پنج شنبه، 9 فروردین 1403
اجتماع
شناسه خبر: 3068
  • 0

رئیس دادگستری شهرستان پلدختر اعلام کرد؛

دادگستری پلدختر رتبه اول دادرسی الکترونیک درسطح لرستان

رئیس دادگستری پلدختر : میزان دادرسی الکترونیک وهوشمند دادگستری شهرستان دریک سال گذشته ۱۰۰درصد و در این زمینه دادگستری پلدختر رتبه اول استان بوده است.

رئیس دادگستری پلدختر صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضاییه گفت: میزان دادرسی الکترونیک وهوشمند دادگستری شهرستان دریک سال گذشته ۱۰۰درصد و در این زمینه دادگستری پلدختر رتبه اول استان بوده است.

به گزارش بالاگریوه ، مهدی بیرانوند با اشاره به اینکه سیاست های قوه قضاییه دربحث سند تحول قضایی به تایید مقام معظم رهبری رسیده اظهار داشت:اولین هدف قوه قضائیه در سند تحول قضائی سیاست متوازن است که  براساس آن قوه قضاییه به مسائل نگاه چند جانبه دارد.

وی با اشاره به اینکه نقشه راه قوه قضاییه فرامین بنیانگذارجمهوری اسلامی بوده ،افزود:رهنمودهای مقام معظم رهبری ،قانون اساسی ،اسناد بالادستی ،برنامه چشم انداز توسعه جمهوری اسلامی ،سیاست های کلی نظام و سیاست های کلی امنیت قضایی ،بیانیه گام دوم انقلاب و سندتحول وتعالی قوه قضاییه که برگرفته از اسناد بالادستی است از دیگر مسائل مربوط به نقشه راه قوه قضائیه است.

رئیس دادگستری پلدختر به دیگراهداف تعریف شده در سند تحول قضائی اشاره کرد و افزود: تمام مسائل جامعه در زمینه مردم محوری ، رضایتمندی مردم ،افزایش اعتماد عمومی، احیا حقوق عامه ، سرعت در رسیدگی، دقت در رسیدگی ، پاسخگو بودن و شفافیت و هوشمندسازی  از اهداف گنجانده شده در سند تحول  قضایی می باشند.

«بیرانوند» با بیان اینکه باتلاش جهادگونه وانقلابی همکاران قضائی و اداری دادگستری شهرستان پلدختریکی از۳دادگستری برتر استان محسوب می شود.خاطرنشان کرد:دادگستری پلدختردرزمینه سرعت در رسیدگی، دقت در رسیدگی و پاسخگویی و موضوعات مورد نظر سیاست های دستگاه قضایی به خوبی عمل کرده  است .

رئیس دادگستری شهرستان پلدختر به آمار پرونده های دادگستری شهرستان اشاره کرد و گفت: ازیکم تیر ماه سال گذشته تاکنون بیست و سه هزار و ۹۱پرونده خروجی داشته ایم که این میزان مربوط به ۲۲هزار پرونده سال گذشته و۷هزار پرونده ورودی بیشتر نیز از سال های قبل بوده که بر این اساس عملکرد ما در ۶۱۰ فقره از آنها مثبت بوده است.

مهدی بیرانوند با اشاره به اینکه درصد ابلاغات الکترونیک دادگستری پلدختر در سال گذشته ۹۵درصد و میزان دادرسی الکترونیک و هوشمند در یک سال گذشته ۱۰۰درصد بوده ،خاطرنشان کرد:در زمینۀ دادرسی هوشمند و الکترونیک رتبه اول استان را کسب کرده ایم.،

وی اظهارداشت : پلدختر براساس شاخص های امنیتی و اعلام معاونت واحد فناوری اطلاعات یکی از شهرستان های امن درسطح استان است که طی یک سال گذشته جرایم سازمان یافته و خشن در آن اتفاق نیفتاده است .

بیرانوند درادامه به میزان فراوانی پرونده‌های کیفری وقضایی درسطح شهرستان پلدختر اشاره کرد و افزود: بیشترین پرونده ها مربوط به تصادفات رانندگی بوده و پس از آن پرونده های تخریب و تصرف عنوانی اراضی ملی می باشد.

رئیس دستگاه قضائی شهرستان پلدختر درخصوص آمارپرونده های حقوقی درحوزۀ پلدختریادآورشد: بیشترین پرونده های حقوقی مطرح در دادگاه مربوط به مطالبات بانکی است که به معیشت مردم و سیل برمیگردد و همچنین دومین مورد بحث طلاق و دعواهای خانوادگی می باشد.

بیرانوند به میزان نرخ رسیدگی به پرونده ها در دادگاه و دادسرا اشاره کرد وبا بیان اینکه میانگین زمان رسیدگی در دادگاه ۵۹ و در دادسرا ۲۱ روز کاری  می باشد خاطر نشان کرد :خوشبختانه دادگستری پلدختر در این زمینه رتبه اول استان را دارا می باشد .

رئیس دادگستری پلدختر با اشاره به اینکه میزان صلح وسازش در شوراهای حل اختلاف شهرستان در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل از آن ۱۳ درصدی رشد داشته است ، اصحاب رسانه را به همکاری با دستگاه قضائی در این زمینه دعوت کرد .

مهدی بیرانوند رئیس دادگستری شهرستان پلدختر درپاسخ به سوال نورالدین احمدی مدیرمسئول پایگاه خبری بالاگریوه مبنی بر اینکه مهمترین پرونده‌ مورد رسیدگی درسال گذشته چه پرونده ای بوده است،اظهار داشت: دو فقره قتل عمد و سرقت مسلحانه از یک طلافروشی مهم ترین پرونده های مورد رسیدگی در حوزۀ قضائی شهرستان بوده است.

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید