شنبه، 1 اردیبهشت 1403
اقتصاد
شناسه خبر: 1749
  • 0

رییس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان کشور :

درتاریخی ترین رکود قرن دربخش اقتصادقرار داریم

بالاگریوه - مجتبی بیگدلی رییس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان کشور درباره وضعیت بخش مسکن خاطرنشان کرد: اکنون در تاریخی ترین رکود قرن در بخش اقتصاد قرار داریم و این رکود در بخش مسکن که از آن به عنوان پیشران اقتصاد یاد می شود بسیار شدید است.

به گزارش بالاگریوه ؛ مجتبی بیگدلی درباره وضعیت بخش مسکن خاطرنشان کرد: اکنون در تاریخی ترین رکود قرن در بخش اقتصاد قرار داریم و این رکود در بخش مسکن که از آن به عنوان پیشران اقتصاد یاد می شود بسیار شدید است.
وی با بین اینکه برای خروج اقتصاد کشور از رکود باید صنعت ساختمان از رکود خارج شود، اضافه کرد:70 درصد اشتغال کشور زیرمجموعه صنعت ساختمان است و اگر اقدام اساسی برای این بخش انجام شود می توان به خروج اقتصاد از رکود امیدوار بود.


به گزارش اقتصاد آنلاین؛ رییس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان کشور با اشاره به اینکه متاسفانه دولت هیچ عزم جزمی برای حل مشکل رکود در بخش مسکن ندارد، گفت:دولت به جای اینکه فکری به حال صنعت ساختمان که خروجی آن اشتغال است کند اقدام به پرداخت تسهیلات به خودروسازان کرد این در حالی است که اگر تسهیلات به ساخت مسکن تعلق می گرفت لازم به تزریق یکباره منابع نبود  و با پیشرفت کار تسهیلات به صورت قطره چکانی به این بخش پرداخت می شد.


بیگدلی با بیان اینکه دولت بسیار منفعل عمل می کند، اظهار کرد:باید برای صدور پروانه ساخت و همچنین نهادهای مرتبط با ساخت مسکن مانند سازمان ثبت اسناد، شهرداری، سازمان امور مالیاتی، سازمان آب و فاضلاب و نهادهای ذیربط در امور مربوط به برق و گاز همکاری کرده و برای تحرک این بخش گام بردارند.


وی با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی تعطیل است و کاری برای این بخش نمی کند، تاکید کرد:به جای اینکه هزینه صدور پروانه رایگان شود تا مشوقی برای کارآفرینان باشد، هزینه ها افزایش یافته و در محدوده میدان انقلاب هزینه صدور پروانه پنج برابر بهترین منطقه پاریس است.


رییس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان کشور گفت: به رغم کاهش نرخ تورم نرخ سود تسهیلات به 30 درصد افزایش یافته که با احتساب جرایم مربوط به دیر کرد به 50 درصد نیز می رسد.


بیگدلی با بیان اینکه سه سال است که در بخش ساختمان هیچ اقدامی صورت نگرفته و هر سال نرخ اجاره افزایش می یابد، افزود:افزایش اجاره بها به معنای آن است که نیاز به مسکن وجود دارد اما ساخت و ساز صورت نمی گیرد.


وی خاطرنشان کرد:با ادامه وضع موجود حداکثر تا اواخر سال جاری و اوایل سال آینده سونامی در بخش مسکن رخ می دهد و قیمت ها افزایش می یابد، ما هشدار می دهیم و از بروز چنین وضعیتی راضی نخواهیم بود.


رییس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان کشور با اشاره به اینکه نه تنها پرداخت تسهیلات بلکه هیچ یک از وعده های دولت در بخش مسکن عملیاتی نشده است، تاکید کرد:تسهیلات باید به ساخت و خرید مسکن اختصاص یابد به گونه ای که میزان آن در مراکز استان ها حداقل 100 میلیون و در پاییتخت 150 میلیون باشد.


بیگدلی با بیان اینکه این تسهیلات نباید نیاز به سپرده گذاری داشته باشد، اظهار کرد:نرخ سود این تسهلات نیز باید متناسب با نرخ سود تسهیلات مسکن مهر باشد.  منبع: راه دانا

دسته بندی: اقتصاد
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید