سه شنبه، 28 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 1792
  • 0

علیرغم نظر مثبت مراجع چهارگانه :

حمید رسائی توسط هیأت اجرائی تهران رد صلاحیت شد

هیأت اجرایی انتخابات تهران که ریاست آن با فرماندارتهران است، درآخرین جلسه خود که درساعات پایانی فرصت اظهارنظر هیأت های اجرایی (یک شنبه شب 13 دی ماه)، حمید رسایی، نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس را در حالی که استعلامات وی از مراکز چهارگانه مثبت بود، رد صلاحیت کرد

به گزارش بالاگریوه به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام حمیدرسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی درسایت شخصی خود اعلام کرد که در هیات‌های اجرایی انتخابات تهران رد صلاحیت شده است.
 
متن این یادداشت به شرح زیر است:
 
هیأت اجرایی انتخابات تهران که ریاست آن با فرماندار تهران است، در آخرین جلسه خود که درساعات پایانی فرصت اظهارنظر هیأت های اجرایی (یک شنبه شب 13 دی ماه)، حمید رسایی، نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس را در حالی که استعلامات وی از مراکز چهاراگانه مثبت بود، رد صلاحیت کرد! دلیل این رد صلاحیت بر اساس مستندات کذب ارائه شده از طرف هیأت بدوی تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری بوده است که ریاست آن با اشرفی اصفهانی است.
 
نکته جالب توجه این است که اشرفی اصفهانی سال گذشته درمصاحبه با یک رسانه همسو بادولت به شکل ناشیانه ای ازاین پروژه خبرداده بود. وی در تاریخ 7 بهمن 93 طی مصاحبه باسایت خبرآنلاین، اعلام کرد: «دو نماینده مجلس هستند که به دلیل تخلفات گسترده برای آنها پنج و ده سال محرومیت از خدمات دولتی صادر کرده ایم... طبق قانون این دو نفر نمی توانند در پست های کلیدی قرار بگیرند حتی نمی توانند دیگر نماینده مجلس شوند چون این حکم ما برای آنها نوعی سوءسابقه محسوب می شود.»
 
 عجله او برای این خود شیرینی، باعث شدتا چندروز بعددر تاریخ 13 بهمن 93 در مصاحبه با روزنامه شرق نیز بگوید: «دو نماینده مجلس داریم که چون تخلفات آنها خیلی سنگین بوده، برای آنها محرومیت از پست های دولتی صادر شده... اینها فقط تا پایان این دوره می توانند در مجلس باشند و این پرونده برای دور بعد، روی صلاحیت آنها تاثیر می گذارد.»

 


همه این اظهارات اشرفی اصفهانی که باعث شدتارسایی از وی به دادگاه شکایت کند اولا درباره یک رأی بدوی بودکه هنوز درهمان هیأت تخلفات هم قطعی نشده بودو ثانیا مستندبود به موضوع «تخلف اداری» درجابجایی مبلغ حدود 300 میلیون تومان که بعداز ثبت درسیستم اداری دردفعات مختلف طی دو سال ازیک «حساب غیردولتی» به «حساب دولتی» آن هم جهت پرداخت حقوق نیروهای شرکتی اداره ارشاد قم جابجا شده بودکه البته این مبالغ پس ازتأمین اعتبارات دولتی مجددابه حساب غیردولتی (انجمن نمایش) عودت داده شده بود امااز آنجاکه این اقدام خلاف مقرارت بودبه عنوان تخلف توسط سازمان بازرسی گزارش شده بود.
 
جالب تراینکه پرونده موردپیگیری نهادریاست جمهوری دولت آقای روحانی درمورخ 30/10/88 طی نامه شماره 2341/34 بعنوان یک تخلف اداری توسط سازمان بازرسی استان قم جهت رسیدگی به دادگاه ویژه روحانیت وهیأت تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری وقت (در دولت دهم) ارجاع داده بودکه درهمان زمان بابررسی پرونده در دادگاه ویژه روحانیت کلاسه 88/956/و/1 موضوع مورد رسیدگی قرار گرفت وطی دادنامه شماره 92114230026 مورخ 18/9/92شعبه دوم دادگاه تجدید نظرویژه روحانیت از آنجا که بدون قصد سوء و بدون حیف ومیلی دربیت المال صورت گرفته بود موجب تبرئه رسایی و صدور قرار موقوفی تعقیب برای او شد و بالطبع این پرونده در هیأت تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری در دولت گذشته نیز بایگانی شد.
 
اما حمید رسایی درحالی توسط عناصر دولت آقای روحانی در فرمانداری تهران ردصلاحیت شده است که نه تنها پاسخ استعلامات وی از مراکز چهارگانه مثبت بوده بلکه وی گلیه مستندات اشاره شده را طی یک نامه رسمی در روزهای گذشته و پس از ثبت نام در انتخابات تحویل فرمانداری تهران دادامابرخی چهره های سیاسی که در فتنه و کودتای سال 88 نقش جدی داشته اند، ازجمله فردی که در محل تحت مدیریت وی اسلحه کشف شده بودودراستعلامات ارائه شده توسط مراکز همین دولت، صلاحیت آنها برای انتخابات ردشده است،توسط فرمانداری تهران تأیید شده اند! حتی افرادی با سابقه شرابخواری و مشهور به فسق و فجور نیز که قلم از ذکر آنها شرم دارد، توسط هیأت اجرایی تأییدصلاحیت شده اند!مقام معظم رهبری امروز تأکید کرده بودند که رد صلاحیت و تأیید صلاحیت بی مورد و غیرقانونی، مصداق خیانت در حق الناس است.
 
براساس اطلاعات دریافتی ازدرون فرمانداری تهران، رد صلاحیت رسایی موضوعی نبوده که این رده ها درباره آن به تنهایی تصمیم گرفته باشند بلکه این مطالبه جدی برخی چهره های خاص سیاسی و مدیریتی بوده است.
 
گفتنی است که طی سال گذشته و امسال، رسایی چند وزیر دولت یازدهم رابه مجلس کشاندوباعث شدتاآنهابه دلیل عملکردضعیف شان ازنمایندگان ملت،کارت زرد بگیرندازجمله وزیراقتصادرابه دلیل افت شاخص بورس و ضرر و زیان های هنگفت سهامداران خُردو نعمت زاده، وزیر صنعت رابدلیل وضعیت اسفبارصنعت وهمزمانی عضویتش درهیأت مدیره ومدیر عاملی 19شرکت خصوصی که اکثرآنها مربوط به پتروشیمی ها بود، همچنین وزیر راه و شهرسازی را به دلیل عدم تحقق وعده ها در باره مسکن مهر و وزیر ارشاد را بدلیل برخوردهای تبعیض آمیزبارسانه های منتقد.علاوه براین نطق های رسایی درصحن علنی و تذکرات او باعث شده بود تا تیم رسانه ای وتخریبی برای حذف وی تشکیل شود.به زودی اخبارمهمتری درباره پشت پرده های این اقدامات دولت مدعی قانونمداری ازطریق نماینده تهران اعلام می شود.
 
لازم به ذکر است که آقای روحانی واصلاح طلبان، پیش ازاین دربرداشتی غلط، اعلام می کردندکه نظارت استصوابی و ردصلاحیت کاندیداها کاردرستی نیست و بایداجازه داده شودتامردم در باره کاندیداها نظر بدهند! محمدحسین مقیمی، رئیس ستاد انتخابات کشورو معاون وزیرکشور،درانتخابات سال 88 مسئول ستاد انتخابات میرحسین موسوی بود.وی در این ایام به بنیاد باران رفت و آمدداردو همچنان به دیداریکی ازسران فتنه می رود. مقیمی دراولین حضورتلویزیونی خودپس ازانتصاب،رسما اعلام کرد که یک اصلاح طلب است اما درانتخابات طبق قانون عمل خواهد کرد!
 
رسایی در روز ثبت نام وقتی یک ازرسانه های دولتی ازاودرباره احتمال رد صلاحیتش سئوال کرده بود،پاسخ داد:دلیلی برای رد صلاحیت خودم نمی بینم اما اگر ردصلاحیت شوم مثل برخی ازچهره هایی که در فتنه 88 بودند و الان در دولت یازدهم مسئولیت دارند، نه شیشه مغازه مردم را می شکنم، نه بانکی را آتش می زنم، نه به مسجد لولاگر و عزاداری امام حسین تعرض می کنم و نه چادر از سر زنان ایرانی می کشم و نه مثل فائزه هاشمی زیر پل کالج ساندویچ می خورم، طبعا مطابق قانون اعتراض می کنم و پرده از چهره نفاق کنار می زنم.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید