پنج شنبه، 9 فروردین 1403
انتخاب سردبیر / سیاست / انتخابات
شناسه خبر: 2443
  • 0

پیام قدردانی رهبر معظم انقلاب اسلامی ازمردم به مناسبت انتخابات 29 اردیبهشت :

همگان رابه پایبندی به مسیرانقلاب دعوت می کنم

مقام معظم رهبری: خود وهمگان را به تقوا و تلاش در راه وظیفه‌ی الهی و اجتماعی و پایبندی به مسیر انقلاب که میراث ارزشمند امام خمینی بزرگ و شهدای گرانمایه است دعوت میکنم

به گزارش بالاگریوه به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ؛ درپی حضور پرشکوه و حماسی مردم دردوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا،حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام تشکر و قدردانی صادر و بر نکات مهمی تأکید کردند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:


بسم‌الله الرحمن الرحیم
ملت عزیز ایران
جشن حماسی انتخابات دیروز،‌ باردیگر گوهردرخشانِ عزم و اراده‌ی ملی را در برابر چشم جهانیان به جلوه آورد. مشارکت گسترده و پرشور شما، و هجوم مشتاقانه به مراکز رأی‌گیری، وتشکیل صف های طولانی برای رسیدن به صندوق‌های رأی درهمه جای کشور،وازهمه‌ی قشرهای اجتماعی،نشانه‌ئی آشکارازاستحکام پایه‌های مردم‌ سالاری اسلامی ودلبستگی همگانی به این موهبت بزرگ پروردگاربودوایران وایرانی رادرآزمونِ میدان‌ عمل، سرافراز و روسفید کرد. دیروز با این حضور متراکم و افکندن بیش از چهل میلیون برگه‌ی رأی در صندوقها، نصاب تازه‌ئی در انتخابات ریاست جمهوری پدید آمد و پیشرفت روزافزون ملت ایران را در عرصه‌ی حضور و بروز قدرتمندانه نشان داد. ایران اسلامی بار دیگر بدخواهان و کین‌ورزان و حسودان را عقب نشانید و دل دوستان و تحسین‌کنندگان خود را لبریز از شادی و افتخار کرد. پیروز انتخابات دیروز، شما مردم ایرانید و نظام جمهوری اسلامی است که به رغم توطئه و تلاش دشمنان، توانسته است اعتماد این ملت بزرگ را به طور فزاینده جلب کند و درهردوره درخشش تازه‌ئی نشان دهد. آزمون برجسته‌ی دیروز تنها مشارکت گسترده نبود، آرامش ومتانت ونجابت شرکت کنندگان که امنیت انتخابات راتضمین کرد،نیزبخش مهمی ازاین آزمون خیره‌ کننده بود. همه‌ی قشرها،همه‌ی سلیقه‌ها،همه‌ی گرایشهای سیاسی درکنارهم به صحنه آمدندودوشادوش یکدیگربه نظام جمهوری  اسلامی رأی دادند.
اینجانب با خشوع دربرابرخدای بزرگ، جبهه‌ی سپاس برخاک میسایم، ولطف ورحمت و پاداش شایسته برای ملت ایران مسئلت می‌نمایم و به پیشگاه حضرت بقیة‌الله الاعظم ارواحنا فداه عرض سلام و اخلاص میکنم و نکاتی چند را متذکر می‌شوم :
۱ـ به مردم عزیز،عرض میکنم خدای رابرموفقیت دربرگزاری انتخابات شکرگزاریدوپس ازالتهابِ روزها و هفته‌های پیش از انتخابات، اکنون به اتحاد و اتفاق عمومی بیاندیشیدکه بی‌شک یک عامل مهم استحکام و اقتدارملی است. همه درزیر سایه‌ی نظام جمهوری اسلامی وفرزندان این میهنِ سرافرازید،بکوشید تا سهم خود از وظیفه‌ی پیشبرد کشور به سمت هدفهای بزرگ را بشناسید و دنبال کنید. برآمدن همه‌ی آرزوهای ملی در گرو چنین اندیشیدن و چنین عمل کردن است.
۲ـ به رئیس جمهور محترم و همه‌ی کسانی که در دولت آینده شرکت خواهند داشت سفارش و تأکید میکنم که کار و تلاش پرانگیزه و اندیشیده وجوانانه را برای برطرف کردن مشکلات کشوردرپیش گیرند ولحظه‌ئی ازاین خط مستقیم غفلت نکنند.رعایت قشرهای ضعیف، توجه به روستاها و مناطق فقیر، درنظرگرفتن اولویتها، برخورد با فساد و با آسیبهای اجتماعی ، باید درصدربرنامه‌ها قرارگیرد.
۳ـ عزت ملّی و رعایت حکمت در ارتباطات جهانی و اهتمام به اقتدار بین‌المللی نیز ازجمله‌ی اولویتهای مدیریت انقلابی و اسلامی است.
۴ـ لازم میدانم از یکایک آحاد شرکت کننده در انتخابات و نیزکسانی که درترغیب آنان به این وظیفه نقش آفریدند تشکر کنم، بویژه مراجع معظم و علماء اعلام و نخبگان دانشگاهی وسیاسی و فرهنگی و هنری.
۵ ـ لازم میدانم از حضرات نامزدهای ریاست جمهوری نیزکه در این روشنگری و شورآفرینی برای انتخابات تأثیر جدّی برجای نهادند تشکر کنم.
۶ـ لازم میدانم از همه‌ی دست اندرکاران اجراء و نظارت انتخابات ریاست جمهوری و نیز انتخابات شوراهای شهر و روستا که متحمل زحمات طاقت فرسا شدند تشکر کنم.
۷ـ لازم میدانم از حافظان امنیت انتخابات و نیز از رسانه‌ی ملّی که انتخابات پرشور، مرهون تلاش شبانه‌روزی و هنرمندانه‌ی آنان است سپاسگزاری کنم.
۸ ـ درپایان، خود وهمگان را به تقوا و تلاش در راه وظیفه‌ی الهی و اجتماعی و پایبندی به مسیر انقلاب که میراث ارزشمند امام خمینی بزرگ و شهدای گرانمایه است دعوت میکنم و شادی روح و علو درجات آنان را از خداوند متعال مسالت می‌نمایم.
والسلام علیکم و رحمة‌الله
سیّدعلی خامنه‌ای
سی‌ام / اردیبهشت‌ماه / ۱۳۹۶

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید