پنج شنبه، 30 فروردین 1403
اجتماع
شناسه خبر: 3010
  • 0

نامۀ سرگشادۀ ساکنان منطقۀ بادامک پلدختر از استاندارلرستان

استمداد۱۰۰خانوار منطقۀ بادامک پلدختر از دکتر زیویار استاندار لرستان

استاندار محترم لرستان ! منابع طبیعی پلدختر زمین هائی راکه بیش از ۳۰۰ سال خود و نیاکانمان برروی آنها کشت و زرع کرده ایم ازتملکمان خارج کرده است

به گزارش بالاگریوه حدود یکصد خانوار ساکن منطقه بادامک پلدختر پلاک میانکوه غربی با ارسال نامۀ سرگشاده ای ازملی اعلام شدن زمین های کشاورزی سنددار و آبا و اجدادی شان توسط منابع طبیعی شهرستان از دکتر زیویار استاندار لرستان استمداد طلبیدند.

 

دربخشی ازنامۀ ساکنان پلاک میانکوه غربی ( منطقۀ بادامک) به استاندارجدید لرستان ازاقدام منابع طبیعی شهرستان بعنوان « زمین خواری دولتی » یاد گردیده و آمده است :

 

جناب آقای دکتر زیویار استاندار محترم لرستان ! ضمن عرض تبریک و آرزوی توفیق برای حضرتعالی درسنگرجدیدخدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ومردم خطۀ ولایتمدار و شهید پرورلرستان ،به استحضار می رساند ما امضاء کنندگان ذیل (حدود یکصدخانوار) ساکنین پلاک میانکوه غربی (منطقه بادامک) شهرستان پلدختر لرستان که شامل ۱۱روستای اقماری می باشد، سه چهار سال است بامشکلی جدیدکه شایدبتوان برآن نام « زمین خواری دولتی » نام نهاد  مواجه شده ایم .

 

اهالی روستاهای مذکور نتیجۀ اقدام منابع طبیعی را کوچ اجباری روستائیان به حاشیۀ شهرها، فقر،بیکاری و بدبین نمودن روستائیان ساده دل و حامی نظام و انقلاب نسبت به نظام جمهوری اسلامی دانسته و گفته اند: در این منطقه به علت هم مسیر بودن با بعضی پروژه های ملی و بکاربردن سیاست های غلط جهت سود و منفعت مالی نهادهای دولتی ،مطالبه و حق بسیاری از اهالی این روستاها پایمال می شود، بصورتی که زمین های کشاورزی و باغات این منطقه از طرف نهاد های دولتی بنام احداث پروژه ملی مصادره و اهالی روستا به علت از دست دادن تنها منبع درآمد خود یعنی زمین های کشاورزی مجبوربه کوچ اجباری می شوند وسرانجام این اقدام ظالمانه، بیکاری،فقر،حاشیه نشینی درشهرها، بدبین شدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی و درنهایت بازی باجان ومال مردم این منطقه می باشد.

 

زمین ها و باغات سند دار و دارای مجوزهای زراعی ازطرف جهاد کشاورزی را

که خود و نیاکانمان بیش از ۳۰۰ سال است برروی آنها کشت و زرع می کنیم

از طرف منابع طبیعی شهرستان منابع ملی قلمداد می شود.

 

جناب آقای استاندار !

 

زمین های مذکور بیش از ۳۰۰ سال توسط نیاکان ما و گذشتگان بومی این منطقه کشت و زرع می شده و اکثراً دارای سند مشائی یا قطعی از اداره ثبت اسناد می باشند و بخش اعظمی از این زمینها سال های سال است با مجوز جهادکشاورزی و منابع طبیعی زیر کشت باغات، گیاهان داروئی و ... می باشند اما با این وجود چند سالی است که به دلایل واهی و غیرموجه اسناد و مجوزهای قانونی این زمین ها از طرف منابع طبیعی باطل اعلام می شود و تنها منابع در آمدی و امرار معاش صدها خانوار روستائی این منطقه جزو مراتع و جنگل ها اعلام می شوند ودر این رهگذر بارها برخی از کشاورزانی که می بینند دارو ندار چند صد سالۀ خود و نیاکانشان از دستشان خارج می شود به ستوه آمده ،عنان از کف داده و به فکر اقدام های خطرناک افتاده اند.

 

ساکنان منطقۀ بادامک پلدختر دربخش پایانی شکوائیۀ خود از دکتر زیویار استاندارجدید لرستان استمداد طلبیده و آورده اند: اکنون باعنایت به اینکه حضرتعالی بعنوان نمایندۀ عالی دولت انقلابی ،مردمی و عدالت محورآیت الله رئیسی مسئولیت خدمت به مردم لرستان را پذیرفته اید ،استدعای عاجزانه داریم دستورفرمائید قبل ازبروز هرگونه حادثۀ ناگواری نسبت به پیگیری موضوع و جلوگیری از اجحافی که درحق مردم مظلوم این منطقۀ محروم صورت گرفته اقدام گردد .

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید