جمعه، 10 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 1765
  • 0

تذکر نماینده خرم‌آباد به رئيس‌جمهوردرخصوص آسیب رسانی به قلعه فلک الافلاک :

استاندارلرستان درراستای دستور رهبری و خواست مردم حرکت کند

بالاگریوه - "ابراهیم آقامحمدی" نماینده مردم خرم‌آباد و چگني درمجلس شورای اسلامی طی تذکری کتبی به رئیس جمهور؛ جلوگیری ازآسیب‌رسانی به قلعه تاريخي فلک‌الافلاک خرم‌آباد توسط برخي مسئولين به بهانه ورود بخش خصوصي را خواستار شد.

به گزارش بالاگریوه   یکشنبه هفته جاری ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم‌آباد و چگني در مجلس شورای اسلامی طی تذکری کتبی به رئیس جمهور؛ جلوگیری از آسیب‌رسانی به قلعه تاريخي فلک‌الافلاک خرم‌آباد توسط برخي مسئولين به بهانه ورود بخش خصوصي را خواستار شد.
"ابراهیم آقامحمدی"، نماینده مردم خرم‌آباد و چگني در مجلس شورای اسلامی طی تذکری کتبی به رئیس جمهور؛ جلوگیری از آسیب‌رسانی به قلعه تاريخي فلک‌الافلاک خرم‌آباد توسط برخي مسئولين به بهانه ورود بخش خصوصي را خواستار شد که در صورت ورود اين افراد و ساخت و ساز آن‌ها، ثبت جهانی قلعه و دره‌ي خرم‌آباد از حیّز انتفاع ساقط خواهد شد.
 وی در این تذکر آورد:
«قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد درّ گران‌بهایی از میراث گذشتگان این مرز و بوم است که قدمت آن به عهد ساسانیان بر می‌گردد. قریب 50 سال قبل به شماره 883 ثبت ملی شده لیکن تا کنون به علت فراهم نبودن شرایط، ثبت جهانی نشده است. با پیروزی انقلاب اسلامی این بنای کهن مورد توجه رهبر معظم انقلاب (‌دام ظله) قرار می‌گیرد. معظم له جهت قرار گرفتن این میراث گران‌بها در جایگاه واقعی خویش، چنین دستور می‌فرمایند: "تمامی عرصه (‌اطراف قلعه) آزاد بشود و در اختیار میراث فرهنگی جهت تبدیل به فضای فرهنگی قرار گیرد."
در پی دستور رهبری، مجلس شورای اسلامی در سال 1382 تصویب بودجه جهت پرداخت به اشخاص حقیقی و حقوقی جهت آزادسازی عرصه قلعه را مصوب نمود که به دلایل نامعلوم این بودجه تا کنون به صورت کامل تخصیص پیدا نکرده است.
با پی‌گیری‌های به عمل آمده توسط استاندار سابق لرستان، بخش‌های آزاد شده عرصه قلعه را در راستای دستور رهبری در اختیار میراث فرهنگی جهت ساخت موزه باستان‌شناسی قرار گرفت.
اخیراً شاهد هستیم که استاندار فعلی لرستان به جای تلاش برای آزادسازی بقیه‌ي عرصه و قرار دادن آن در اختیار میراث فرهنگی، با مکاتبات با رئیس میراث فرهنگی کشور، در صدد واگذاری بخش آزاد شده‌ي قبلی به نام ورود بخش خصوصي جهت ساخت هتل 5 ستاره برای خارجیان برآمده است، که این امر ثبت جهانی قلعه را از بین می‌برد و اهداف ترسیم شده در دستور رهبری را کان لم یکن می‌نماید.
 طبیعتاً ادارات، نهادها و اشخاص ساکن عرصه این حق را به خویش می‌دهند که آن‌جا را ترک نکنند تا به دست دلالان بیفتد. این اقدام استانداري لرستان مورد اعتراض قاطبه مردم خرم‌آباد و لرستان بوده و آن را بر نمی‌تابند. لذا از حضرت‌عالی تقاضا داریم دستور فرمائید این اقدام استاندار کان لم یکن و استاندار در راستای دستور رهبری و خواست مردم حرکت کند.»
ابراهيم آقامحمدي/ نماينده مردم خرم‌آباد و چگني              ارسال کننده  : مسعود فرج الهی ، مجلس شورای اسلامی

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظرات

    • لر
    • 3 دی 1394 00:31
    • 0
    حوزه انتخابیه ام خرم اباد نیست ولی هر شخصی قصد خیانت در ارای اقا محمدی داشته باشد خیانت به این مردم ولایت مدار کرده است.

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید