دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
فرهنگ و هنر
شناسه خبر: 1422
  • 0

اختصاصی بالاگریوه /ریشه قرآنی حقوق هسته ای ایران

اثریک مولف پلدختری سندی برحقانیت حقوق هسته ای ایران

« علم نوین وریشه های اسلامی آن» تألیف مجید محمودی نویسنده جوان لرستانی ( پلدختری) اثباتی است بر حقانیت حقوق هسته ای ملت شریف ایران .

بالاگریوه - مجید محمودی متولد شهریورماه سال 1371 شهرستان پلدختر مولف و محققی جوان ومتدین است که درنتیجه نشست و دیدار با علمای گرانقدر ، روحانیون و اساتید دانشگاه ها و نیز مسئولیتهای انقلابی و ولایتمدارانه خود گام در وادی تحقیق ، مطالعه و تألیف نهاده است.

کتاب «علم نوین وریشه های اسلامی آن» اثری بی نظیر و خاص از این نویسنده جوان است که که با تحقیق در منابع اصیل اسلامی و متون علمی اسلامی و همچنین مقالات و کتب دانشمندان برجسته به رشته تحریر درآمده است .

این کتاب اثباتی است بر حقانیت خواسته ی ملت شریف ایران در زمینه ی احقاق حقوق هسته ای زیرا در این کتاب اثبات شده است که علم فیزیک هسته ای ریشه ی اسلامی دارد و حقوق هسته ای در واقع حقوق اسلامی اند و نیز در راستای منویات شریف مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای مدظله العالی که تحقیق و اشاعه در راستای خودباوری علمی و دینی مسلمین جهان را از فرایض امور می دانند.

برداشتی مختصر از این اثرارزشمند تقدیم مخاطبان و کاربران می گردد تا درصورت تمایل با مطالعه اثرگرانبهای آقای مجید محمودی با ریشه های قرآنی حقانیت حقوق هسته ای جمهوری اسلامی ایران آشنا شوند.

صنع الهی وخلایق همگی معجزه هایی از علم خداوند متعال هستند و هر ذره ی وجود خود عالم بزرگ و پیچیده ایست که حکایت از وجود خالقی به غایت دانا و توانا می نماید و این بازگشت و پی بردن به خالق و اصل را فطرت می نامند همچنانکه خداوند آسمانها و زمین را براساس فطرت آفریده است. 

ابعاد وجودی عبارتند از: عینی ، ذهنی ، لفظی و کتبی و قرآن  معجزه ای از نوع کتاب است و کلام الهی است و فطرت و ذات هر کلامی ذات صاحب کلام را می رساند. مجموعه ی مشترک بین تمام این عینیت ها و کلام ها زبان است و مجموعه ی مشترک بین زبان ها معانیست و لذا وقتی انسانی چیزی از علم الهی چه از علوم طبیعی و نظری را فرا بگیرد در واقع به دنبال فطرتی می گردد که در این کلمات نهفته است لذا هر دانشمند جویای علم برای پاسخ گویی  به پرسش های فطری و درونیش به دنبال گمشده اش یعنی حقیقت فطری می گردد و اگر به حقیقت فطرت برسد که تسلیم صاحب کلام می شود و حقانیت خالق را می ستاید و اگر هم به مطلوبش نرسید و توانایی چنین امری را نداشته باشد  باز هم سر تسلیم و ناتوانی در مقابل خالق فرو می آورد.

یکی از علومی که معصومین  علیهم السلام و مخصوصا امام صادق(ع) در مورد آن سخن گفته اند علم شناخت آفرینش جهان و خلقت ذرات است که امام صادق(ع) در سخنی بی نظیر جزئیات دقیقی از خلقت ذرات را بیان می نماید که تا قرون اخیر و کشف ساختار هسته و ذرات بی نظیر بوده است و در قرآن کریم نیز آیاتی در مورد ذرات وجود دارد که صراحتا به ذرات زیر اتمی اشاره می کنند و چون خود معصومین علیهم السلام  قرآن ناطق و باطن قرآن هستند حجت و دلیل بر این هستند که چنین علومی نزد ایشان وجود داشته است و در حقیقت حقایق قرآنی فقط با سخنان ایشان تفسیر و تبیین می شوند و چون این علم مضمون قرآنی دارد و قرآن کتابی برای هر زمان است لذا همگامی زمانی قر آن با علوم و اعجاز علمی آن در هیچ دوره زمانی قابل انکار نیست و برای جوامع امروزی از اهمییت والایی برخوردار است وهمچنین پیشرفت و تعالی جوامع اسلامی و خودباوری دینی و علمی مسلمین خصوصا سرمایه های اصلی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران که حوزویان و دانشگاهیان هستند در پرتو نور قرآن امکان پذیر است و نیز هدف دیگر اثبات این موضوع است که علم فیزیک هسته ای علمی با ریشه ی اسلامی نیز هست و چه در قرآن و چه در سخنان معصومین علیهم السلام به آن اشاره شده است که اصالت علم فیزیک هسته ای را به عنوان یک علم اسلامی می رساند و همچنین شرق و غرب عالم را با عظمت تاریخ و تمدن اسلامی و علوم متعالی آن آشنا  می سازد .
 سخن امام صادق(ع) در باره ی خلقت جهان و ذرات
امام صادق(ع) فرمود: (( جهان  از  يك  جرثومه (اصل و ریشه بنیادین) بوجود آمد و آن جرثومه داراي دو قطب متضاد شد و سبب پيدايش ذره گرديد و آنگاه  ماده  بوجود آمد  و ماده  تنوع پيدا كرد و تنوع  ماده  ناشي از كمي يا زيادي ذرات آنها  مي باشد.)) / ((منبع:کتاب امام شناسی حضرت علامه آیت الله سید محمد حسین حسینی تهرانی / جلد هجدهم صفحه  154 /علوم حضرت امام صادق(ع)/ نظرات علمی امام صادق(ع) )).

سخن امام صادق(ع) بسیار شگفت آور و با عظمت است.زمانی که هیچ فیزیکدانی از تجزیه پذیری اتم و ذرات و اینکه ذرات خود از ذرات یگری آفریده شده اند آگاهی و تصوری نداشته  امام معصوم با علم الهیش باب علمی به عظمت فیزیک هسته ای را  برای مسلمانان گشوده است که در نوع خود بی نظیر و معجزه گونه است زیرا سخن امام کاملا با علوم هسته ای امروزه راجع به تنوع مواد و عناصرکه به خاطر کمی یا زیادی ذراتی از قبیل پروتون و نوترون و الکترون و... هست همخوانی دارد و نیز امام صادق(ع) به وجود قطب های متضاد (بارهای الکتریکی مخالف  و مزدوج که قطب های متضاد الکتریکی و مغناطیسی را به وجود می آورند) اشاره نموده است و اینها حکایت از گستردگی علوم معصومین علیهم السلام است و اینکه علم ایشان علمی الهیست و فراتر از علوم معاصر ایشان و در واقع می توان امام صادق(ع) را اولین شخصی دانست که راجع به ذرات چنین جزئیات دقیقی را بیان نموده است و چه بسا دانشمندان غرب که بعدها پی به نظریاتی در مورد اتم برده اند با استفاده از نظریات امام صادق(ع) و مطالعه ی متون علمی اسلام متوجه ساختار اتم شده  باشند.
سخن قرآن راجع به ذرات هسته ای
سوره  یونس آیه  61
وَ مَا تَكُونُ فِي شَأْنٍ و مَا تَتْلُو مِنْهُ  مِنْ قُرْآنٍ وَ لَا تَعْمَلُونَ مِنْ عَمَلٍ إِلَّا كُنَّا عَلَيْكُمْ شُهُودًا إِذْ تُفِيضُونَ فِيهِ و مَا يَعْزُبُ عَنْ رَبِّكَ مِنْ مِثْقَالِ ذَرَّةٍ فِي الْأَرْضِ وَلَا فِي السَّمَاءِ وَلَا أَصْغَرَ مِنْ ذَلِكَ وَلَا أَكْبَرَ إِلَّا فِي كِتَابٍ مُبِينٍ (61) : ((و نمیباشی در کاری و نمیخوانی از آن، از قرآن و نمی کنید هیچ کاری مگر آنکه باشیم بر شما گواه چون شروع می کنید در آن و از]علم[ پروردگار تو حتي هم وزن ذره اي نه در زمين و نه در آسمان از وی پوشیده نیست و نه كوچك‌تر از آن و نه بزرگ‌تر از آن نيست مگر اینكه در كتابي مبین است.))

اتم و مقیاس ذرات زیر اتمی
در زبان عربی کلمه ی ذره به اتم و کلمه ی مثقال به مقدار وزن (واحد وزن) معنی و تعبیر می شوند. آیات مذکور اشاره به وجود جرم در ذره(اتم) و نیز اشاره به اجرام  و ذراتی کوچکتر از ذره (اتم) می نمایند. اتمها خواص خالص عناصر را در مرحله ذره ای دارند و همچنین اندازه اتم حدی(مرزی) متوسط بین اندازه مولکولها و مواد متشکله از مولکولها و عناصر که همان بزرگتر از ذره اند و بین ذرات هسته ای و اجزای هسته هاکه همان کوچکتر از ذره اند نیز هست. اتمها جرم مشخصی دارند که همان جرم اتمی میانگین هراتم است و بر حسب واحد جرم اتمی(amu) می باشد.

كوچك‌تر از اتم درواقع شامل اجرام و ذرات بنيادي عالم (الكترون‌ها، پروتون‌ها، نوترون‌ها، فوتون‌ها، پوزیترون‌ها ولپتونها و میونها و كوارك‌ها و…) مي باشد و با توجه به تفسير الميزان مراد از كتاب مبين؛امري است كه نسبتش به موجودات نسبت برنامه‌ي عمل است به خود عمل و هر موجودي در اين كتاب يك نوع اندازه و تقدير دارد. از اين رو مي توان تصور نمودكه مراد از كتاب مبين، مرتبه‌ي واقعي اشياء و تحقق و عینیت خارجي آنهاست كه به علت نظم و تقدیر الهی حاکم بر هستی قابل پذيرفتن هيچ گونه تغيير نيست(همین ثبات در مقادیر باعث ثبات در قوانین علمی است مثلا اندازه ذراتی مثل الکترون و پروتون و... همواره ثابت خواهد بود) و همين برنامه عمل اجزا‌ي عالم از كوچك‌ترين ذرات تا كهكشان‌ها ، عامل وجود حساب و كتاب در اندازه‌ي جرم، سرعت، زمان، بارالكتريكي، نوع حركت و مدارها، اندازه‌ي حركت، طرز قرار گرفتن ذرات بنيادي اتم ها كنار يكديگر و... است كه دانشمندان برمبناي آنها قوا نين فيزيكي و شيميايي و نجوم و… را به دست آورده اند.

دسته بندی: فرهنگ و هنر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید