یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 1525
  • 0

فرمانده اسبق سپاه :

برای دفاع از ارزش های انقلاب تا آخرین قطره خون،به سپاه برگشته ام

سردارسرلشکرمحسن رضائی فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درمراسم یادواره شهید نیکخواه درشهرکرد گفت: اگر امروز امثال من ودیگربازنشسته های سپاه پاسداران به این نهاد برگشته ایم به معنای آن است که همه ما تا آخرین قطره خون آماده دفاع از ارزش‌های انقلاب هستیم.

 به گزارش بالاگریوه به نقل از دفاع مقدس سردار سرلشکر پاسدار "محسن رضایی" در یادواره شهید "غلامعلی نیکخواه" با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و مهندس شهید غلامعلی نیکخواه، شهید شاخص قشر بسیج کارمندان کشور، ‌به مقام والای 21 هزار شهید کارمند ایران اسلامی ادای احترام کرد.
رضایی با تبریک میلاد امام رضا "علیه السلام" به پیشگاه حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران، شهدا را پیشگامان و طلایه داران راه امام خمینی(ره) دانست و به تشریح جایگاه راه امام راحل(ره) پرداخت.
دبیر مجمع تشیخص مصلحت نظام، گفت: راه امام نه راه روشنفکران غرب زده بود و نه راه مرتجعین بی‌درد، راه امام نه راه اسلام آمریکایی بود و نه راه آخوندهای درباری. راه امام، راه اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم بود. راه امام و راه شهدا راه آزادی و استقلال ملت ایران بود.
فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تأکید کرد: راه امام راه اقتدار و سربلندی ملت ایران بود. راه امام و راه شهدا مسیری برای بازگشت به خویش بود. راه دستیابی به خودباوری و اعتماد به نفس بود. راه امام و راه شهدا فعال کردن توانمندی‌های داخلی در سیاست و دفاعی و امنیت بود. راه امام راه پیشرفت وتعالی بخشیدن به مردم بود.
مشاور فرمانده کل سپاه دو گروه از دشمنان راه امام(ره) در داخل و خارج را غرب زده‌ها و لیبرال زده‌ها و همچنین مرتجعین واپس گرا دانست و به تشریح اعتقادات آنان پرداخت.
رضایی تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تا کنون بیش از ده فتنه صورت گرفته که عموماً زیر سر تندروهای لیبرالی و ارتجاعی بوده که آخرین آن فتنه سال 88 بود.
وی کندشدن پیشرفت کشور را نتیجه اقدامات این دو گروه از دشمنان راه امام(ره) دانست و تأکید کرد: نظام جمهوری اسلامی به همه گرایش‌ها خدمت می‌دهد و ما با رقابت جریان‌ها مخالف نیستیم، ما با دشمنی و کارشکنی و فتنه گری و اینکه مقابل نیروهای انقلاب قرار بگیرند و دست به تخریب بزنند مخالف هستیم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: اگر تردید لیبرال زده‌ها درعلم، فناوری، اقتصاد، فرهنگ و تردید در پیشرفت ملت ایران نبود و اگر دخالت و کار شکنی اربابان آنها از خارج نبود ملت ایران ده برابر وضعیت فعلی در اقتصاد پیشرفت می‌کرد.
وی ادامه داد: اینها گاهی با دو قطبی کردن جامعه و با ایجاد تفرقه و با فریبکاری و فرا فکنی موجب کندی روند انقلاب و بعضا به ایجاد فتنه‌هایی هم دست می‌زنند. آنها متاسفانه قواعد بازی را رعایت نمی‌کنند، دشمن مشترک و رقیب مشترک آنها راه امام و انقلابیون بوده است و متأسفانه این گروهها به جای رقابت، دست به چماق و پاره سنگ می برند.
رضایی، اعتقاد لیبرال زده‌ها را تسلیم آمریکا شدن برای پیشرفت عنوان کرد و اظهار داشت: لیبرال زده‌ها معتقد هستند تا زمانی که ما تسلیم خواسته‌های آمریکا و غرب نشویم روی سعادت و پیشرفت را بخود نمی‌بینیم.
مشاور فرمانده کل سپاه، به نداشتن اعتقاد به اقتصاد از سوی مرتجعین نیز اشاره کرد و گفت: مرتجعین معتقدند که اقتصاد مهم نیست و نباید در اولویت زندگی قرار گیرد. نتیجه افکار واعتقادات لیبرال‌ها و مرتجعین توقف پیشرفت ملت ایران است. هردو موجب هدر رفتن زمان و وقت ملت ایران می‌شوند. هر دو موجب می‌شوند که توانایی‌های ملی و استعدادها و ظرفیت بومی شهرها و استانها و جوانان کشور ما بکار گرفته نشود.
رضایی، منتظر آمریکا ماندن را به سرابی تشبیه کرد و افزود: در حالیکه راه امام، راه بیداری ملت ایران برای بکارگیری توانایی‌های خویش است. راه امام راه خودباوری واعتماد به نفس است. راه امام می‌گوید «وکادالفقر ان یکون کفرا و لا معاش له لا معاد له»، راه امام می‌گوید چشمان خود را باز کنید ببینید چرا غرب نمی‌خواهد ملت ایران پیشرفت کند. راه امام می‌گوید منتظر آمریکا ماندن یک سرابی بیش نیست. زمان و عمر ملت ایران را به هدر ندهید. لیبرال زده‌ها وغرب زده‌ها پیشرفتهای غرب را به رخ انقلابیون می‌کشانند و یا حمایت‌های آمریکا را از برخی از متحدین خود مثل کره جنوبی و آلمان و ژاپن را به ما نشان می‌دهند و حتی برخی‌ها همکاری‌های اقتصادی چین و آمریکا را دلیل می‌آورند که گویی تنها راه پیشرفت ملت ایران همراهی و همکاری با آمریکاست.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما چگونه به شما که چشمان خود را بسته‌اید بفهمانیم که آمریکا نمی‌خواهد به ملت ایران کمک کند. آمریکا خواهان پیشرفت ملت ایران نیست، اگر بود در زمان شاه این کار را می‌کرد. علیه دولت ملی مصدق که دست دوستی به سوی آمریکا دراز کرد کودتا نمی‌کرد، از طرف دیگر ملت‌هایی مثل کره و ژاپن و چین که شما نام می‌برید از خودباوری و اعتماد به نفس شروع کردند و برنامه داشتند.
وی تصریح کرد: لیبرال زده‌ها بدون برنامه برای پیشرفت کشور منتظر آمریکا و غرب نشسته‌اند حالات آنها شبیه شیفتگانی است که عقل از سرشان بدر آمده است، این شیفتگی آنها را به یک بت پرستی مدرن کشانده است، یک نمونه آن همین مذاکرات اخیر است که اگر آمریکا هسته‌ای شدن ایران را پذیرفته چون ناچار شد.
رضایی تأکید کرد: در مذاکرات هسته‌ای، ملت ایران و رهبری تمام راه‌ها را بروی آمریکا بست و یک راه را برای آنها باز گذاشت؛ ‌راه عقب نشینی آبرومندانه، لذا عقب نشینی کرد.
فرمانده اسبق کل سپاه، با اشاره به انواع دشمنی‌ها و کارشکنی‌های آمریکایی علیه ملت ایران، از کودتا علیه دولت مصدق تا سرکوب نهضت 15خرداد، ترورها، جنگ و حمایت از صدام اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: بی محلی و بی توجهی به اقدامات تنش زدایی دولت‌های سازندگی و اصلاحات و توهین و افترا و تهدید ایران در دوران بوش و اعمال تحریم‌های ظالمانه طی پنج سال اخیر از علائم دشمنی آمریکاست.
رضایی افزود: ممکن است عده‌ای بگویند که آمریکا به اشتباهات خودش پی برده و می‌خواهد دوستی کند. ما می‌گوییم دوستی علایم دارد. آیا آمریکا حاضر است این علایم را از خودش نشان دهد؟ آیا حاضر است، دست از دخالت در امور داخلی ایران بردارد و دست از نفوذ و تلاش برای انحراف شعارهای مردم بکشد. آیا حاضر است تحریم‌ها را کاملا بردارد و مانع کشورهای دیگر برای تجارت و سرمایه گذاری با ایران نشود و دست به تحریم‌های جدید نزند؟
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام علامت دیگر رفتار دشمنانه آمریکا را مانع تراشی بر سر راه تقویت توان دفاعی و امنیتی ایران دانست و همچنین بلوکه شدن میلیاردها دلار از دارایی‌های کشور در آمریکا را یادآور شد.
وی در ادامه با اشاره به رفتارشناسی آمریکا گفت: اگر این کشور به دنبال بهبود شرایط خود در منطقه است بایستی با ملت‌های منطقه مثل عراق و سوریه و لبنان دشمنی نکند و خصمانه درگیر نشود.
سردار رضایی در ادامه تأکید کرد: اگر اسراییل حماقت کند و بخواهد به ایران حمله کند ما دندانهای اسراییل را در دهان او خرد خواهیم کرد و اما آیا در چنین شرایطی آمریکا از اسراییل حمایت نخواهد کرد و روبروی ما در جنگ نخواهد ایستاد؟ آمریکا اگر راست می‌گوید بیاید این شرایط را اعلان کند و بگوید من می‌خواهم از گذشته‌ام فاصله بگیرم.
فرمانده اسبق سپاه، ادامه داد: امروز بازنشستگان سپاه به این نهاد برگشته‌اند. اگر امثال من به سپاه پاسداران بر می‌گردیم، معنای آن این است که همه ما تا آخرین قطره خون آماده دفاع از ارزش‌های انقلاب هستیم.
رضایی تأکید کرد: دوران تعامل یکطرفه با غرب در ایران به پایان رسیده است. من می‌خواهم بار دیگر به غربی‌ها بگویم خواب و خیال دوران قاجار و پهلوی را از سر خود بیرون کنید. دولت و ملت ایران از شما یک رابطه برابر و همراه با احترام می‌خواهند. مردم ایران حاضر نیستند راه امام و شهدا را از دست بدهند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، گفت: ممکن است عده‌ای بگویند شما انقلابیون با این روحیه نمی‌توانید در روابط بین المللی راهی باز کنید. در دنیا منزوی می‌شوید. اگر این حرف درست بود که شش کشور بزرگ جهانی بمدت 12 سال پشت میز مذاکره با ایران نمی‌نشستند و به ایران هیچ امتیازی نمی‌دادند، بله ما معتقدیم با اقتدار و منطق راه خود را در روابط بین المللی باز خواهیم کرد و انحصار طلبی غرب را در تجارت جهانی خواهیم شکست.
رضایی افزود: قبل از تحریم‌ها، شخص مقام معظم رهبری از پانزده سال پیش بر تولید علم و فناوری و توسعه دانش‌های نوین از جمله دانش صلح طلبانه هسته‌ای تاکید کردند. همین تاکید باعث شد که ایران صاحب این دانش شد و غرب را وادار به مذاکره با ایران کرد. این تدبیر ایشان باعث شد هم ما صاحب دانش هسته‌ای شویم و هم راه تعامل با دنیا را بازکنیم.
وی، در پایان با اشاره به وصیت شهید غلامعلی نیکخواه، شهید شاخص قشر بسیج کارمندان کشور با این مضمون که نگذارید جوانان از روحیه انقلابی که دارند، فاصله بگیرند، بر ادامه پیوند جوانان با آرمانهای انقلاب اسلامی و امام و رهبری تأکید کرد.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید