شنبه، 1 اردیبهشت 1403
جهاد و مقاومت
شناسه خبر: 2265
  • 0

درجلسۀ شورای ترویج فرهنگ ایثارو شهادت مطرح شد

شهرداری پلدختربرای تعویض تابلوهای تمثال شهدابودجه ندارد !

علیرغم گذشت حدود 5 ماه از مصوبۀ شورای ترویج فرهنگ ایثارو شهادت شهرستان ، شهرداری پلدختر هنوز اقدام به تعویض تابلوهای تمثال شهدا نکرده است

نماینده شهرداری پلدختردرجلسه شورای ترویج فرهنگ ایثاروشهادت گفت:تعویض تمثال شهدابرای شهرداری امکان پذیرنیست .


به گزارش بالاگریوه صبح امروز جلسۀ شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان پلدختر درسالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر برگزارشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختردراین جلسه ثبات و ماندگاری نظام اسلامی را ثمرۀ خون مطهر شهدا عنوان کرد و افزود:ایثار و شهادت یک فرهنگ متعالی و نتیجه والاترین ارزشهایی است که یک انسان می تواند به آن دست یابد.


فریدون کریمی فر بابیان اینکه باورهای دینی را بایددررأس امورقراردادو آنهارادرجامعه ترویج داد،خاطرنشان کرد:فرهنگ ایثارو شهادت یکی ازغنی ترین ارزشهای فرهنگ شیعی است که باعث ماندگاری اسلام و نظام اسلامی شده است.

وی یادآورشد :کسانی که جلوه های فرهنگ ایثارشهادت را درطول انقلاب اسلامی درک کرده اند دردفاع مقدس جانانه از انقلاب و نظام دفاع کردند.

«کریمی فر» با اشاره به اینکه اگرفرهنگ ایثارو شهادت وآن ایثارگریها نبودشایدسرانجام دفاع مقدس به شکل دیگری رقم می خوردتصریح کرد:برهمین اساس شهدا برگردن ماحق دارندو باید درراه ترویج فرهنگ ایثاروشهادت قدم برداریم.

دراین جلسه رئیس بنیاد شهیدوامور ایثارگران پلدخترگفت :بزرگترین کارشهداگذشتن ازگرانبهاترین دارائی خودبرای کشور و نظام بود .

فریدون کاوه بااشاره به اینکه شهدای کربلادریک نیم روزکاری کردندکه بعداز1400سال همچنان زنده وماندگاراست افزود:از آنجاکه نسل سوم وچهارم درراه هستندما وظیفه داریم خاطرات شهدا را برایشان یادآوری کنیم تا فرهنگ ایثارو شهادت همواره پویا و زنده بماند.


رئیس بنیاد شهیدو امور ایثارگران پلدختریادآورشد:چندین ماه است که تمثال شهدای شهرستان را به شهرداری تحویل داده ایم تا درسطح شهرستان تعویض ونصب نماید که تاکنون اقدامی نشده است.


دبیرستادامربه معروف ونهی ازمنکرشهرستان نیزدراین جلسه بابیان اینکه حتی اگرکوچه های شهرماآسفالت نداشته باشد،اولویت کاربایدشهدا باشند،افزود:بایدپیگیری جدی برای یادمان شهدا و مرکزی که خاطرات رزمندگان درآنجا بازگو شودصورت گیرد .


علی محمدگنجی باتأکیدبرضرورت بهره مندی از رزمندگان دوران دفاع مقدس درروایتگری واینکه ماندگاری شنیدن خاطرات شهداوصحنه های جنگ اززبان رزمندگان بیشتراست.افزود:باید فضاجهت برگزاری مراسمات شبی با شهدا و روایگری رزمندگان مهیا شود.


دراین جلسه همچنین « بابائی» نماینده شهرداری پلدختر درخصوص تعویض تصاویر شهدا درسطح معابر وخیابان های شهر که قبلامقررشده بود توسط شهرداری انجام بگیرد،گفت :شهرداری پلدختربه علت کمبود اعتبارنمی تواندتصاویرشهدا راتعویض کند و چون اجرای این طرح بالغ بر 100میلیون تومان هزینه دارد ،برای شهرداری پلدختربه تنهائی امکان پذیر نیست.


گفتنی است در بند1مصوبات صورتجلسه 95/4/14 شورای ترویج فرهنگ ایثارو شهادت شهرستان پلدختر که به امضاء شهردار نیز رسیده ،آمده است :

« مقررگردیدشهرداری پلدختر با توجه به اینکه متولی مبلمان شهری می باشدنسبت به تعویض تابلوهای تصاویر شهدا درسطح شهراقدام نماید.»


همچنین شهردارپلدخترطی نامه ای درتاریخ 95/5/3به فرمانداری شهرستان اعلام می نمایدتعویض تابلوهای تصاویر شهدارادردستورکارقرارخواهد داد.

دسته بندی: جهاد و مقاومت
تبلیغ

نظرات

    • شهروند پلدختری
    • 24 آذر 1395 18:30
    • 0
    اگر میخواهید یاد شهدا فراموش نشودمسولالن با خدمت صادقانه وباوحدت دست به دست هم دهندوبا تلاش بیکاری را ریشه کن کنن تا شهدا خوشحال شوندبانصب بنر چه دردی دوا میشوداعضای شورا شهر همه حقوق بگیرهستند، دوماه ازشهرداری حقوق نگیرنن هزینه بنر شهدا کنند
    • رئیس بنیادشهید و ایثارگران پلدختر
    • 24 آذر 1395 14:47
    • 0
    باسلام
    هشتم ديماه جلسه استانداربا كاركنان ومديركل بنيادهست شايدبتوانم مبلغي را ازاستان بگيرم هرچند بنيادجزمصوبات نبوده ولي تلاش خودم را خواهم کردبخاطر آبروي شهر كه بدون عكس شهدا زيبايي ندارد .
     
    • فرزند جانباز
    • 24 آذر 1395 13:24
    • 0
    باتشکر ازمدیریت سایت که نسبت به مسئله شهدا و ایثار دغدغه دارد و این مطلب را به اشتراک گذاشته اندو امثال این دوستان برای احقاق حق خانواده های شهدا و جانبازان دررسانه ها لازمه شهرستان می باشد 
    • عزت بیرانوند
    • 24 آذر 1395 12:27
    • 0
     
    سلام
    دررابطه باساماندهی گلزارشهداویادمان شهدای گمنام به خاک آرمیده دردل مله کوه و تعویض تابلو عکسهای شهدای گلگون کفن شهرستان پلدختر دربلوار خیابان امام خمینی(رض )
     بحث اینه که چرا وقتی اداره یا نهادی موظف به انجام اینکار است کوتاهی میکند؟
    چرا این کار مهم را چندساله در راس کارهایشان قرار نداده اند؟
    چرا هرسال بنردرسطح شهر نصب میکنند و اولویتهای آن سال برای اقدام رادرمعرض دید مردم قرارمیدهندولی اثری ازگلزار شهداوشهدای گمنام وتابلوعکسهای شهدادراولویتهای آنها نیست؟
    تاکی ایثارگران وخانواده های شهدا و فرزندان شهدا بایدغصه بی تدبیری و قصور این مسئولین شهرستان را بخورند؟
    کسری و نبود بودجه برای هر طرح و برنامه ای شاید قابل قبول باشد ولی برای امور مربوط به شهدا این بهانه قابل قبول نیست
    یادراین زمینه اقدام کنند و دغدغه های ایثارگران را رفع کنند یا استعفا بدهند
    تا شخص دیگری این کارهای ارزشی را انجام دهد
    کجایند مردان بی ادعا که در شهر غریبند؟
    • حامیام ولایت
    • 24 آذر 1395 08:54
    • 0
    آقای اکبری ،فک‌کنم جنابعالی حتی خدمت مقدس سربازی هم نکرده ایی اونوقت برا چندرغازی بودجه دربرابر شهدا .....میگیری و روحیه ی فرزندانشان را جریحه دار میکنی؟ واقعا برای شما و طرز. صحبت کردنتون بی نهایت متاسفیم
    • فرزند شهید
    • 24 آذر 1395 08:42
    • 0
    با عرض سلام  خدمت مدیریت محترم سایت در خصوص صحبتهای آقای شهردار  باید به آقای اکبری بگویم که مثال شما بسیار غیر کارشناسانه می باشد و اینکه جنابعالی الگوی خود را شهرداری معمولان قرار داده ایدکه زیر مجموعه شهرستان پلدختر می باشد شما با این پاسخ صورت مسئله را پاک میکنید چون نصب بنر برای اعلام خبر مرگ افراد یا اطلاع رسانی های مقطعی می باشد نه  اینکه تصاویر شهدا بر روی آن نصب شود مگر چقدر هزینه این تصاویر می باشد بسیاری از هزینه های اضافی را کم کنید و به این مهم رسیدگی کنید الگوی خود راعوض کنید و بجای معمولان  شهرهای اصفهان و وشیراز و غیره را الگو قرار دهید تا این شهر ابتدایی ترین حقوق شهروندان خود را داشته باشد شهر پلدختر  هنوز پیاده رو مناسب در مرکز شهر برای عابران ندارد .
    • فرزند شهید
    • 24 آذر 1395 08:31
    • 0
    شهردار محترم نصب یادبود تمثال شهدا در تمام ایران از جمله برنامه های شهرداری است که با هدف گرامیداشت شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی انجام می شود. وظیفه ی ساخت و نصب تمثال شهدا با شهرداری است که نمیدانیم چرا تا کنون در این خصوص و برای بهسازی تمثال رنگ باخته ی شهدا در شهرستان پلدختر کاری انجام نشده است. نصب تمثال با یک بنر زیبنده ی شهدا و شهر نیست. شهدا حق زیادی به گردن ما دارند و شهردار باید نسبت به این مهم اقدام نماید. در پایان از زحمات کارکنان خدوم بنیاد شهید در جهت پیشبرد اهداف ایثار و شهادت کمال تشکر را دارم.
    • مهدی
    • 23 آذر 1395 23:50
    • 0
    ایشون باید اول مجوزشو دستورشو وتاییدیشو از... و ... بگیرن بعد به مر قانون عمل کنن
    • سرباز ولایت
    • 23 آذر 1395 22:49
    • 0
    با سلام.جناب آقای اکبری شهردار محترم. ایجاد المانهای شهری از وظایف شهرداری می باشد بخصوص در دومین شهر شهیدان کشور باید تمثال شهدا در معابر نصب شود و بنیادشهید در این زمینه هیچ بودجه یا وظیفه ای برایش تعریف نشده است لطفا توپ را به زمین بنیاد شهید نیندازید.نصب تمثال شهدا در معابر از وظایف شهرداریهاست دوم اینکه گفته اید عکسها را بصورت بنر نصب خواهید کرد بنظر شما مدت زمان ماندگاری بنر چقدر است؟از درآمد فروش مغازه ها و زمین جنب ترمینال هزینه کنید و در شان شهدا تمثال شهدا را نصب کنید اما نه بر روی بنرکه یکماه دیگر باید دوباره کاری شود مدیون خون شهدا هستید اگر بخواهید در حق شهدا اجحاف کنید فرزندان شهدای پلدخترازشهرداربدلیل بی توجهی به تعویض تابلوهای تمثال پدران شهیدشان شدیدا گلایه مندهستند و‌ اظهار میدارند خیلی از ایده هایی که دراین خصوص قبلا روی کاغذ آمده ، در عمل مغفول مانده است . براساس مصوبه فرمانداری می بایست شهرداری تمثال وتندیس تابلوهای شهدای بزرگوار که در وسط بلوار اصلی نصب شده اند را تعویض نماید، اما چرا تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است ، چند بار باید این مسئله به شورا و شهرداری گوشزد شود تا اجرایی شود ؟ فرزندان شهدا با انتقاد شدید از بی تفاوتی برخی از مسئولین شهرستان نسبت به یادمان و گلزار شهداء اظهار می کنند واقعا جای تاسف دارد وقتی انسان تابلوهای رنگ و رو رفته شهدای شهر واین منظره نابسامان را مشاهده میکند شرمنده شهدا میشود. درحالیکه در بیشتر شهرها برنامه های بزرگ در شورای شهر مطرح میشود و کلید همه ایده های مهم در این نهاد زده میشود اما باید در پلدختر تاسف خورد که شهردار رسما اظهار میدارد شهرداری بودجه ای برای تعویض تابلوهای شهدا ندارد و قطعا ارزش تعمیر و تخصیص بودجه برای کشتارگاه گاو وگوسفند مهم تر است از تعویض تابلوهای شهدا ، چرا که مسله کشتارگاه گاو وگوسفند مثل تعویض ثمثال شهدا ، از نظر شهردار مغفول نمانده است. فرزندان شهدا از نبود المان و نمادهای سرداران شهید در میادین و بلوارهای شهر انتقاد شدید دارند و بر اساس مصوبه قبلی فرمانداری می بایست شهرداری مکان هایی را در وسط بولوارها مشخص کند تا تمثال و تندیس شهدای بزرگوار نصب شوند اما چرا تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است ، چند بار باید این مسئله به شورا و شهرداری گوشزد شود تا اجرایی شود. متاسفانه دو نهاد عریض و طویل ما بر روی تابلوی شهدادر ورودی شهر جر و بحث می کنند و هیچکدام حاضر به رسیدگی آن نمیشوند آن وقت می خواهیم طرحی به این گستردگی و هزینه بر پیاده کنیم . متاسفانه شهردار تنها بخاطر تبلیقات و بهره برداری سیاسی فقط در حد شعار از اجرای این طرح استقبال کرد آنهم فقط روزی که قرار بود این کار تنها روی کاغذ پیاده شود ولی در عمل فراموش شده است ودلیل عدم موفقیت امروزی طرح ، عدم مدیون دانستن شهردار به شهداست ،درغیراینصورت ...شخص شهردار علنا نمی گفت شهرداری برای شهدا بودجه ندارد!!! امیدواریم ماحصل این اطلاع رسانی منجر به ادعای دین شهردار به خون پاک شهدا شود و نتیجه مطلوب برای تعویض تمثال شهدای داخل بلوار شهرستان پلدختر گردد.
    • عقیل علیزاده فرزند شهید علیزاده
    • 23 آذر 1395 21:52
    • 0
    باسلام .جناب اقای اکبری شما میدونید شهدا چقدر ارزش دارن که میگید بنر بزنید ایا شما میدونید اگه شهدا نبودن شما هم پشت اون میز نمی موندید ایا شما میدونید اگر شهدا نبودن ایران هم نبود واقعا جای تاسف داره که پلدختر که معروف به هویزه ثانی است این چنین شهرداری دارد
    • مدیرمسئول
    • 23 آذر 1395 17:42
    • 0
    واکنش شهردارپلدختربه خبرسایت بالاگریوه
    شهردار پلدختر به خبرسایت بالاگریوه واکنش نشان داد
    متن جوابیه آقای جهانگیر اکبری به شرح زیر است : 
    ضمن اداي احترام به مقام شامخ شهداي عزيز به استحضارمي رساندكه شهرداري پلدخترعليرغم تنگناي مالي شديداين آمادگي راداردكه نسبت به تعويض تابلوهاي تمثال مبارك شهدااقدام نمايد،اماباتوجه به اينكه هزينه تعويض اين تابلوهابرابراستعلامات بعمل آمده بالغ بريك ميليارد ودويست ميليون ريال مي باشد واين امر نيازمند اخذمجوزات قانوني وپايدارنمودن دربودجه سال ١٣٩٦ميباشد،لذا پيشنهاد گرديدتاحصول اين نتيجه عكس شهداي عزيزبرروي بنرهاي مخصوص چاپ ودر روي تابلوهاي موجودنصب گردد(همانند اكثرشهرداريها نظير شهرداري معمولان)اما عزيزان بنياد شهيد تاكنون حاضر به همكاري دراين زمينه نشده اند.

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید