دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 1929
  • 0

سخنی درباب تهدیدو تطمیع خبرنگاران

آقای رئیس! خبرنگار سفارشی زیاد است سفارشات خود را به آنها بدهید

آقای رئیس! خانم مدیر! خبرنگاران اگر بخواهد برای شما سفارشی کار کنند که دیگر نام آنها خبرنگار نیست بلکه بهتر است بر روی چنین خبرنگارانی که متاسفانه تعداد آنها نیز در استان کم نیست، نام "عریضه نویس" بگذاریم.



به گزارش بالاگریوه ، اصحاب رسانه یکی از زحمت کش ترین قشرها و درعین حال محرومترین قشرها درجامعه هستند به طوری که در شبانه روز باید همراه تمام مسولان باشند و خبرها و مشکلات استان خود را منعکس کنند اما از طرف دیگر از کمترین حقوق و مزایا بهره مند هستند و مدام از سوی تعدادی از مدیران بی کفایت تهدید هم می شوند.

متن زیر اتفاقی است که برای یکی از اصحاب رسانه استان در برخورد با مدیری گستاخ رخ داده است

 -  الو بفرمائید

-  من ... هستم

-  شما به چه مجوزی خبر... منتشر کرده اید؟!

-  یا همین الان خبر رو برمی دارید با بی معطلی از شما شکایت خواهد شد

-  گفتم هیچ بهانه ای نیاورید این خبر از سوی ما کذب و نشر اکاذیب تلقی می شود

-  ما زیر همه چیز می زنیم صوتی که شما از آن به عنوان مدرک این خبر یاد می کنید، از سوی ما معتبر نبوده و رد می شود

-  شما فقط باردیگر با شماره ما تماس بگیرید و خبر بخواهید آن وقت رفتار ما را با خود خواهید دید

-  شماها می خواهید با نوشتن این خبر چه چیزی را به دست آورید؟

-  این بار آخری است که به رسانه شما خبر می دهیدم

-  شماها یک مشت.... هستید

اینها تنها بخش کوچکی از دیالوگ های روزانه ای است که خبرنگاران مظلومی که وابسته به هیچحزب و شخصی نیستند مجبور به شنیدن انها از پشت خطوط تلفن هستند تازه اگر تهدیدات ایمیلی و تلگرامی و رودر رو را هم به این بخش تهدیدات مسئولان اضافه کنیم که باید گفت وامصیبتا!!!

تعجب نکنید! نه روز خبرنگار است و نه این روز در پیش است این مطلب صرفا جهت اطلاع برخی مدیران گستاخی منتشر می شود که بی هیچ ابا و پرده ای دست به تهدید و هتک حرمت خبرنگارانی می زنند که تنها وظیفه آنها نشر حقایق بدون رودربایستی و تعارفات معمول برخی خبرنگار نماها است.

تعداد قابل توجهی از خبرنگاران استان لرستان بدون هیچ پوشش حمایتی به اصطلاح باانتشار حقایق واخبارخود به دهان شیر رفته و شیران بی یال و کوپال از برخی مدیرانی استانی و شهرستانی هراز چندگاهی که بیکاری برآنها فشار وارد می کندعقده های مدیران بالا دستی خود را بر سرخبرنگاران خالی کرده تا از این راه بتوانند رئیس بودن خود را به اثبات رسانند.

آقای رئیس! خانم مدیر! خبرنگاران اگر بخواهد برای شما سفارشی کار کنند که دیگر نام آنها خبرنگار نیست بلکه بهتر است بر روی چنین خبرنگارانی که متاسفانه تعداد آنها نیز در استان کم نیست، نام "عریضه نویس" بگذاریم.

خبرنگارانی که گاه بی رحمانه مورد هجمه ناشیانه برخی همکاران خود که ارتباط مستقیم با روسای ادارات مهم دارند، قرار گرفته تا تیر تهمت و تخریب را از برخی به اصطلاح همکاران رسانه ای خود نیز تحمل کنند.

آقای رئیس!خانم مدیر! اگربالابردن صدایت برسرخبرنگاری که به دنبال نشرحقایق وروشنگری اذهان عمومی است بخاطر میز ریاستت است بایدبه شما اطمینان بدهیم در استان لرستان خبری از تعویض و یا واگذاری میزهای ریاست به دلیل انتشار یک خبر نیست(!!!) و آسوده باش که خواب، مسئولیت را از مسئولان ربوده است.

آقای رئیس! خانم مدیر! میز ریاست ارزانی شما باد؛ آب را گل آلوده نکیند و از آن برای خود ماهی نگیرید.

آقای رئیس! خانم مدیر! خبرنگار سفارشی زیاد است لطفا سفارشات خود را به آنها دهید.

آقای رئیس! خانم مدیر! بدانید تهدیدات شما هرچند قلوب خبرنگاران متعهدرا جریحه دار می کند اما آنها را برای پیمودن رسالت خود حتی اگر تحت پوشش مادی و معنوی هیچ نهادی هم نباشد، مصمم تر می کند.

آقای رئیس! خانم مدیر! محکمه قضاوت ما و شما دادگاه عدل الهی باشد تا نشر اکاذیب ما و مسئولیت پذیری شما آشکار شود.

حال بایددیدکی خانه مطبوعات وشورای اطلاع رسانی استان به دفاع ازاصحاب واقعی و زحمتکش رسانه می پردازندوجلوی گستاخی هاوبی اخلاقی  های برخی مدیران نالایق راکه چون موریانه به سیستم اداری نظام اسلامی نفوذ کرده اند می گیرند.

این مدیران بی کفایت صدمات زیادی به مدیران لایق و شایسته استان که به درستی با اصحاب رسانه برخورد کرده و وظایف کاری خود را به خوبی انجام می دهند نیز زده اند.    لرستان خبر

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید