جمعه، 31 فروردین 1403
اجتماع
شناسه خبر: 2853
  • 0

سیل پلدختر ومابقی ماجرا

خسارت های سنگین سیل پلدخترو بازدیدشبانۀ نمایندۀ اعزامی دولت

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ساعت 18غروب تا نیمه شب رابه بازدید ،بررسی ابعادتخریب و برآورد خسارت های سیل اخیر شهرستان پلدختر اختصاص داد.

درحالی که خسارت های سیل اخیر درشهرستان پلدختر بیش از 160میلیارد تومان تخمین زده شده است اما رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ساعت 18 غروب تا نیمه های شب را برای بررسی و ابعاد تخریب و برآورد خسارت های وارده به بخش کشاورزی و تأسیسات و زیرساخت های این شهرستان داد.

 

به گزارش بالاگریوه سفرآقای نجارکه به گفتۀ وی با دعوت آقای کاظمی نمایندۀ پلدختر درمجلس و خادمی استاندار لرستان صورت گرفته درحالی از ساعت 18 (غروب) چهارشنبه 6 آذرماه جاری آغاز شدکه به دلیل تاریکی شب امکان مشاهده ابعاد تخریب ها و برآورد دقیق میزان عمق خسارت های سیل درسطح شهرو روستاهای شهرستان عملاًمیسر نبود.

درحالی که به گفتۀ فرماندارپلدختر درگفتگو با خبرگزاری ایرنا خسارت های سیل اخیر درشهرستان 300 میلیارد تومان برآورد شده بود اما پس از حضور اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درپلدختر و بازدیدهای وی درتاریکی شب از محل های خسارت دیده ،رقم خسارت ها به 160 میلیارد تومان تنزل پیداکرد.

 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درپایان بازدیدخود ازروستاهای دردیا،چم گردله،چالۀ هلوش ومسکن مهرپلدخترباحضوردرجلسۀ ستادمدیریت بحران شهرستان درفرمانداری پس ازسخنان آقایان دستیاری فرماندار پلدخترو آقامیرزائی مدیرکل مدیریت بحران لرستان مبنی برخسارت های سنگین بالای 160 میلیاردی سیل به شهرستان پلدختربا بیان اینکه مقام معظم رهبری اعتبار ویژه ای را ازمحل صندوق توسعۀ ملی دراختیاز مادۀ 10 قرارداده اندو ازمحل مواد 10 و 12 اعتبارات خیلی خوبی داریم که باید نمایندۀ شهرستان از طریق سازمان برنامه و بودجه پیگیر باشند اما قول داد که یک میلیارد تومان به پلدختر کمک نماید.

 

اسماعیل نجاربا اشاره به اینکه مسائل سیل پلدختر را به دولت منعکس خواهیم کرد ،افزود: تلاش مان این است که مناطق تخریبی و در معرض تخریب بازسازی یا جابجا شوند.و خسارت های مربوط به احشام تلف شده سبک و سنگین را پس از بررسی و برآوردهای جهاد کشاورزی تامین می کنیم.

 

احداث سدهای چولهول ،بن لار و زال برای مهارسیلاب ها ضروری است

 

نمایندۀ پلدختر درمجلس شورای اسلامی نیز درجلسۀ ستادمدیریت بحران شهرستان باحضور آقای اسماعیل نجارگفت: دیواره های ساحلی کشکان از معمولان تا چم مهر درمعرض سیل است و همواره خطرات وتهدیدات جدی مواجه هستند که اعتبار برای دیوار ساحلی این مناطق باید در نظرگرفته شود.
سیدحمیدکاظمی با بیان اینکه شهرستان پلدختر کوهستانی و محل خروجی روان آبهای لرستان است که با هر بار بارش شدید باران روان آبها شهر و روستاها را در معرض تهدید قرار می دهند افزود:  احداث سدهای چولهول،بن لار و زال ، ایجاد بندهای خاکی و اجرای طرح های آبخیزداری راه علاج کنترل این سیلاب ها و روان آب هاست.
نماینده پلدختر و معمولان اظهارامیدواری کرد به طور ویژه به آسیب دیدگان سیل اخیر و همچنین زیرساخت های تخریب شده شهرستان توجه شود .

 

 

اعتبارات محدود جوابگوی خسارت های استان حادثه خیز لرستان نیست

 

درجلسۀ ستادبحران شهرستان پلدخترمدیرکل مدیریت بحران استان لرستان گفت: به رغم آنکه لرستان یک استان حادثه خیز است اما اعتبارات محدود بوده و اعتبارخاصی به استان اختصاص داده نشده  .

غلامرضا آقامیرزایی به خسارت های سیل اخیر پلدختر اشاره کرد و افزود: دراین سیل بخش کشاورزی ،دامی ومحیط زیستی شهرستان پلدختر ۶۲میلیارد تومان،تاسیسات زیربنایی ،جاده های بین مزارع و ایستگاههای پمپاژ ۴۴میلیارد تومان و زیرساخت های دستگاههای اجرایی ۹۸میلیارد تومان ودرمجموع ۱۶۰میلیاردتومان مجموع خسارات سیل اخیر در پلدختر بوده است که انتظارمی رودبا توجه به ابعاد خسارت ها از محل مادۀ 10 به این شهرستان توجه ویژه شود .

 

 

 

اگرآقای نجار در روز روشن از ابعاد خسارت های سیل بازدید می کرد بهتر بود.

 

نعمت دستیاری فرماندار پلدختر نیز درجلسۀ مدیریت بحران شهرستان با حضور آقای اسماعیل نجارکه درپایان بازدیدهای شبانه ازمحل های آسیب دیده ازسیل و حدودا ساعت  22:30 شب در فرمانداری تشکیل شد گفت :با توجه به اینکه در جریان این سیل راههای عشایری و روستایی ،تاسیسات زیرینایی و شهری و همچنین بخش کشاورزی شهرستان ازسیلاب اخیر خسارت های زیادی دیده اند ،اگر بازدیدجناب آقای نجار ازمحل ها و تأسیسات تخریب شده در روز روشن انجام می گرفت قطعآ حجم خسارات سیل را بهتر حس می کردنداما درعین حال امیدواریم این بازدیدها خروجی اثربخشی برای شهرستان داشته باشد .

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید