صفحه نخست | عوامل اجرائی و نظارتی شعب اخذرأی ازاعلام نظردرموردکاندیداهامنع شدند

عوامل اجرائی و نظارتی شعب اخذرأی ازاعلام نظردرموردکاندیداهامنع شدند

بالاگریوه - شائبه ورود مدیران و مسئولان دولتی به انتخابات مجلس که اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود با سخنان اخیرمعاون سیاسی وزارت کشور پررنگ شد.
مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور اخیراً دریک نشست خبری گفته است : تبلیغات انتخابات از ۲۹ بهمن رسماً آغاز می‌شود. هیچ مقام دولتی نمی‌تواند در جایگاه دولتی فعالیت و تبلیغات کند و "خارج از وقت اداری در زمان تبلیغات رسمی می‌تواند فعالیت کند."
معاون سیاسی وزیر کشوردرحالی به حضور و فعالیت دولتی‌ها درفعالیت ها وتبلیغات انتخاباتی چراغ سبز نشان می دهد که  یکی از مواد قانون منع فعالیت انتخاباتی دولتمردان که درمجلس طرح و به گفته دکترابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان به تصویب این نهاد رسیده ، مسئولان دولتی،حق اظهارنظر درباره نامزدها و جریان‌های سیاسی در انتخابات را ندارند.
در ماده مذکور آمده است: اعضای شورای نگهبان، اعضای هیئت‌های نظارت شورای نگهبان، رئیس‌جمهور، وزیر کشور و معاونان و مشاوران آن‌ها، رئیس و اعضای ستاد انتخابات کشور، رئیس و اعضای ستاد انتخابات استان، استانداران، فرمانداران و معاونان و مشاوران آن‌ها و اعضای هیئت‌های اجرائی انتخابات و بازرسان و سایر متصدیان امور اجرائی و نظارتی انتخابات، نمی‌توانند به نفع یا به ضرر نامزدها و جریانات سیاسی در انتخابات، اعلام نظر کنند.

9-09-1394, 22:21
بازگشت