دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
انتخاب سردبیر / سیاست
شناسه خبر: 1812
  • 0

حضور 2قایق نظامی و 10 تفنگدار دریائی آمریکا درمحدوده سرزمینی آبهای ایران

حضور10 تفنگداردریائی آمریکادرمحدوده سرزمینی آبهای ایران / شروط مهم نیروی دریائی سپاه برای آزادی نظامیان آمریکائی

شب گذشته دو قایق آمریکائی درمحدوده سرزمینی آب های ایران درجزیره فارسی خلیج فارس توقیف و10 نظامی آمریکائی دراین ارتباط بازداشت شدند.

به گزارش بالاگریوه به نقل از داناسردار فدوی فرمانده نیروی انتظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در توضیحات خود درباره اتفاقات شب گذشته خلیج فارس گفت: نیروی دریایی سپاه همواره در خلیج فارس حضور داشته و از مرزهای آبی و زمینی کشور محافظت کرده است. در طول این سال ها حضور آمریکایی ها درخلیج فارس هیچگاه بی ضرر نبوده و ما درخصوص تردد 2 قایق آمریکایی و تجاوز آنها به مرزهای آبی ایران نیز تلقی بی ضرر بودن نداریم.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: نظامیان دستگیر شده آمریکایی مقاومت زیادی ازخود نشان ندادند.اما متاسفانه ظرف مدت 40 دقیقه پس از دستگیری شاهد تحرکات هوایی غیر حرفه ای آمریکایی ها درمنطقه بودیم که به دنبال ناامن کردن فضای منطقه بودند. هواپیماهای آمریکایی قصد ناامن کردن منطقه را داشتند اما با اقدامات انجام شده از هر اتفاقی جلوگیری بعمل آمد.

سردار فدوی در پایان اظهار داشت: از همان لحظات ابتدایی وقوع حادثه با وزیر امور خارجه در تماس بودیم و گویا وزیر امور خارجه آمریکا تماسی با ایشان داشته است. اما آقای ظریف هم مواضع قاطعی را در این باره اتخاذ کرده است.

 

شروط مهم نیروی دریائی سپاه برای آزادی نظامیان آمریکائی


همچنین براساس گزارش دیگری سردار قاسمی در خصوص بازداشت 10 نظامی آمریکایی در روز گذشته در آب های سرزمینی ایران گفت: روز گذشته یگان های گشتی سپاه پاسداران در جزیره فارسی که به صورت روزانه فعالیت می کردند در شعاع آب های سرزمینی با دو شناور رزمی روبه رو می شوند که مشابه قایق های تند رو ایران اما با مقیاس بزرگ تری بودند.

مسئول روابط عمومی نیروی دریایی سپاه افزود: نیروهای گشتی ما به آن ها فرصت بازگشت می دهند اما با توجه به برخورد متکبرانه آن ها و اینکه در آب های سرزمینی ایران بودند و اجازه بازگشت به آن داده شده بود ولی نرفتند، با دستور سردار رزمجو توقیف و بازداشت شدند.

قاسمی تصریح کرد: قایق های آمریکایی با نیروهای ما متکبرانه برخورد کرده و حتی ملوان خانم آن ها اذعان می کند که ما فکر نمی کردیم ایران این قدر در این زمینه قوی باشد.

وی عنوان کرد:  افراد دستگیر شده برای بازجویی به جزیره فارسی منتقل شدند و  با توجه به اینکه احساس می شود قصد جاسوسی و بهره برداری اطلاعاتی داشتند در حال بازجویی هستند.

مسئول روابط عمومی نیروی دریایی سپاه اذعان کرد: با بررسی جی پی اس های آن ها مشخص شد که آن در آب های ما بودند؛ این قایق ها ادوات جنگی را به صورت کامل با خود دارند و هم چنین یک سری ادوات که مربوط به ساختار رزمی خودشان است که نیروهای سپاه پاسداران در حال بررسی آن هاست.

قاسمی تاکید کرد: اگر در بازجویی مشخص شود که آن ها برای جاسوسی به ایران آمدند، برخورد ما با آن ها قاطع خواهد بود و موضع نظام هم تغییر خواهد کرد و آزادی در کار نیست.

دسته بندی: انتخاب سردبیر / سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید