پنج شنبه، 30 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 1383
  • 0

نماینده مردم دشتستان درمجلس :

مشکلات فرهنگیان همچنان باقی است استیضاح چهارشنبه بررسی می شود

نماینده مردم دشتستان در مجلس با اشاره به این‌که وزارت آموزش و پروش بیشتر یک وزارتخانه ناکارآمد و بدون فعالیت بوده است دلایل استیضاح وزیر را بیان کرد.

به گزارش بالاگریوه به نقل ازخانه ملت نماینده مردم دشتستان در مجلس با اشاره به این‌که وزارت آموزش و پروش بیشتر یک وزارتخانه ناکارآمد و بدون فعالیت بوده است دلایل استیضاح وزیر را بیان کرد.
سیدمهدی موسوی‌نژاد با اشاره به این‌که استیضاح وزیر آموزش و پرورش از مرداد ماه سال گذشته کلید خورد٬ گفت: جلسات متعددی برای رفع مشکلات و مواردی که در مجلس مطرح بود گذاشتیم، در این زمینه بر این باور بودیم که فرهنگیان و دانش‌آموزان مخاطب آموزش و پرورش هستند و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: جلسات متعدد با حضور هیأت رئیسه و نواب رئیس مجلس گذاشتیم اما مشکلات حل نشد. وزیر به بخش عمده‌ای از مشکلات که جدی بود توجه نکردند و وزارت آموزش و پرورش بیشتر به عنوان وزارتخانه نارکارآمد و بدون فعالیت بود تا یک وزارتخانه فعال و پویا.
موسوی نژاد افزود: نبود مدیریت کارآمد، عدم توجه به بیمه‌‌های درمان و تکمیلی فرهنگیان، به کارگیری معلمان بازنشسته، نبود اقدامات مناسب برای اجرای سند تحول بنیادین و عدم توجه به حق و حقوق فرهنگیان از جمله مهم‌ترین محورهای استیضاح وزیر آموزش و پرورش است٬البته مواردی بود که از سوی وزارت بعضا دنبال شد ولی موارد دیگر خیر و مشکلات همچنان پابرجا ماند.
نماینده مردم دشتستان در مجلس نهم، ادامه داد: تنها با پیگیری‌های زیاد و برگزاری جلسات فراوان درخصوص مشکلات معلمان «فوق العاده حق نوارمرزی» فرهنگیان مجددا برقرار شد. متأسفانه در وزارت آموزش وپرورش درخصوص اعاده حقوق استان‌های محروم اقدامات لازم و خوبی صورت نمی‌گیرد و این یکی از مشکلات وزارت فوق بود.
براساس این گزارش بررسی استیضاح علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در دستور جلسه علنی روز چهارشنبه 3 تیر در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد.
هرچندکه در اجرای ماده 233 آیین‌نامه داخلی مجلس کمیسیون آموزش و تحقیقات موضوع استیضاح وزیر آموزش و پرورش را بررسی و تعدادی از استیضاح‌کنندگان با حضور در جلسه امضای خود را پس گرفتند، اما همچنان تعداد استیضاح‌کنندگان بالای 10 نفر بوده و به همین دلیل استیضاح فانی  روز چهارشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید