دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
انتخاب سردبیر
شناسه خبر: 1509
  • 0

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

برخی تلاش می کنند خودرا هم وزن رهبری و امام جامعه قلمدادکنند

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی : شهید رجایی مقلد و رهرو واقعی امام و تماما تعبد و تسلیم و تبعیت از ولایت فقیه بود در حالی که متأسفانه برخی افراد حاضر نیستند از خود بگذرند و تلاش می کنند تا خود را هم وزن رهبری و امام جامعه قلمداد کنند.

بالاگریوه - حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار علما، صاحب نظران و میهمانان اجلاس مجمع جهانی اهل بیت(ع) و اجلاس اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی، اظهار کرد: رهبری در این بیانات نسبت به تلاش دشمنان برای ایجاد اختلاف در دنیای اسلام و نیز نفوذ و حضور آمریکا در ایران اسلامی هشدار دادند.

 وی افزود: همان گونه که رهبری نیز فرمودند آمریکایی‌ها قصد دارند توافق هسته ای بین ایران و کشورهای گروه 1+5 را وسیله ای برای نفوذ به داخل ایران قرار دهند اما دشمنان باید آگاه باشند که ملت ایران این راه را قاطعانه بسته است.

 به گزارش خبرگزاری رسا حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: ملت و نظام اسلامی ایران با همه وجود خود را آماده کرده اند که اجازه نفوذ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی آمریکا به داخل کشور را ندهند.

 رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان این که آمریکا برای دوران پساتحریم ایران و بعد از تصویب برجام برای خود حساب ویژه ای باز کرده است، خاطرنشان کرد: دولتمردان آمریکا گمان می‌کنند د یگر تابوی مذاکرات ایران با آنها شکسته و بعد از مدتی شعار «مرگ بر آمریکا» نیز به پایان می رسد در حالی که دشمنی ملت ایران و نظام اسلامی با آنها بنیادی و ریشه ای است.

 وی با اشاره به این که آمریکایی ها برای دوران بعد از توافق خواب های خوشی دیده اند، ادامه داد: آنها می خواهند بعد از تصویب برجام پروژه های خود را در کشور آغاز کنند، به گونه ای که ابتدا در قالب های مختلف حضور و نفوذ خود را در ایران افزایش داده و از نزدیک همه موارد را رصد کنند، آنگاه سفارت خانه خود را در کشور باز کنند و بعد از چند سال نیز نظام جمهوری اسلامی ایران را به دلخواه خود تغییر دهند.

 ملت ایران اجازه ورود دیپلمات های آمریکایی به کشور را نمی دهند

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: اما دولتمردان نمی دانند که ایران رهبری آگاه و بصیر و دیدبانی هوشمند دارد که راه را بر آنها بسته و ملت ایران نیز آبدیده شده و به آمریکا اجازه نفوذ نمی دهند.

 وی با تأکید بر این که مسؤولان باید بدانند آمریکا گرگ بوده و نوازش گرگ عقلایی نیست، خاطرنشان کرد: ملت و نظام اسلامی دروازه کشور را به روی دشمن باز نمی کنند.

 به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی زمانی که ملت ما هنوز خام بوده و آبدیده نشده بودند، حساب جاسوس های آمریکایی را آنگونه رسیدند، اکنون که آبدیده شده اند اگر دیپلمات های آمریکایی وارد کشور شوند همه آنها را به گروگان خواهیم گرفت.

 وی تصریح کرد: باید هوشیار باشیم آمریکا در هیچ کشور و منطقه ای خدمت نکرده که به ما خدمت کند، بنابراین نباید از توافق هسته ای انجام شده ذوق زده شده و گمان کنیم دشمنی ها و کینه ها به اتمام رسیده است.

 رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی ادامه داد: هنوز برجام تصویب نشده، چشم غره های آنها شروع شده و اعتراض می کنند که چرا ایران از مظلومان کشورهای اسلامی دفاع کرده و در منطقه حضور دارد در حالی که خود آنها از آن طرف دنیا به منطقه آمده و در حال جنایت هستند.

 حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: آمریکا می بایست از کدخدایی دنیا پایین بیاید چرا که اکنون مردم ایران و مسلمانان بیدار شده، زمینه کدخدایی را به این کشور نمی دهند.

 وی با بیان این که ملت ایران اجازه نفوذ و حضور آمریکا به داخل کشور نمی دهند، خاطرنشان کرد: برای برپایی این نظام خون های زیادی ریخته شده و هزاران نفر به شهادت رسیده اند بنابراین ملت ایران اجازه نمی دهد خون این شهدا پایمال شود.

 حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که ایران محل دفن آمریکایی های جنایتکار خواهد بود، اضافه کرد: ایران چراگاه نیست که آمریکایی ها به امید یافتن خوراک بیشتر به سوی آن هجوم برند.

 هفته دولت فرصتی برای معرفی خدمات نظام به مردم است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه بجنورد با اشاره به سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر و آغاز هفته دولت، اضافه کرد: در هشتم شهریور سال 1360 نظام اسلامی ایران دو یار دیرین و باوفای خود را از دست داد و شهیدان رجایی و باهنر در آتش کین دشمنان سوختند.

 وی با بیان این که شهید رجایی سرمایه بزرگ انقلاب و نظام اسلامی بود، ادامه داد: شهید رجایی تمام وجود خود را وقف نظام کرده و در این مسیر از خود گذشته بود به گونه ای که تنها امام و ولایت فقیه را می دید.

 حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: شهید رجایی مقلد و رهرو واقعی امام و تماما تعبد و تسلیم و تبعیت از ولایت فقیه بود در حالی که متأسفانه برخلاف شهید رجایی برخی افراد حاضر نیستند از خود بگذرند و تلاش می کنند تا خود را هم وزن رهبری و امام جامعه قلمداد کنند.

 وی با تبریک هفته دولت به مسؤولان و دولت مردان، از رسانه ها خواست تا در این هفته خدمت خدمتگزاران و خدمات دولت و نظام اسلامی را به مردم نشان دهند.

 لزوم تجهیز روزافزون صنایع دفاعی و موشکی

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سی و یکم مرداد، روز صنعت دفاعی، با بیان این که صنایع دفاعی و موشکی ما بسیار مهم هستند، افزود: باید برای توسعه و پیشرفت روزافزون این صنعت تلاش شود.

 وی با تأکید بر این که نیروهای مسلح باید برای دفاع از کشور و نظام و ایجاد امنیت در داخل کشور همواره آماده باشند، خاطرنشان کرد: در این زمینه خوشبختانه گام های بسیار خوبی برداشته شده به گونه ای که امروز موشک های دوربرد ایران قلب اسراییل و ناوگان های آمریکایی را نشانه گرفته اند.

 حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: صنایع دفاعی نظام اسلامی چه در بخش هوایی و چه زمینی می بایست روز به روز قوی تر و مجهزتر شوند چرا که دشمن هنوز دست از سر انقلاب و نظام اسلامی برنداشته و اگر کوچک ترین معبر و امکانی ببیند دست به شیطنت خواهد زد.

دسته بندی: انتخاب سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید