جمعه، 10 فروردین 1403
اجتماع
شناسه خبر: 2534
  • 0

حجت الاسلام و المسلمین سوری امام جمعه پلدختر:

نمایندگان لرستان درمجلس فرصت رأی اعتمادبه دولت رابرای رفع محرومیت استان مغتنم بشمارند

امام جمعه پلدحتر : نمایندگان استان لرستان بایدازفرصت رأی اعتماد به دولت مشکلات استان و شهرستان که مهمترین آنها بیکاری جوانان است را مطالبه کنند

به گزارش بالاگریوه حجت الاسلام والمسلمین محمد سوری درخطبه های نمازجمعه این هفته گفت :نمایندگان لرستان درمجلس شورای اسلامی فرصت پیش آمده «رأی اعتمادبه دولت دوازدهم »رابرای رفع محرومیت دراستان وحل بخشی ازمعضل بیکاری مغتنم بشمارندنه اینکه دنبال مطالبات ناچیزی مانندجابجائی ویاانتصاب یک یاچند مدیر باشند.

وی بابیان اینکه معضل بیکاری لرستان  وشهرستان پلدختر رارنج می دهدو کمترخانواده ای پیدا می شود یک یا دو بیکاردرخانه نداشته باشدتأکیدکرد:بهتر این است نمایندگان به جای رایزنی با وزرا برای جابجائی مدیران درراستای تحقق وعده هائی که به مردم داده اند تلاش کرده و ازاین فرصت برای طرح و پیگیری مطالبات مردم استفاده کنند.

«سوری» با اشاره به تقارن هفته دولت وتشکیل کابینه دولت دوازدهم گفت: هفته دولت امسال با اخذ رای اعتماد دولت ازمجلس مقارن شده و دولتمردان ماباید در ساده زیستی،دوری ازتجملگرایی ،تدین وصلابت دربرابراستکبارو استعمارگران ازشهیدان رجائی و باهنرالگو گرفته ونصایح مقام معظم رهبری به ویژه درپرداختن به مشکلات اقتصادی که مردم ازآن رنج می برند را نصب العین خود قرار دهند.

امام جمعه پلدختر اظهارداشت :لرستان استانی مستعد و سرشار ازنعمت های خدادادی است که برای رفع محرومیت از چهرۀ آن نیازمند مدیرانی متعهد ، دلسوز و معتقد به فرهنگ جهادی و انقلابی هستیم.

خطیب جمعه پلدختر درادامه خطبه دوم به 28 مرداد سالروز کودتای ننگین آمریکائی-انگلیسی درسال 1332برای بازگرداندن محمدرضاشاه اشاره کرد و افزود: بعضی ها براین باورندکه صرفا اختلاف بین مصدق و آیت الله کاشانی عامل سرنگونی دولت مصدق بود درحالی که عوامل متعددی دست به دست هم داد تا دولت دکتر مصدق ساقط شود.


وی بی توجهی به نصایح و رهنمودهای آیت الله کاشانی ،اعتماد نابجابه آمریکاوبیگانگان و به تبع آن ازدست دادن پشتیبانی مردم از دولت را مهم ترین دلیل سقوط دولت دکتر مصدق عنوان کرد و گفت: دکتر مصدق که دارای شخصیتی سکولاربا گرایش لیبرالیستی بودبا فاصله گرفتن از آیت الله کاشانی و اعتماد نابجا به آمریکا راه سقوط دولت خودرا هموارکرد.

امام جمعه پلدختر درادامه به 30 مرداد سالروز بزرگداشت علامه مجلسی و آتش زدن مسجد الاقصی به دست صهیونیست ها اشاره کرد و افزود: ازمنظر آموزه های دینی ما مسجد همواره جایگاه مقدسی بوده و انقلاب اسلامی ما ازمسجد و فرهنگ مسجدی آغازشد.


« سوری» مسجد را شورآفرین ،ضدظلم و ستم و سنگر اصلی انقلاب اسلامی و مرکز نشر معارف دینی و انقلابی عنوان کرد و افزود: انقلاب هائی که از مساجد آغاز شده اند هرگز خاموش نشده اند.

وی بابیان اینکه شهدای گرانقدر انقلاب وشهدای مدافع حرم ازجمله شهید محسن حججی پرورش یافتۀ مساجد هستند،خاطرنشان کرد: اسلام نمی پذیردکه مسجد سکولار بوده و نسبت به مسائل پیرامونی خود، مشکلات مردم و ستم قلدران و زورگویان بی تفاوت باشد .

امام جمعه پلدخترباتأکیدبراینکه کسانی که با مساجدعناد دارنددرجبهه صهیونیست ها قراردارند و به استکبارخدمت می کنندیادآورشد: دولتمردان ومسئولان سعی کنند دراستخدام ها ودادن مسئولیت به افراد اولویت را به نیروهای اهل مسجد بدهند.

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید