جمعه، 7 اردیبهشت 1403
انتخاب سردبیر / انتخابات
شناسه خبر: 1711
  • 0

همگام با انتخابات (13) - براساس یکی ازمواد قانون اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس :

عوامل اجرائی و نظارتی شعب اخذرأی ازاعلام نظردرموردکاندیداهامنع شدند

بالاگریوه - براساس یکی ازمواد قانون "اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس"، رئیس و اعضای ستاد انتخابات استان، استانداران، فرمانداران و معاونان و مشاوران آن‌ها و اعضای هیئت‌های اجرائی انتخابات و بازرسان و سایر متصدیان امور اجرائی و نظارتی انتخابات، نمی‌توانند به نفع یا به ضرر نامزدها و جریانات سیاسی در انتخابات، اعلام نظر کنند.

بالاگریوه - شائبه ورود مدیران و مسئولان دولتی به انتخابات مجلس که اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود با سخنان اخیرمعاون سیاسی وزارت کشور پررنگ شد.
مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور اخیراً دریک نشست خبری گفته است : تبلیغات انتخابات از ۲۹ بهمن رسماً آغاز می‌شود. هیچ مقام دولتی نمی‌تواند در جایگاه دولتی فعالیت و تبلیغات کند و "خارج از وقت اداری در زمان تبلیغات رسمی می‌تواند فعالیت کند."
معاون سیاسی وزیر کشوردرحالی به حضور و فعالیت دولتی‌ها درفعالیت ها وتبلیغات انتخاباتی چراغ سبز نشان می دهد که  یکی از مواد قانون منع فعالیت انتخاباتی دولتمردان که درمجلس طرح و به گفته دکترابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان به تصویب این نهاد رسیده ، مسئولان دولتی،حق اظهارنظر درباره نامزدها و جریان‌های سیاسی در انتخابات را ندارند.
در ماده مذکور آمده است: اعضای شورای نگهبان، اعضای هیئت‌های نظارت شورای نگهبان، رئیس‌جمهور، وزیر کشور و معاونان و مشاوران آن‌ها، رئیس و اعضای ستاد انتخابات کشور، رئیس و اعضای ستاد انتخابات استان، استانداران، فرمانداران و معاونان و مشاوران آن‌ها و اعضای هیئت‌های اجرائی انتخابات و بازرسان و سایر متصدیان امور اجرائی و نظارتی انتخابات، نمی‌توانند به نفع یا به ضرر نامزدها و جریانات سیاسی در انتخابات، اعلام نظر کنند.

تبلیغ

نظرات

    • بسیجی
    • 21 آذر 1394 16:46
    • 0
    افرادی که عضو نظارت هستند و از طرف هیت نظارت ناظر شعبه اخذ رای میشوند و از همین الان طرفدار و حتی از وقت اداری خود میزنند و با کاندیدخاصی حوضه انتخابیه را خونه به خونه میگردند.............و باید از لیست هیت نظارت حذف شوند ،نظارت جای قانون شکنان نیست و هر کسی که قانون را بشکندقانو نگذار خوبی نخواهد شدکه شورای محترم نظارت بایدجلوی قانون شکنان را بگیرد .
    ====
    پاسخ بالاگریوه
    اگرچنین مواردی را سراغ داشتید مشخصا و مستند به دفتر هیأت نظارت منعکس کنید قطعا،آن عزیزان اجازه قانون شکنی به هیچ فردی را نخواهندداد
    • یک عضو هیأت اجرائی سابق
    • 9 آذر 1394 10:32
    • 0
    تلاش های آقای احمدی مدیرمسئول محترم سایت بالاگریوه درآگاهی بخشی دقیق درمورد قوانین انتخابات به مردم جای تشکر دارد . ایشان واقعاً از کارشناسان خبره انتخابات هستند.

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید