سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 1470
  • 0

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی :

اجازه ندهید در آستانه انتخابات بی بصیرتها مقدرات کشور را دردست بگیرند

آیت الله مجتهد شبستری : نگذارید تاریخ مشروطه تکرار شود و عظمت جمهوری اسلامی ایران از بین برود/ در آستانه انتخابات نباید اجازه دهید افرادی مقدرات کشور را به دست بگیرند که بصیرت ندارند.

بالاگریوه - آیت الله محسن مجتهد شبستری در دومین کنفرانس بین المللی از نهضت مشروطیت تا قیام ۲۹ بهمن تبریز و پیروزی انقلاب اسلامی ایران با بیان اینکه در صده اخیر سه نهضت و انقلاب در ایران داشته ایم، گفت: نهضت مشروطه و نهضت ملی شدن صنعت نفت دو انقلاب اول بودند که به دلایل مختلف ناکام مانده و با شکست مواجه شدند اما سومین نهضت انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) بود که روز به روز نیز بر استحکام و قدرت آن در جهان افزوده می شود.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ائل پرس، وی با اشاره به استبداد حاکم در دوران قاجار تاکید کرد: مظفر الدین شاه  که پس از پدرش ناصر الدین شاه قاجار به حکومت رسید بی کفایت ترین و بی عرضه ترین پادشاه ایران در طول تاریخ بود که به دلیل گرفتن وام های گزاف از کشورهای دیگر اوضاع کشور را با بی ثباتی و بحران مواجه ساخته بود.
وی ادامه داد: مردم ایران با دیدن اوضاع به پا خاسته و بر علیه این بی کفایتی و بی عدالتی قیام کردند و مظفر الدین شاه را مجبور به صدور فرمان مشروطیت کردند.
وی گفت: کشور نه تنها از لحاظ اعتقادی بلکه از لحاظ اقتصادی نیز به دلیل گرفتن وام های گزاف از دولت های خارجی در بحران جدی قرار گرفته بود و در آن شرایط مردم احساس مسئولیت کرده و به پا خاستند.
آیت الله مجتهد شبستری اضافه کرد: مظفر الدین شاه فرمان مشروطیت را صادر کرد اما با مرگ وی و به قدرت رسیدن محمد علی شاه  و با روی کار آمدن بیگانگان و غرب زده ها مشروطه مشروعه از بین رفت.
امام جمعه تبریز افزود: پس از مرگ مظفر الدین شاه بیگانگان و غرب زده ها روی کار آمدند و تلاش کردند که مشروطه را تحریف کرده و بی دینی را در حامعه رواج دهند.
وی با اشاره به عوامل شکست انقلاب مشروطه اظهار کرد: بی بصیرت بودن مردم و هم چنین انزوای علمای دینی به جز شیخ فضل الله نوری موجب شکست انقلاب مشروطه شد.
وی وضع فعلی انقلاب اسلامی را با آن دوران بسیار متفاوت دانست و عنوان کرد: مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند که پشت ولایت ایستاده اند و جان خود را برای تحقق و پایداری آرمان هایشان فدا می کنند.
آیت الله مجتهد شبستری  بر لزوم توجه به تاریخ مشروطه تاکید کرد و اظهار داشت: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری مردم ایران باید آگاه باشند و با حفظ بصیرت خود نگذارند که تاریخ مشروطه تکرار شده و غرب زده ها بتوانند زمام امور را به دست گرفته و شعله های انقلاب را خاموش کنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: اگر بی تفاوت باشیم دوباره غرب زده ها مقدرات را به دست گرفته و تاریخ بار دیگر تکرار خواهد شد هر چند مردم ایران در صحنه های حساس انقلاب اسلامی همواره حمایت خود را نشان داده و با حضور با بصیرت خود در راهپیمایی ها از ولی فقیه خود اطاعت کرده اند.
وی با بیان اینکه نگذارید تاریخ مشروطه تکرار شود و عظمت جمهوری اسلامی ایران از بین برود، تاکید کرد: در آستانه انتخابات نباید اجازه دهید افرادی مقدرات کشور را به دست بگیرند که بصیرت مذهبی ندارند.
گفتنی است دومین کنفرانس بین المللی از نهضت مشروطیت تا قیام ۲۹ بهمن تبریز و پیروزی انقلاب اسلامی ایران با برگزاری کارگاه های تخصصی و ارائه مقالات برتر در تالار بعثت دانشگاه هنر اسلامی تبریز در حال برگزاری است.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید