جمعه، 10 فروردین 1403
سیاست / فرهنگ و هنر / جهاد و مقاومت
شناسه خبر: 590

نان شهدارا می خوریم نامشان را زنده بداریم

حضرت امام (ره) بربازوان شهدابوسه مي زدوشهرداري كوهدشت نامشان راازمعابرحذف ؟

بالاگريوه - حذف اسامی شهدا ازمعابرکوهدشت دل خانواده شهدا ورزمندگان دوران دفاع مقدس را به درد آورده است

بالاگريوه - حذف اسامی شهدا ازمعابرکوهدشت دل خانواده شهدا ورزمندگان دوران دفاع مقدس را به درد آورده است

بدنبال اقدامات صورت گرفته درراستای برداشتن نام شهدا ازمعابر شهر کوهدشت خانواده های شهداي اين شهر با تهيه و ارسال نامه اي به شهردار مراتب نگراني و اعتراض خود را به اين اقدام تأمل برانگيز اعلام كردند.

به گزارش خبرگزاري بسيج دربخشي ازاين نامه آمده است : متأسفانه برخی تحرکات برای حذف اسامی شهدای عزیزازمعابرشهرهادرحال اجراست وبانهایت تأثراین اقدام تأمل برانگیزدرشهرکوهدشت نیز دل خانواده های معظم شهدا و رزمندگان سالهای دفاع مقدس را به درد آورده است.

خانواده های معظم شاهدشهرستان کوهدشت درادامه نامه انتقادي خودنسبت به برداشتن نام شهداازمعابراين شهرخطاب به شهردارنوشته اند: اگرنخواهیم با سوء ظن به این موضوع بنگریم،این اقدام را باید حرکتی ناشایست و به دوراز بررسی وغیرکارشناسانه تلقی کرد.

دراین نامه تصريح شده است: شهدا بعنوان ستارگان آسمان درخشان حرکت اسلام از1400 سال پیش تا کنون به مصداق چراغ هایی برای روشنگری و هدایت جامعه به شمارمی آیند.این موضوع درحماسه دفاع مقدس نیز متجلی گشته و شهدا دراین دوران سرنوشت سازتوانستند موجب ضمانت انقلاب گردند.اینان کسانی بودندکه امام بر بازوانشان بوسه و به وجودشان افتخار می کرد.

در نامه خانواده معظم شهدای کوهدشت خطاب به شهردار این شهر با بیان اینکه بدون شک حفظ نظام اسلامي از مهم ترین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس است که با از خود گذشتگی شهدا حاصل گرديده  تاکید شده است: ترویج روحیه ایثار وشهادت بعنوان یکی ازشاخص های این دستاورد بشمارمی آید که همچنان اهمیت و جایگاه ویژه خود را برای همیشه حفظ خواهد کرد.

درادامه این نامه آمده است: ازاقداماتی که طی سالهای گذشته در این راستا صورت گرفته بود؛ نام گذاری کوچه ها، خیابانها ومیادین  بنام شهدای والامقام بود که برای لحظاتی کوتاه هم ، اذهان مردم را به ایثاروازخود گذشتگی این عزیزان متوجه می ساخت و با این حال هیچ توجیهی نمی تواند مردم را راضی به آن نماید که اسامی شهدای والامقام شهرمان را که سالهای سال با آن مأنوس هستیم با اسامی نامأنوسی تغییر دهیم.

در پایان این نامه با ابراز امیدواری از جانب خانواده معظم شهدا نسبت به اینکه شهرداری کوهدشت با اقدامی انقلابی مجدداً اسامی شهدای والامقام را در معابر عمومی به شکل گذشته خود برگرداند خاطرنشان شده است: شهرداری تهران و برخی شهرها نه تنها اسم شهدای والامقام را تغییر نداده؛ بلکه با چاپ تصویر آنان در ابتدای کوچه ها و خیابانها یاد و خاطره آنان را هم چنان برای نسل امروز نگه داشته اند.

تبلیغ

نظرات

    • قبادی
    • 2 اسفند 1392 00:46
    • 0
    این موضوع بوسیله وبلاگ گردان محبین مطرح گردید

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید