یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
سیاست / جهاد و مقاومت
شناسه خبر: 1071

معاون اول قوه قضائیه :

سردارقاسم سليماني افتخاراسلام است

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای گفت: افتخاربرمردم کرمان بادکه تنها یک قلم ازمعجزات ایران سردارحاج قاسم سلیمانی است که هرگاه اسم او مطرح می شود ستون فقرات اسرائیل به لرزه درمی آید.

به گزارش بالاگریوه حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای درمراسم تودیع ومعارفه رئیس کل جدیددادگستری کرمان گفت: همه مجاهدتهایی که درهشت سال دفاع مقدس درجبهه های حق علیه باطل درپشت جبهه انجام شد،سبب شدکه امروزکشوری مستقل ومقتدروسرافرازدرمنطقه وجهان داشته باشیم.
وی گفت:دفاع ازحق،دفاع ازوطن و دفاع ازناموس ومال وجان امری عقلایی است که عقلای عالم همه قائل هستند که برای دفاع از این حوزه بایدتلاش کردبه حکم عقل حریم انسانی لازم وبه حکم شرع دفاع لازم و واجب است.
معاون اول قوه قضاییه افزود:انقلاب اسلامی مادرچنین روزهایی موردیک تجاوزوتعدی گسترده ای قرارگرفت،انقلاب ماانقلابی فرهنگی بود که بدون کودتا و درگیرهای مسلحانه و متداول در دنیا رخ داد.
وی اضافه کرد:این انقلاب نوپابااتکال به خداوندوپیشوایی ومقتدایی یک فقیه جامع الشرایط دین شناس ودنیاشناس آغازشدکه هنوزدرمقام تکمیل ساختارنظام جمهوری اسلامی بودیم که یک عده توطئه های پیچیده ای رادرداخل کشورشروع کردندکه ازهمان اوایل انقلاب استان های جنوبی ،شمالی ما دستخوش تنش ها و درگیری های ضد انقلاب با طیف های مختلف شد.
حجت الاسلام اژه ای همچنین بیان کرد: انقلابی نوپا و جنگ داخلی باجریان های مختلف و همزمان با ترور شخصیت ها نیز شروع شد و از همه مهم تر از بیرون هم یک جنگ تمام عیار نظامی به حمایت های شرق و غرب علیه انقلاب اسلامی آغاز گردید.
معاون اول قوه قضاییه درادامه گفت: دراین جنگ صدام باحمایت های شرق و غرب باپیشرفته ترین سلاح هاوتجهیزاتی که دراختیار داشت عمق کشورما را هدف قرار داد.سلاح های ممنوعه میکروبی و شیمیایی و هرنوع اطلاعات نظامی را ازجهبه ما در اختیارش قرار دادند و جنگی تمام عیار شروع شد.
وی درادامه عنوان کرد:دارایی مارابلوکه وقراردادهای مارا لغوکردندومارا ازهمه چیزتحریم کردندو بوق های تبلیغاتی برای خردکردن روحیه مردم انقلابی ایران و تقویت روحیه دشمن شبانه روز کار کردند. 
اما امروز می بینیم که به گفته دشمن وآحادبلندپایه غربی ،ازایران به عنوان امپراطوری ایران نام برده می شود و اینکه ایران مقتدر ترین کشوردرآینده نزدیک است و حل مساله منطقه جزبامشارکت ایران امکان پذیرنیست وامروزبسیاری ازمعضلات دردنیابا مشارکت ایران قابل حل است.

وی ادامه داد: همه اینها باایمان و توکل به خدا و ایمان به وعده الهی ومقاومت وپیروی ازولی امرواتحادکلمه مارادرقله عزت و کارایی قرار داده است.

معاون اول قوه قضاییه همچینن گفت: افتخاربرمردم کرمان بادکه تنها یک قلم ازمعجزات ایران سردارحاج قاسم سلیمانی است که هرگاه اسم او مطرح می شود ستون فقرات اسرائیل به لرزه درمی آیداین یک معجزه الهی است و این نمایی ازلشکر41 ثارالله است که در یک سردار ازیک خطه تبلورپیدا کرده است.

غلامحسین اژه ای در ادامه اظهار کرد: بیش از 60سال مذاکره شد اما فلسطین و مردم مسلمان آواره این سزمین روز به روز اوضاع وخیم تری پیدا کردند و روز به روز تکبر و زیاده خواهی اسرائیل بیشتر شد.

وی افزود: اسرائیل به دروغ وانمود کرد که یک نیروی شکست ناپذیر است اما ایمان ومقاومت این ابهت دروغین را فروریخت و درهم شکست.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: اگرمی خواهیم فرضا به یک قدرت اتکا کنیم،عقل می گویدازکسی کمک بگیریم که تواناست،ظالم اگر امروز به کمک ما بیاید، فردا بدتر از این را با ما انجام می دهد.

وی بیان کرد: عقل می گوید از یک قادر، دلسوز، خیرخواه و بی منت کمک بگیریم تا اینکه فردظالم زیاده خواهی که اگر کمک کند، می خواهد ما را در ازای آن اسیر خود کند و ما این را تجربه کرده ایم.

معاون اول قوه قضاییه گفت:درطول نهضت امام(ره)نیزافرادی می‌گفتندامام افراطی است.مگر می شودباشاه حرف زدوبااوکه مستظهر به کشورهای غربی است، در افتاد؟

وی افزود: وقتی نهضت پیش آمد بسیاری از افراد اقدام امام را نشدنی می دانستند وبسیاری می گفتندکلید حل مشکلات در کنار آمدن با امریکا است.

محسنی اژه ای با اشاره به اینکه امام بی جهت لقب شیطان بزرگ را به آمریکاندادند،تصریح کرد:هنوزهم این مسائل هست و ما 35 سال را تجربه کرده ایم. مقاومت ها نتیجه می دهد.

وی بیان کرد:برخی می گویند اگرمی خواهیم برهمه مشکلات پیروز شویم بایدباامریکا کناربیاییم.می گویندمگرمی شودتاابدبا امریکا قهر بود؟

معاون اول قوه قضاییه همچنین گفت: تا شیطان، شیطان است باید او را دشمن دانست و ازاوبرحذربود.امروزدشمن برای اینکه ما را گول بزند، جاهایی خود را با ما همراه می کند. اما آیا از شیطان بودنش دست بر می دارد؟

وی تصریح کرد: اگرامریکاهمچنان شیطان هست،بایداو رادشمن بدانیم،نمی گوییم بااوبجنگیم امابانگاه دشمن به لبخندو چراغ سبز او نگاه کنیم و نباید فریب بخوریم.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: آیااین حرف عقلایی است که اگرکسی همچنان بردشمنی با اسلام ناب است و کینه دارد و اگر حرفی می زند می خواهد مرموزانه و ناجوانمردانه ضربه بزند، رابطه برقرار کنیم؟

محسنی اژه ای در ادامه گفت: جلسه امروز برای تقدیر و تشکر از دو مدیر دلسوز است، و تغییر مدیریت امری طبیعی است و روزی نوبت ما می رسد باید کاری کنیم که با یک ورود و خروج خوب به مردم کشورمان شایسته خدمت کنیم .

وی درخصوص رئیس کل سابق دادگستری کرمان گفت : حجت الاسلام علی توکلی روحانی پرفکر و متقی در طول 25 سال خدمت در دستگاه قضایی همه مراحل را به ترتیب طی کردند تا ریاست دادگستری استان و در 5 سال گذشته ریاست حوزه را برعهده و در خدمت به خلق خدا توفیقات خوبی داشته اند.
وی گفت: خداوند را شاکر هستم که همه همدل و با یک انگیزه قوی برای نیت و استقلال و پیشرفت و تعالی کشور و استان باهم کار می کنند و تردید نداریم که خداوند با این روحیه رحمتش را برما نازل می کند.
معاون اول قوه قضاییه افزود: از حجت الاسلام علی توکلی درخواست شده بود که در دیوان عالی کشور به عنوان بالاترین جایگاه دستگاه قضایی کار کنند و به طور یقین به وجود ایشان با تجربه ای که دارند در دیوان عالی کشور نیاز است، اما وی اعلام کرد که با توجه به مجموعه شرایط زندگی باید درکرمان بمانند.
وی ادامه داد: آقای موحد سنوات قضایی بیشتری دارند و در تاریخ 23 تیرماه 1367 اولین خدمت قضایی خود را در کرمان شروع کرد و مدت خدمت قضایی بیشتری را دارد و درسال 77 تا 79 در قم مشغول خدمت قضایی بودند. به گفته محسنی اژه ای رئیس کل جدید دادگستری استان کرمان درسیرجان ،کرمان وبافق وبم هم دربخشهای قضایی و هم دربخشهای مدیریتی خدمت کرده اند.
معاون اول قوه قضاییه ازموحدبه عنوان فردی دارای بینش قضایی، اهل دقت و اهل استقلال رای نام برد و گفت: موحد از جانبازان انقلاب اسلامی هست وبااین استان آشنایی بیشتری دارد و امیدواریم توفیقات خوبی دراین مسئولیت جدید داشته باشند.
وی خطاب به رئیس کل دادگستری جدیداستان کرمان گفت:شماتادیروزدادستان شهرکرمان بودیداماامروزرییس کل دادگستری در استان کرمان هستید،رئیس کل دادگستری دراستانی هستیدکه 11درصدکل مساحت کشوراست.کشوری بسیارپهناور و با پتانسیل بالا و مردمی زحمت کش،که بایدبارسنگینی به دوش بکشید. مسئولیت امر قضا رادر این استان عهده دارشده ایدکه موفقیتها دارای یک سری الزاماتی است که باید به آن ملحق شوید باید از این مسئولیت خطیر حراست کنید. 
سخنگوی قوه قضائیه افزود: بارسنگین این مسئولیت را باید با مشورت به پایان برد و توصیه ام این است که درامور مهم استان با مسئولان استانی مشورت کنید. مشورت هیچ منافاتی با رای قاضی ندارد.از نماینده محترم ولی فقیه از لحاظ تقوا، تجربه در مسائل مهم استان مشورت بگیرید و راهکارهای صحیح را بیابید.

گفتنی است در این مراسم از زحمات 5 ساله حجت الاسلام علی توکلی رییس کل سابق دادگستری استان کرمان تقدیر و حکم انتصاب یدالله موحد به وی اعطا شد.

منبع:دانا

دسته بندی: سیاست / جهاد و مقاومت
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید