پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 1912
  • 0

بدیهیات و شبهه خواص / پاسخی به توئیت موشکی هاشمی

آقای هاشمی تردیدنکنید! گفت وگوی موثرتنهادرسایه اقتدارحاصل می شود

جناب هاشمی رفسنجانی تردیدنکنیدکه گفت و گوی موثر تنها و تنها درسایه اقتدار حاصل می شود و هیچ کشور ضعیف و ناتوان درتامین امنیت خود و فاقد قدرت بازدارندگی نمی تواند صرفا"با تکیه برمنطق و استدلال ازمنافع خود دفاع کند

بالاگریوه - بدیهی درلغت ومنطق به چیزی گفته می شودکه عقل برای پذیرفتنش نیازبه استدلال نداردو یاتصورو تصدیقش محتاج تفکرنیست؛درعین حال گاه با کسانی مواجه می شویم که در بدیهیات هم تردید می کنند؛آنهم نه افراد عادی بلکه از جنس خواصی چون جناب هاشمی رفسنجانی!


تامین امنیت از جمله مقولات بدیهی است که حتی دولتهای حداقلی هم آنرا جزو وظایف غیرقابل تردید حاکمیت دانسته و در تامین آن کوچکترین تردیدی را روا نمی دارند.


امنیت به عنوان پیش نیاز هر نوع پیشرفتی عبارتست از مصونیت نسبی از تهدید یاحمله و یا آمادگی برای مقابله با هرتهدیدو یاحمله ای.و از آنجاییکه پیشگیری ازتحقق تهدیدات همانندتمامی پیشگیری های دیگر کم هزینه تر و عقلانی تر است؛لذا دولت ها می کوشند قدرت بازدارندگی خود را برای جلوگیری ازبروز تهدیدات افزایش دهند و هزینه های این بخش را هم به نوعی جزو سرمایه گذاری های کلان محاسبه می کنند.


جمهوری اسلامی ایران نیز با شناخت توانمندی ها و مزیت های داخلی خود،برآورد تهدیدات ازسوی دشمنان و دستیابی به موثرترین،منعطف ترین و کم هزینه ترین راه ها، ضمن برنامه ریزی و تلاش در جهت ارتقای همه نیروها اعم ازدریایی،هوایی و زمینی،سرمایه گذاری اصلی خودرا درچارچوب دکترین نبردنامتقارن،برفناوری موشکی متمرکز کرده است. پیشرفت های خیره کننده کشورمان در این حوزه تاحدی است که نه تنهاامکان دفاع ازخوددربرابرتهدیدات راارتقای چشمگیری بخشیده ودشمنان راازتعرض به خودبازداشته است بلکه باقراردادن این توانمندی دراختیاربرخی کشورهای دوست ویانیروهای مقاومت درمنطقه،توان دفاعی آنها رانیزتقویت کرده است.

 

شرایط کنونی بگونه ای است که هرگاه رژیم صهیونیستی به فکرتعرض به جمهوری اسلامی ایران می افتدقبل ازشلیک موشک های دوربردایران،تصورغرش موشک های ایرانی حزب الله،قدرت جسارت و گستاخی را از او سلب می کند.


از شرایط خاص رژیم میلیتاری صهیونیستی و تهدیدات مستمر آن علیه کشورمان که بگذریم، شرایط پیچیده وبحرانی منطقه و ولع سیری ناپذیر برخی کشورهای بی خردحوزه خلیج‌فارس مانند عربستان سعودی برای خرید تسلیحات و سرمایه گذاری در بخش نظامی،اهمیت امر بدیهی تامین امنیت را نمایانتر می کند.کافی است بدانیم پنج کشور ازده کشور پیشرو درخرید اسلحه دنیا،ازکشورهای منطقه جنوب غرب آسیا و حاشیه جنوبی خلیج‌فارس هستند.


نکته دیگری که باید به امثال جناب هاشمی رفسنجانی گوشزد کرد این است که گفت و گوی موثر تنها و تنها درسایه اقتدارحاصل می شود و هیچ کشور ضعیف و ناتوان در تامین امنیت خود و فاقد قدرت بازدارندگی نمی تواندصرفا"با تکیه بر منطق و استدلال از منافع خوددفاع کند.در دنیایی که نظم آن توسط مستکبران تعریف می شود قدرت، جزو لاینفک پیشبرد سیاست هاست حتی اگر قرار باشد از طریق گفت و گو تحقق پیدا کند.  مهدی فضائلی ، فارس

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظرات

    • متخصص
    • 17 فروردین 1395 12:36
    • 0
    بنده خدا می گه من این صحبتهارا نکرده ام!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!شما هم قبول کنین!!!!

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید