چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 3080
  • 0

دبیرمجمع مطالبه گران استان لرستان :

مسئول نظارت و بازرسی انتخابات لرستان به دخالت نمایندگان درانتصابات واکنش نشان دهد

با ارسال نامه ای سرگشاده دبیر مجمع مطالبه گران استان لرستان ازمسئول دفترنظارت وبازرسی برانتخابات شورای نگهبان در لرستان خواست درزمینۀ دخالت برخی نمایندگان واکنش نشان دهد.

دبیر مجمع مطالبه گران استان لرستان با ارسال نامه ای سرگشاده ازمسئول دفترنظارت و بازرسی برانتخابات شورای نگهبان در استان لرستان خواست درزمینۀ دخالت برخی نمایندگان  واکنش نشان دهد.

 

به گزارش بالاگریوه متن نامۀ محمد اکبریان دبیرمجمع مطالبه گران استان لرستان به آقای تیمورسپهوند مسئول دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان لرستان به شرح زیر می باشد.  

 

مسئول محترم دفتر نظارت و بازرسی انتخابات لرستان

جناب آقای دکتر تیمور سپهوند

سلام علیکم

«وَإِذْ أَخَذَ اللَّهُ مِيثَاقَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ لَتُبَيِّنُنَّهُ لِلنَّاسِ وَلَا تَكْتُمُونَهُ فَنَبَذُوهُ وَرَاءَ ظُهُورِهِمْ وَاشْتَرَوْا بِهِ ثَمَنًا قَلِيلًا ۖ فَبِئْسَ مَا يَشْتَرُونَ» (و [ياد كن‌] هنگامى را كه خداوند از كسانى كه به آنان كتاب داده شده، پيمان گرفت كه حتماً بايد آن را [به وضوح‌] براى مردم بيان نماييد و كتمانش مكنيد. پس، آن [عهد] را پشت سر خود انداختند و در برابر آن، بهايى ناچيز به دست آوردند، و چه بد معامله‌اى كردند.)

 

بدیهی است داوطلبان کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی، باید بیش و پیش از هرکس دیگری پایبند به قانون باشند و تایید صلاحیت آنان برای کاندیداتوری منوط به زیرپانگذاشتن اصل قانونمداری است. با این حال و متاسفانه یکی از امورجاریه که در طول زمان تبدیل به عرف هم شده است، دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در عزل و نصب مدیران و حتی رده های اداری نازلتر از آن بوده است.

این رفتار که مصداق بارز عدول از اختیارات و حدود نمایندگی و دخالت آشکار درحوزه اختیارات قوه مجریه است، چنان نتایج شومی داشته است که رهبر معظم انقلاب در مورخه 3 خرداد 1400 به صراحت نمایندگان مجلس شوری اسلامی را از دخالت در عزل و نصب مدیران نهی فرمودند.

بعد از آن این مسئله بارها از سوی دلسوزان تذکر داده شد و درهمین راستا نماینده محترم ولی فقیه در استان لرستان، حجت الاسلام دکتر شاهرخی هم به کرّات بر پایبندی نمایندگان مجلس به اصل تفکیک قوا در استان و پرهیز از دخالت در انتصاب مدیران تاکید داشته اند

با این همه از آنجا که این سنّت غلط و خلاف قانون چنان درمیان برخی نمایندگان فعلی و طرفدارانشان و نیز برخی داوطلبان آتی انتخابات مجلس جاافتاده است که ممکن است، آن را به عنوان یک عمل خلاف قانون و مصلحت که می تواند موجب رد صلاحیت آنان شود، به حساب نیاورند. لذا استدعا داریم به عنوان اتمام حجت وابلاغ شرایط کاندیداتوری در انتخابات پیش رو در این زمینه در رسانه ها روشنگری های لازم را مبذول فرمایید.

محمد اکبریان فیضی
دبیر مجمع مطالبه گران استان لرستان

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظرات

    • ابراهیم زرین دست
    • 13 مرداد 1401 11:31
    • 0
    پیاده رو خیابان ۰۷ انقلاب خیلی شلوغ است مزاحمت زیاد است لطفاً سامان دهی کنید
    • ابراهیم زرین دست
    • 12 مرداد 1401 19:06
    • 0
    سلام ، خواهشمندم این پیاده رو خیابان انقلاب روبروی دیوار پادگان 07 خالی کنید این همه ماشین جلو تردد زن بچه های مردم گرفته

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید