صفحه نخست | از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۹۵ زندانی جرایم غیرعمد در لرستان آزاد شده اند

از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۹۵ زندانی جرایم غیرعمد در لرستان آزاد شده اند

توکل شاکرمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۹۵ نفر توسط ستاد دیه استان آزاد شده که در این راستا دیه یک نفر، بدهی مالی ۹۲ نفر، مهریه ۷۸ نفر و نفقه ۱۴ نفر پرداخت شده است.

 

به گزارش بالاگریوه مدیر نمایندگی ستاد دیه استان مجموع بدهی زندانیان آزاد شده را ۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: برای پرداخت این بدهی مبلغ ۷۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض و۷۰ میلیارد ریال نیز تسهیلات بانکی پرداخت شده، ۱۲۰ میلیارد ریال گذشت و مصالحه و ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال نیز تقاضای اعسار و از سایر منابع نیز مبلغ ۴۰ میلیارد ریال جمع آوری شد. 

 

وی با اشاره به برگزاری پویش های مختلف در قالب جشن گلریزان و کمک‌های مومنانه از سوی ستاد دیه استان عنوان کرد: در حال حاضر ۱۷۸ زندانی واجد شرایط ستاد دیه در زندان های لرستان وجود دارد که۱۶۴ نفر از آنان مرد و ۱۴نفر نیز زن هستند.

 

وی افزود: ۸۹ نفر از زندانیان مذکور محکوم مالی،۱۸ نفر محکوم مهریه، هفت نفر محکوم دیه و چهار نفر از آنان نیز محکوم نفقه هستند. 

 

شاکرمی با بیان اینکه کل بدهی این زندانیان یکهزار و ۵۸۰ میلیارد ریال است که بیشترین بدهی از این مجموع مربوط به محکومان مالی است.

29-08-1402, 09:40
بازگشت