صفحه نخست | مشکلات فرهنگیان همچنان باقی است استیضاح چهارشنبه بررسی می شود

مشکلات فرهنگیان همچنان باقی است استیضاح چهارشنبه بررسی می شود

به گزارش بالاگریوه به نقل ازخانه ملت نماینده مردم دشتستان در مجلس با اشاره به این‌که وزارت آموزش و پروش بیشتر یک وزارتخانه ناکارآمد و بدون فعالیت بوده است دلایل استیضاح وزیر را بیان کرد.
سیدمهدی موسوی‌نژاد با اشاره به این‌که استیضاح وزیر آموزش و پرورش از مرداد ماه سال گذشته کلید خورد٬ گفت: جلسات متعددی برای رفع مشکلات و مواردی که در مجلس مطرح بود گذاشتیم، در این زمینه بر این باور بودیم که فرهنگیان و دانش‌آموزان مخاطب آموزش و پرورش هستند و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: جلسات متعدد با حضور هیأت رئیسه و نواب رئیس مجلس گذاشتیم اما مشکلات حل نشد. وزیر به بخش عمده‌ای از مشکلات که جدی بود توجه نکردند و وزارت آموزش و پرورش بیشتر به عنوان وزارتخانه نارکارآمد و بدون فعالیت بود تا یک وزارتخانه فعال و پویا.
موسوی نژاد افزود: نبود مدیریت کارآمد، عدم توجه به بیمه‌‌های درمان و تکمیلی فرهنگیان، به کارگیری معلمان بازنشسته، نبود اقدامات مناسب برای اجرای سند تحول بنیادین و عدم توجه به حق و حقوق فرهنگیان از جمله مهم‌ترین محورهای استیضاح وزیر آموزش و پرورش است٬البته مواردی بود که از سوی وزارت بعضا دنبال شد ولی موارد دیگر خیر و مشکلات همچنان پابرجا ماند.
نماینده مردم دشتستان در مجلس نهم، ادامه داد: تنها با پیگیری‌های زیاد و برگزاری جلسات فراوان درخصوص مشکلات معلمان «فوق العاده حق نوارمرزی» فرهنگیان مجددا برقرار شد. متأسفانه در وزارت آموزش وپرورش درخصوص اعاده حقوق استان‌های محروم اقدامات لازم و خوبی صورت نمی‌گیرد و این یکی از مشکلات وزارت فوق بود.
براساس این گزارش بررسی استیضاح علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در دستور جلسه علنی روز چهارشنبه 3 تیر در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد.
هرچندکه در اجرای ماده 233 آیین‌نامه داخلی مجلس کمیسیون آموزش و تحقیقات موضوع استیضاح وزیر آموزش و پرورش را بررسی و تعدادی از استیضاح‌کنندگان با حضور در جلسه امضای خود را پس گرفتند، اما همچنان تعداد استیضاح‌کنندگان بالای 10 نفر بوده و به همین دلیل استیضاح فانی  روز چهارشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد.

1-04-1394, 19:29
بازگشت