید و جوابگوی مردم باشید که مردم به مدیریت شما اعتماد داشته باشند.
آیت الله نمازی‌گفت: متأسفانه سیستم اداری کشور برمبنای معطلی گذاشته شده است و ارباب رجوع برای گرفتن یک امضاء و یا راهنمایی گرفتن روز ها باید در رفت و آمد باشد.
نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری در ادامه بر گره‏ گشایی از کار مردم توسط مسؤولان تأکید کرد و ادامه داد: هیچ ثوابی بالاتر از گره گشایی از کارمردم نیست، لذا مقتضای مدیریت توحیدی حکم می کند حتی در غیاب مدیر نیز پاسخگوی مردم باشیم.
آیت الله نمازی گفت: کار در نظام مدیریت توحیدی باید برای خدا باشد، چرا که گره گشایی از کارمردم  عبادتی است که بعد از واجبات بالاترین عبادت است و کار برای مردم عبادتی است که خدا آن را دوست دارد.
شایان ذکر است، در ابتدای این دیدار سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کاشان گزارشی از افتتاح و بهره برداری از پروژه های عمرانی، خدماتی، آموزشی، درمانی شهرستان کاشان در هفته دولت ارائه کرد./منبع:رسا

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید