جمعه، 10 فروردین 1403
اجتماع
شناسه خبر: 1997
  • 0

رئیس دادگستری پلدختر درنشست با خبرنگاران :

بیشترین پرونده ها مربوط به طلاق وعلت 70درصدطلاق ها اعتیاداست

رئیس دادگستری پلدختر گفت: ۱۵تا۲۰درصد ازدواج ها به طلاق منجر میشود و طبق بررسی ها عامل اصلی طلاق های امروزی اعتیاد به مواد مخدر می باشد


رئیس دادگستری پلدختر گفت: ۱۵تا۲۰درصد ازدواج ها به طلاق منجر میشود و طبق بررسی ها عامل اصلی طلاق های امروزی اعتیاد به مواد مخدر می باشد.

به گزارش بالاگریوه بیژن سوری در نشست باخبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه ضمن گرامیداشت یادو خاطره شهدای هفتم تیر ودررأس آنها آیت الله شهیددکتر بهشتی افزود: شهید سید فخرالدین رحیمی نماینده مردم پلدختر درمجلس شورای اسلامی ازجمله شهدای ۷تیر ماه میباشدکه توسط  عوامل استکبار جهانی آمریکا و صهیونیزم بین المللی در بمب گذاری دفترحزب جمهوری اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

سوری دراین نشست خبری برنامه های دادگستری شهرستان رادرهفته قوه قضائیه ، دیدارقضات و کارکنان دادگستری با امام جمعه، حضور در گلزار شهدا با حضور اعضا شورای تأمین و شورای اداری،قضات، کارکنان و اعضاشورای حل اختلاف، دیداربا خانواده های شهدا، بازدید از شورای حل اختلاف با حضورامام جمعه، حضوردسته جمعی کلیه پرسنل دادگستری وادارات تابعه و شوراهای حل اختلاف در نماز جمعه،برگزاری نشست با موضوع تعامل دستگاه قضایی ونیروهای نظامی وانتظامی و امنیتی و همچنین برگزاری یادواره شهدای هفتم تیردر مسجد جامع عنوان کرد.


رئیس دادگستری شهرستان پلدختر تعداد پرونده های وارده به دستگاه قضائی شهرستان دربازه زمانی تیرماه سال گذشته تا امروز را  ۱۳هزار و دویست مورد عنوان کرد و افزود: از این تعدادتقریباً  ۴۰۰۰ مربوط به شورای حل اختلاف میباشد.


وی افزایش  جمعیت نسبت به سال گذشته را یکی از دلایل  آمار بالای پرونده های قضائی شهرستان دانست وتصریح کرد: علیرغم افزایش نسبی پرونده ها، اما خوشبختانه سازش نیز افزایش یافته به طوری که ۲۵درصد پرونده ها به سازش در همان اول منجر میشود و مختومه می شوند.


رئیس دستگاه قضا درپلدختر پرونده های تصادفات، درگیری و اختلاف ملکی درشهرستان را به ترتیب در رتبه های اول تا دانست و افزود: پرونده های بدهی بانکی به دلیل خشکسالی و مشکلات اقتصادی روبه رشد است.
 
وی گفت : مدت رسیدگی به پرونده ها در دادسرا ی شهرستان تقریبا به روز است مگر پرونده هایی که به دلیل استعلام ها و فرایند خاص به مدت زمان بیشتری نیاز داشته باشند.


بیژن سوری تصریح کرد: بیشترین پرونده ها ی دادگستری شهرستان به موضوع طلاق مربوط می شود که بین ۱۵تا۲۰درصد می باشد و به این معنی است که  از هر ۵ ازدواج یک ازدواج به طلاق منجر میشود و طبق بررسی  های دقیق عامل اصلی طلاق های امروزی اعتیاد به مواد مخدر می باشد.


رئیس دادگستری پلدختر ریشه اصلی ۷۰درصد از طلاق ها را اعتیاد به مواد مخدر عنوان و خاطرنشان کرد: باید ریشه این مشکل را که بیکاری ، فقر ،مشکلات اقتصادی و نداشتن آگاهی خانواده می باشند را ازبین برد.

وی  امنیت را ضرورتی اجتناب ناپذیر درراستای سرمایه گذاری عنوان کردوگفت: دستگاه قضائی شهرستان در راستای بستر سازی برای اجرای اقتصاد مقاومتی نهایت تلاش خود را بعمل آورده به طوری که با تلاش و همکاری نیروهای امنیتی و انتظامی و قضایی شهرستان پلدختر امن ترین شهر استان میباشد و هرکجا امنیت داشته باشد قطعاسرمایه گذار ورود پیدا خواهدکرد .

رئیس دادگستری پلدختر با اشاره به اینکه در سفر سال گذشته رئیس قوه قضائیه به استان لرستان مصوب شد که ساختمان  یک دادسرا در پلدختر راه اندازی شود خاطرنشان کرد: زمین این دادسرا بعداز رفع مشکلات درکنار پل شهدای دولت تهیه شده و به زودی ساخت این ساختمان آغاز خواهد شد .


 بیژن سوری بابیان اینکه مشکل کمبود قاضی و نیزمنازل سازمانی قضات وکارکنان مرتفع گردیده گفت : با پیگی رهای انجام گرفته و موافقت مسئولان قضائی استان مشکل  پزشکی قانونی شهرستان برطرف و دکتر فرمانی ۶ روز درهفته به کار پزشکی قانونی رسیدگی می کند.

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید