شنبه، 1 اردیبهشت 1403
جهاد و مقاومت
شناسه خبر: 3152
  • 0

در سی و هفتمین سالروز آسمانی شدن این سردار رشید اسلام

یادوارۀ سردار شهید درویشعلی شکارچی ( چمران لرستان) در پلدختر برگزارشد

یادواره سردار شهید درویشعلی شکارچی ازشهدای شاخص کشور درشهر سراب حمام شهرستان پلدختر برگزار شد.

گروه جهاد و مقاومت بالاگریوه ـ یادوارۀ سردار سپاه اسلام درویشعلی شکارچی معروف به چمران لرستان و ازشهدای شاخص کشور و استان لرستان عصر روزجهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه جاری با حضورخانواده های معظم شهدا ،اقشار مختلف مردم ومسئولان با شکوه خاصی در زادگاهش شهر سراب حمام برگزار شد.

سردار شهید درویشعلی شکارچی در دوران دفاع مقدس در سمت فرماندهی گردانهای انبیاء،مالک اشتر لشگر ۵۷ حضرت ابوالفضل لرستان و گردان محرم از لشگر ولیعصر خوزستان با تمام وجود  از اسلام و انقلاب دفاع کرد و با اینکه بارها از ناحیه چشم و پا و دست مجروح گردید اما حتی با بدن مجروح هم خط مقدم جبهۀ دفاع از انقلاب و نظام اسلامی را رها نکرد..

فرمانده ناحیۀ مقاومت بسیج شهرستان پلدختر در این یادواره به بیان ویژگی های منحصر به فرد سردار درویشعلی شکارچی پرداخت و گفت: بصیرت دینی و انقلابی ، شجاعت، شهامت ، جوانمردی و ولایت پذیری از خصوصیات بارز این سردار رشید سپاه اسلام بود .

 

سرهنگ پاسدار منصور کریمی فرد با بیان اینکه قلۀ حاج عمران گواه و شاهد صادقی بر رزم دیدنی رزمندگان لرستان است ،به تمجید رهبرانقلاب از رزمندگان لرستان اشاره کرد و گفت :مقام معظم رهبری به خاطر رشادت های رزمندگان لرستان بویژه در عملیات حاج عمران پیام مهمی صادر کرده و فرمودند نبرد مردان لر بیش از آنکه شنیدنی باشد دیدنی است .

« کریمی فرد » برگزاری یادواره های شهدا را یکی از بهترین  راهکارهای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت عنوان کرد و افزود : راه ارتباط و اتصال نسل های انقلابی و رزم دیدۀ دوران دفاع مقدس با نسل های بعد از دفاع مقدس برگزاری همین یادواره ها و تبیین و انتقال فرهنگ جهاد و مقاومت به نسل جوان و رویش های جدید انقلاب است . 

فرمانده ناحیۀ مقاومت بسیج شهرستان پلدختر اظهارداشت : برگزاری یادواره های شهدا باعث می شود حماسه آفرینی های  بزرگ رزمندگان اسلام که با حیات کشور و انقلاب و نظام ارتباط مستقیم دارد در حافظۀ تاریخی ملت قهرمان ایران ماندگار شده و  نسل به نسل  انتقال یابد. 

خلاصۀ تمام وصیتنامه ها و توصیه های شهدا « ولایت پذیری و ولایتمداری» است 

 حجت الاسلام والمسلمین موسوی امام جمعه پلدختر در یادواره شهید شکارچی با اشاره به رشادت رزمندگان تیپ ۵۷حضرت ابوالفضل(ع)‌ لرستان دردفاع مقدس اظهار داشت:شهدا درسخت‌ترین شرایط ایستادگی کردند و اگر رشادت رزمندگان لرستانی در دفاع مقدس نبود پیرانشهر و شهرهای اطراف آن و در نهایت کردستان سقوط می کرد. 

وی شهید شکارچی را چمران لرستان نامیدو افزود: یادگاران دفاع مقدس باید رشادت رزمندگان را برای نسل جوان روایت کنند تا جوانان و نوجوانان ما با سیره شهدا آشنا شوند.

 امام جمعه پلدختر با بیان اینکه شهدا به برگزاری یادواره ها نیازی ندارند و ما محتاج نشستن در یادواره های شهدا و برگزاری اینگونه مراسمات هستیم عنوان کرد:جان کلام همه شهدا ولایتمداری است که جوانان باید این پیام شهدا را الگو قرار دهند. 

در بخشی ازبرنامۀ این همایش سرهنگ پاسدار علی عباس بهاروند از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و فرمانده سابق سپاه پاسداران شهرهای پلدختر.کوهدشت و ازنا با ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس و شجاعت و رشادت های سردار درویشعلی شکارچی در فرماندهی یگان های رزم و خط شکنی در عملیات های مختلف ازجمله حاج عمران ،اظهار امیدواری کرد جوانان و نسل های بعد از دفاع مقدس راه و سیرۀ شهدائی همچون سردار شکارچی را الگوی خود قرار داده و در این برهه از تاریخ انقلاب نسبت به توطئه های دشمنان و جنگ ترکیبی آنان علیه نظام اسلامی بی تفاوت نبوده و با تبیین و روشنگری در صحنه و میدان دفاع فرهنگی از آرمان های امامین انقلاب و راه سرخ شهیدان باشند.


سردار درویشعلی شکارچی در تاریخ ۲۹ اردیبهشت سال ۱۳۶۵ در عملیات حاج عمران به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

دسته بندی: جهاد و مقاومت
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید