دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 923

فرهنگ و ارشاد لرستان جلوي خبرنگارنماهاي باج گير را بگيرد

بالاگریوه:عده‌اي در عرصه رسانه‌هاي استان حضور یافته اند که با استفاده از خلاء‌هاي قانوني و نيز سهل‌انگاري برخي مسوولان ادارات نهايت استفاده را برده و از آب گل‌آلود ماهي می گیرند

 

شما را به خدا راهي پيش پاي ما بگذاريد چرا كه از دست برخي از همكاران‌تان به تنگ آمده‌ايم!

اين سخن هميشگي،تكراري و يك‌شكل برخي مسوولان روابط عمومي‌هاي ادارات لرستان است كه هر بار ما را مي‌بينند، ازدست برخي به اصطلاح خبرنگاران و روزنامه‌نگاران حاضر در عرصه رسانه استان،لب به شكوه مي‌گشايند!

به نوشته يافته نيوز متاسفانه عده‌اي كه در عرصه رسانه‌هاي استان حضور دارند،از خلاء‌هاي قانوني و نيز سهل‌انگاري برخي مسوولان ادارات نهايت استفاده را برده و خوب بلدند كه چگونه از آب گل‌آلود ماهي بگيرند.

اين عده كه گاهي خود را به مديران ادارات مي‌چسبانند تا از اين طريق آگهي با نرخ بي‌حساب و كتاب بگيرند و پول كلاني به جيب بزنند، بدون توجه به آبروي اهل رسانه استان،فقط بفكر منافع شخصي خويش هستند و شگفتا كه اكثرشان از نوشتن 4-5خط درست و حسابي عاجز بوده و يا نمي‌توانند يك خبر كوتاه را تنظيم كنند؛ آنگاه همه جا خود را اهل رسانه معرفي مي‌نمايند!

گاهي نيز انگيزه اصلي اين افراد چسباندن خودشان به صاحبان قدرت در ادارات است به قصد مطرح كردن خويش و رسانه شان،از هيچ گونه چاپلوسي براي مديران و رؤسامضايقه نمي‌كنند و در مرحله بعد،به فكر پركردن جيب مبارك از روابط صميمانه با آن مسوول از طريق تعريف و تمجيدهاي نخ‌نما از عملكرد فضايي آقاي مدير يا روابط عمومي مورد نظر مي‌پردازند.

بايد پذيرفت كه برخي مديران استان و مسوولان روابط عمومي ادارات نيز درپرورش چنين سيف‌القلم‌ها و موجودات سمجي بي‌‌ تقصير نيستند،چرا كه هرگاه نياز به مطرح شدن از طريق همين حاضران درجمع اصحاب رسانه استان (ونه خبرنگار و روزنامه‌نگار واقعي) دارند، باشل كردن سركيسه براي 2-3 تا ازآنها،به مراد و مقصود خويش مي‌رسند.

هنگامي كه نرخ يك صفحه كامل آگهي رنگي مثلاً در صفحه پاياني 500 هزار تومان است و مسوول روابط عمومي برخي ادارات بخاطر چاپ عكس خودش كنار آقاي مدير حاضر است بين يك تا 2 ميليون تومان به اين افراد پرداخت كند بلكه نيازهاي شخصي‌اش تسكين يابد، بايد فكر اين هم باشد كه با اين كار، روابط عمومي قانونمند و درستكار نهادي ديگر را به درد سر و زحمت مي‌اندازد؛ يعني كسي كه حاضر نيست بدون حساب و كتاب به كسي باج بدهد!

البته بسياري از فعالان عرصه رسانه استان هم هستند كه اگر سواد و آگاهي رسانه‌اي چنداني ندارند، اما منش و تربيت خانوادگي آنها اجازه نمي‌دهد كه دست به تلكه‌گيري از مديران ادارات يا مسوولان روابط عمومي بزنند، اما آنها نيز به نوعي قرباني همين"زرنگهاي"حاضر در مطبوعات استان مي‌شوند.

به نظر مي‌رسد آن عده كه خود را در اين زمينه تافته‌ي جدا بافته دانسته و به جاي حل دغدغه‌هاي مردم لرستان از طريق رسانه، درصدد پر كردن جيب خود از پول‌هاي به زور گرفته شده از ادارات مي‌باشند، وجود فردا و آخرت را به نوعي كتمان كرده و باسوء‌ استفاده از ملاحظات برخي مديران و مسوولان روابط عمومي ادارات لرستان،به شناگري ماهرانه‌ شان در اين وادي ادامه مي‌دهند، درحالي كه اراده‌اي نيز جهت برخورد با آنان در بين مسوولان به خصوص اداره كل فرهنگ و ارشاداسلامي استان ديده نمي‌شود.

نيك است كه مسوولان هرچه زود تر براي حل اين معضل چاره‌اي بيانديشند و با تعيين نرخهاي مصوب با حضور نمايندگان رسانه‌هاي استان براي صفحات مختلف نشريات و اعلام اين نرخها به كل نشريات و روابط‌ عمومي‌ها، علاوه بر روشن‌گري براي آنان،جلوي زور گويي عده‌اي از حاضران در عرصه رسانه لرستان را بگيرند بلكه حداقل به گوشه‌اي از وضعيت ناخوشايند حاكم بر رسانه‌هاي استان،سر و سامان داده شود.

ماهم مثل شما همچنان اميدواريم كه اين كار بشود اما چه كسي بايد آنرا پي‌گيري كند؟ اين سؤالي است كه سال‌ها به دنبال پاسخ آن هستيم!

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظرات

    • ناظری
    • 15 مهر 1394 14:23
    • 0
    باسلام بلای جان جامعه خبرنگارنیست من به عنوان یک مخاطب بالا گریوه نظرات سیدرامیخوانم بعضی مواقع امااگربجای فکرکردن به خبر نگاران اگربه فکرآینده جامعه هست جلوی آن رفتاری باید گرفته شود که تفرقه انداز است کلمه خبرچین هم زیبنده نیست چون خبرچین کسی است که به خاطر منافعش پیش کسی که همفکراونیست راحت درباره دیگری حرف میزند 
    • سید حیدر شاهرخی
    • 14 مهر 1394 16:16
    • 0
    سلام خدمت مدیر محترم بالاگریوه شما دیکه چرا،نکند در پلدختر هم وجود دارد ،
    از نشریات شروع میشود و جلوی این کارها را بایداز نشریات گرفت
    هر نشریه باید خبرنگار داشته باشدنه خبر چین و یا به اصطلاح خبرنگار این گونه افراد یه زمانی بلای جان جامعه میشوند
    @@@
    پاسخ = سیدعزیز !! این مقاله مربوط به تیرماه سال گذشته ی سایت یافته نیوز می باشد و درباره ی عملکرد برخی خبرنگارنماها و ارتباطشان با بعضی مسئولین روابط عمومی درمرکز استان بوده است .

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید