دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 3180
  • 0

گزارش وزیرنفت ازکلان پروژه های نفتی

۳۳ پروژه نفتی با سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلار بهره‌ برداری شد

وزیر نفت : علاوه بر ۳۳ پروژه نیمه کاره با سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد دلاری که تاکنون افتتاح شده تا پایان امسال بهره‌برداری از ۶۷ پروژه نیمه تمام دیگر به ارزش ۱۵ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است.

 وزیر نفت با بیان اینکه از آغاز دولت سیزدهم تاکنون ۳۳ پروژه نیمه کاره با سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد دلاری افتتاح شد، گفت: تا پایان امسال نیز بهره‌ برداری از ۶۷ پروژه نیمه تمام دیگر به ارزش ۱۵ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است.

 

بالاگریوه : جواد اوجی درگفت‌وگویی با اشاره به کارنامه وزارت نفت در دولت سیزدهم، تولید نفت را یکی از مهمترین دستاوردها برشمرد و اظهار داشت: تولید نفت در این دولت به عدد سه میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه رسیده است و طبق هدفگذاری انجام‌گرفته تا پایان شهریور به سه میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه خواهد رسید.

 

وی ادامه داد: با این تفاسیر به بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نسبت به شروع کار دولت سیزدهم دست یافته‌ایم.

 

وزیر نفت تلاش‌های صورت گرفته در بحث تامین منابع ارزی بودجه‌ای در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ که تعهد وزارت نفت بوده را قابل تقدیر دانست و تاکید کرد: به گواه دستگاه‌های نظارتی در سال ۱۴۰۰ وزارت نفت به ۹۸ درصد تکالیف خود عمل کرد.

 

بهره‌برداری از ۳۳ پروژه نیمه کاره با سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری

اوجی با اشاره به بحث سرمایه‌گذاری‌ اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱، ۳۳ پروژه‌ نیمه کاره با سرمایه گذاری نزدیک به ۱۲ میلیارد دلار به بهره‌برداری رسید.

 

وزیر نفت درهمین راستا ادامه داد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در وزارت نفت در سال ۱۴۰۲ تقریبا نزدیک به ۶۷ پروژه به ارزش ۱۵ میلیارد دلار به بهره‌برداری می رسد از جمله این طرح ها فاز ۱۱ پارس جنوبی است که هفته آینده با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود.

 

اوجی درباره افتتاح کلان پروژه‌ها در حوزه وزارت نفت اظهار کرد: از جمله پروژه هایی که طی این مدت افتتاح شده است می توان به پالایشگاه فاز ۲ آبادان با ظرفیت ۲۱۰ هزار بشکه و پالایشگاه ۱۴ فاز پارس جنوبی با ظرفیت ۵۰ میلیون بشکه اشاره کرد که با افتتاح آنها به ظرفیت فراورش گاز در کشور اضافه شد.

 

وی بیان کرد: راه‌اندازی و بهره‌برداری از واحد جمع‌آوری گازهای مشعل در منطقه هویزه و گازهای همراه میادین نفتی از دیگر پروژه‌هایی است که به نتیجه رسید.

 

وزیر نفت تصریح کرد: همچنین در سال ۱۴۰۲ وزارت نفت جمع آوری گازهای مشعل و راه اندازی پالایشگاه و توسعه میادین نفتی و افزایش ظرفیت نفت و گاز و ظرفیت‌های پتروشیمی را در دستور کار خود قرار داده است .    رجانیوز

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید